IKEA idzie w anime. Nowa kampania firmy wykorzystuje popularność japońskich dzieł wśród młodzieży
Szwedzki producent mebli i artykułów gospodarstwa domowego, IKEA, rozpoczął nietypową kampanię, promującą jego produkty. Firma chce zachęcić do ich kupna poprzez… anime.

Popularny na całym świecie producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz IKEA rozpoczął w Stanach Zjednoczonych specjalną kampanię marketingową. Co prawda nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że firma wykorzystuje anime do promowania swojej szerokiej gamy produktów. Nietypowa akcja została przygotowana we współpracy argentyńskim studiem animacji Clubcamping (via GameRant).
Kampania pod hasłem „Find Your Slice of Life” skierowana jest w szczególności do młodzieży, która wybiera się na studia. Trzyczęściowa seria krótkich, około 45-sekundowych filmów przedstawia różnorodne postacie i ich wyjątkowe sytuacje życiowe: w akademiku, w mieszkaniu poza kampusem oraz w domu z rodziną. Każda postać stara się rozwiązać inny problem, w którym mogą pomóc – a jakże – produkty IKEII.
Kampania marketingowa prowadzona jest na oficjalnych kanałach IKEA na TikToku oraz YouTube. Co ciekawe, oprócz anime w przyszłości na stronie internetowej producenta ma zostać opublikowana manga zgłębiająca historię wszystkich bohaterów pojawiających się w filmach.
Pójście firmy IKEA w kierunku anime jest bez wątpienia interesującym krokiem, który tylko podkreśla globalny fenomen tego stylu w popkulturze. Kampania pokazuje również, w jaki sposób IKEA stara się nawiązać więź z tzw. pokoleniem Z (osobami urodzonymi pomiędzy 1995 a 2012 rokiem), aby stać się integralną częścią jego życia i zapewnić, że firma będzie wiodącym producentem mebli i artykułów gospodarstwa domowego przez kolejne dekady.
Trzeba przyznać, że jest to bardzo sprytny ruch ze strony IKEA. Nie będzie więc zaskoczeniem, gdy inne firmy pójdą w ślad za szwedzką firmą i również wykorzystają popularne media, aby trafić do kolejnych nabywców.
Poniżej możecie obejrzeć każdy z trzech dostępnych odcinków anime. Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o takiej formie promocji.