Posiadacze pokaźnej kolekcji starszych gier powinni podejść do nowej generacji procesorów Alder Lake-S z ostrożnością. Z nadchodzącymi układami Intela może mieć problemy oprogramowanie DRM.
Intel opublikował programistyczny przewodnik dla nowej generacji procesorów Alder Lake-S. Także gracze znajdą w nim coś istotnego i niestety niepokojącego. Okazuje się, że hybrydowa konstrukcja układów może sprawiać problemy systemom zabezpieczeń antypirackich w grach. Dotyczy to starszych i nowszych produkcji zawierających DRM-y, na przykład Denuvo. By móc je uruchomić na Alder Lake (ADL), mogą być potrzebne ich aktualizacje.
Jeśli posiadana przez Ciebie lub nadchodząca gra wykorzystuje oprogramowanie pośredniczące DRM, powinieneś skontaktować się z jego dostawcą i potwierdzić, że obsługuje ono architektury hybrydowe, a w szczególności nadchodzącą platformę Intel ADL. Ze względu na naturę nowoczesnych algorytmów DRM mogą one wykrywać CPU i powinny być świadome nadchodzących platform hybrydowych. Intel współpracuje z wiodącymi dostawcami DRM, takimi jak Denuvo, aby upewnić się, że ich rozwiązania obsługują nowe platformy – Intel.
Może Cię zainteresować:
Przyszłe gry powinny posiadać nowsze wersje systemów DRM, które problemów z hybrydową architekturą procesorów Intela mieć nie będą. Ale co z tytułami będącymi już na rynku? W przypadku tych dość świeżych można liczyć na aktualizację od dewelopera, która wprowadzi nową wersję zabezpieczeń kompatybilnych z Intel ALD lub zniesie je całkowicie.
Natomiast starsze tytuły… no cóż, z nimi może być problem. Wiele z nich, mimo swojego wieku, posiada DRM-y, przez które po prostu przestaną działać, a ich twórcy już nie zapewniają im wsparcia. Oczywiście w sprzedaży nadal dostępnych jest sporo wydajnych modeli procesorów Intela, które w tej sytuacji dla posiadaczy starszych gier mogą stanowić rozsądniejszy wybór.
Więcej:Elon Musk uważa, że superkomputery AI wyślemy w kosmos w 5 lat, a szef NVIDII nazywa to „marzeniem”
19

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.