inZOI wprowadzi rewolucję, o której zawsze marzyli fani The Sims. Realistyczne systemy będą jednak musiały poczekać, bo ważniejsze jest coś innego

Twórca inZOI zdradził, nad jakimi kluczowymi systemami pracuje zespół oraz czego gracze mogą spodziewać się w najbliższej przyszłości.

Kamil Kleszyk

Komentarze

inZOI wprowadzi rewolucję, o której zawsze marzyli fani The Sims. Realistyczne systemy będą jednak musiały poczekać, bo ważniejsze jest coś innego, źródło grafiki: Krafton.
inZOI wprowadzi rewolucję, o której zawsze marzyli fani The Sims. Realistyczne systemy będą jednak musiały poczekać, bo ważniejsze jest coś innego Źródło: Krafton.

Symulator życia inZOI sukcesywnie rośnie z miesiąca na miesiąc, a najnowsza wiadomość od reżysera gry, Hyungjuna „Kjuna” Kima, opublikowana na Discordzie, tylko potwierdza, że w najbliższej przyszłości ten trend się nie zmieni. Twórca zdradził, nad jakimi systemami pracuje zespół, odpowiadając jednocześnie na liczne prośby graczy.

Twórcy potwierdzają – prace nad realistycznymi systemami trwają

Kim przyznał, że fani domagali się bardziej rozbudowanego zarządzania – sklepami, biznesami rodzinnymi, systemami finansowymi, podatkami, pożyczkami, a nawet bankructwem czy franczyzą. Wiele osób oczekuje także pogłębienia relacji w miejscu pracy, dodania awansów, zwolnień, obecności, różnych typów przełożonych i współpracowników czy rozwoju umiejętności.

Twórca stwierdził, że obecny stan gry „wciąż jest skromny” względem oczekiwań graczy, ale zespół intensywnie pracuje nad kluczowymi fundamentami.

Własne działki, sklepy i franczyzy

Najważniejsze nowe funkcje dotyczą wprowadzenia działek, które rodziny będą mogły kupować i zabudowywać własnymi biznesami. Gracze:

  1. zatrudnią pracowników, także członków rodziny;
  2. ustalą pensje;
  3. wyznaczą godziny otwarcia;
  4. skorzystają z automatycznych trybów prowadzenia sklepu;
  5. poprowadzą franczyzę.

Co ważne, rodzinne biznesy będzie można dziedziczyć – nawet po śmierci ich pierwotnego właściciela.

Kim potwierdził również, że ekipa przygląda się takim elementom, jak system kont bankowych, dziedziczenie majątku oraz prace dorywcze dla dzieci i nastolatków.

Szkoła, która nie będzie „króliczą norą”

Jednym z najbardziej ekscytujących elementów nadchodzących aktualizacji jest pełnoprawny system szkolny, który ma całkowicie zerwać z konwencją tzw. króliczej dziury (ang. rabbit hole). Oznacza to, że placówki edukacyjne nie będą miejscami, w których postać „znika”, a gracz nie ma żadnej kontroli nad tym, co się z nią dzieje w środku. To rozwiązanie od lat wzbudza irytację fanów The Sims, a Kim otwarcie przyznaje, że inZOI nie zamierza iść utartą ścieżką konkurencji.

Zamiast tego studio planuje wprowadzić w pełni interaktywną szkołę, w której gracze będą mogli swobodnie śledzić i kontrolować swoją postać w trakcie lekcji, przerw czy zajęć dodatkowych. System ma obejmować prawdziwy plan nauczania, egzaminy, ocenianie, koła zainteresowań, aktywności po lekcjach, wydarzenia z życia placówki i ceremonie ukończenia szkoły.

Kolejne zmiany w drodze… choć z lekkim poślizgiem

Kim potwierdził też większą różnorodność NPC-ów, zmiany pogody i sezonów, święta, koreańskie elementy kulturowe oraz albumy zdjęć i system wspomnień. Nie wszystko jednak uda się wdrożyć od razu – np. święta przesunięto z grudnia z powodu problemów z harmonogramem.

Multiplayer powstaje na prośbę… prezydenta Korei

Kim przypomniał również, że twórcy pracują nad trybem multiplayer, którego szczegóły – obejmujące model rozgrywki, kwestię serwerów czy ewentualny co-op – zostaną ujawnione w ciągu najbliższego tygodnia bądź dwóch. Warto dodać, że pomysł rozbudowy inZOI o tryb wieloosobowy jest nie tylko efektem sugestii społeczności, ale także… prośby samego prezydenta Korei Południowej.

Nowy hotfix już dostępny

Oprócz planów na przyszłość studio udostępniło najnowszy hotfix. Skupiono się w nim głównie na poprawkach stabilności. Ponadto patch:

  1. wprowadza lepsze ikony na tablicach powiadomień na posesjach;
  2. ogranicza spam wiadomości tekstowych pierwszego dnia rozgrywki;
  3. sprawia, że ZOI z cechą Outlaw (banita tudzież wyjęty spod prawa) nie będą już samowolnie kraść.

Choć inZOI cały czas rośnie, to według Kima największe zmiany dopiero nadchodzą. Twórcy jasno określili, że przyszły rok będzie kluczowy dla ugruntowania podstaw gry. Zamiast gonić za najbardziej ambitnymi – i często skrajnie rozbudowanymi – pomysłami graczy, zespół skupi się na udoskonaleniu fundamentów.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
6.0

GRYOnline

7.6

Gracze

7.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Prime Video ma nowy hit. Numer 1 w Polsce to thriller, który poleca aż 91% widzów

Następny
Prime Video ma nowy hit. Numer 1 w Polsce to thriller, który poleca aż 91% widzów

Miało być lepiej, a jest coraz gorzej. Twórcy cenionych strzelanek niemal na pewno nie unikną masowych zwolnień

Poprzedni
Miało być lepiej, a jest coraz gorzej. Twórcy cenionych strzelanek niemal na pewno nie unikną masowych zwolnień

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl