Znane z Dead Space Remake studio EA Motive poinformowało, że tworzona przez nie gra Marvel’s Iron Man wykorzysta silnik Unreal Engine 5.
Już od pewnego czasu wiemy, że odpowiedzialne za Dead Space Remake studio EA Motive pracuje nad grą o Iron Manie. Teraz twórcy zdradzili, na jakiej technologii zbudowana zostanie ta produkcja.
Widać więc wyraźnie, że EA oraz podległe firmie studia uznały, iż Unreal Engine 5 po prostu lepiej nadaje się do tworzenia filmowych produkcji dla pojedynczego gracza, a Frostbite wykorzystywany będzie do produkcji gier sportowych i sieciowych strzelanek.
Trudno również nie przypuszczać, że opłaty od przychodów, jakie trzeba uiszczać firmie Epic Games za używanie silnika Unreal, najbardziej bolesne byłyby dla wydawcy w przypadku projektów zarabiających dużo na mikropłatnościach, więc przy tych tytułach lepiej trzymać się Frostbite. Takie koszty są natomiast znacznie łatwiejsze do zaakceptowania, gdy gra nastawiona jest na kampanię fabularną.
Ciekawi nas tylko, na jaki silnik postawi EA Motive w przypadku potencjalnego remake’a Dead Space 2, którego opracowanie rozważa Electronic Arts. Czy przeważy łatwość korzystania z UE5, czy też twórcy będą woleli skorzystać z rozwiązań Frostbite opracowanych na potrzeby pierwszego remake’a?
Dead Space Remake zadebiutowało 27 stycznia tego roku. Gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Przypominamy, że 26 października produkcja trafi do biblioteki PC/Xbox Game Pass.
7

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.