Twórca inZOI zdradził, nad jakimi kluczowymi systemami pracuje zespół oraz czego gracze mogą spodziewać się w najbliższej przyszłości.
Symulator życia inZOI sukcesywnie rośnie z miesiąca na miesiąc, a najnowsza wiadomość od reżysera gry, Hyungjuna „Kjuna” Kima, opublikowana na Discordzie, tylko potwierdza, że w najbliższej przyszłości ten trend się nie zmieni. Twórca zdradził, nad jakimi systemami pracuje zespół, odpowiadając jednocześnie na liczne prośby graczy.
Kim przyznał, że fani domagali się bardziej rozbudowanego zarządzania – sklepami, biznesami rodzinnymi, systemami finansowymi, podatkami, pożyczkami, a nawet bankructwem czy franczyzą. Wiele osób oczekuje także pogłębienia relacji w miejscu pracy, dodania awansów, zwolnień, obecności, różnych typów przełożonych i współpracowników czy rozwoju umiejętności.
Twórca stwierdził, że obecny stan gry „wciąż jest skromny” względem oczekiwań graczy, ale zespół intensywnie pracuje nad kluczowymi fundamentami.
Najważniejsze nowe funkcje dotyczą wprowadzenia działek, które rodziny będą mogły kupować i zabudowywać własnymi biznesami. Gracze:
Co ważne, rodzinne biznesy będzie można dziedziczyć – nawet po śmierci ich pierwotnego właściciela.
Kim potwierdził również, że ekipa przygląda się takim elementom, jak system kont bankowych, dziedziczenie majątku oraz prace dorywcze dla dzieci i nastolatków.
Jednym z najbardziej ekscytujących elementów nadchodzących aktualizacji jest pełnoprawny system szkolny, który ma całkowicie zerwać z konwencją tzw. króliczej dziury (ang. rabbit hole). Oznacza to, że placówki edukacyjne nie będą miejscami, w których postać „znika”, a gracz nie ma żadnej kontroli nad tym, co się z nią dzieje w środku. To rozwiązanie od lat wzbudza irytację fanów The Sims, a Kim otwarcie przyznaje, że inZOI nie zamierza iść utartą ścieżką konkurencji.
Zamiast tego studio planuje wprowadzić w pełni interaktywną szkołę, w której gracze będą mogli swobodnie śledzić i kontrolować swoją postać w trakcie lekcji, przerw czy zajęć dodatkowych. System ma obejmować prawdziwy plan nauczania, egzaminy, ocenianie, koła zainteresowań, aktywności po lekcjach, wydarzenia z życia placówki i ceremonie ukończenia szkoły.
Kim potwierdził też większą różnorodność NPC-ów, zmiany pogody i sezonów, święta, koreańskie elementy kulturowe oraz albumy zdjęć i system wspomnień. Nie wszystko jednak uda się wdrożyć od razu – np. święta przesunięto z grudnia z powodu problemów z harmonogramem.
Kim przypomniał również, że twórcy pracują nad trybem multiplayer, którego szczegóły – obejmujące model rozgrywki, kwestię serwerów czy ewentualny co-op – zostaną ujawnione w ciągu najbliższego tygodnia bądź dwóch. Warto dodać, że pomysł rozbudowy inZOI o tryb wieloosobowy jest nie tylko efektem sugestii społeczności, ale także… prośby samego prezydenta Korei Południowej.
Oprócz planów na przyszłość studio udostępniło najnowszy hotfix. Skupiono się w nim głównie na poprawkach stabilności. Ponadto patch:
Choć inZOI cały czas rośnie, to według Kima największe zmiany dopiero nadchodzą. Twórcy jasno określili, że przyszły rok będzie kluczowy dla ugruntowania podstaw gry. Zamiast gonić za najbardziej ambitnymi – i często skrajnie rozbudowanymi – pomysłami graczy, zespół skupi się na udoskonaleniu fundamentów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.