iOS 18 mail problem - podajemy potencjalne rozwiązania problemu z pocztą
Użytkownicy systemu iOS skarżą się na nieprawidłowe działanie aplikacji Poczta. W tym artykule opisujemy rozwiązanie tego problemu, które najczęściej jest wskazywane jako skuteczne.

iOS 18, który zadebiutował 16 września, wprowadza szereg nowości. Wśród nich prym wiodą ciemne ikony oraz Tryb Gra. Niemniej, nowa wersja systemu to również nowy problem, który dotyczy aplikacji Poczta (Mail). W tym artykule opisujemy, z czym mierzą się użytkownicy, a także podajemy potencjalne rozwiązania bolączki trapiącej iOS 18.
Spis treści:
iOS 18 i aplikacja Mail – na czym polega problem?
Problem dotyczący aplikacji Poczta w systemie iOS 18 objawia się nieudanym pobieraniem wiadomości poprzez protokół IMAP. Zamiast wyświetlenia nowych e-maili, próba synchronizacji poczty kończy się brakiem odpowiedzi ze strony serwera poczty i zakończeniem połączenia oraz wyświetleniem komunikatu o błędach.
Warto odnotować, że problem ten nie dotyczy wysyłania e-maili przez aplikację Poczta, co wydaje się działać jak do tej pory.
Poczta w iOS 18 – rozwiązanie problemu
Użytkownicy systemu iOS 18 dzielą się swoimi spostrzeżeniami na forach internetowych – począwszy od Reddita, aż po oficjalne forum dyskusyjne firmy Apple. W chwili pisania tych słów najbardziej skuteczne wydaje się jedno z rozwiązań podsuniętych między innymi przez serwis Pcglance. Zgodnie z nim, aby uporać się z problemem trapiącym aplikację Poczta na iOS 18, trzeba:
- Wejść do „Ustawień”.
- Przejść do sekcji „Aplikacje” i wybrać program „Poczta”.
- Stuknąć w „Konta” i wybrać problematyczne konto e-mail.
- Znaleźć obszar „Prefiks ścieżki IMAP” i w polu tekstowym wpisać ukośnik, czyli symbol /.
- Wyjść z ustawień i wybrać „Gotowe”.
- Zamknąć ustawienia i otworzyć aplikację Mail ponownie.
Na koniec warto odnotować, że alternatywnie zamiast symbolu „/” możemy wpisać słowo INBOX.

Mail w iOS 18 – inne metody na uporanie się z problemem
Lista innych sposobów na pozbycie się problemu z aplikacją Poczta na iOS 18, obejmuje:
- Ponowne uruchomienie iPhone’a.
- Przełączenie na tryb samolotowy i powrót do trybu normalnego.
- Reset ustawień sieciowych w iPhone.
- Usunięcie konta e-mail i dodanie go ponownie.
- Zainstalowanie wersji beta systemu iOS 18.1.
Jeśli natomiast wszystko zawiedzie, nie pozostanie nam nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na oficjalną poprawkę od firmy Apple.
Polecamy Twojej uwadze również następujące artykuły: