Poznaliśmy nowe informacje na temat Ibru – RPG-a na podstawie książki polskiej noblistki, Olgi Tokarczuk. Wiemy, kiedy możemy się spodziewać premiery gry.
Niemal równo rok temu informowaliśmy, że polskie studio Sundog pracuje nad Ibru, czyli detektywistycznym RPG osadzonym w świecie znanym z powieści Anna In autorstwa Olgi Tokarczuk – noblistki, która pełni rolę współscenarzystki projektu. Pisarka została również współwłaścicielką i szefową rady nadzorczej spółki Sundog. Tymczasem, dzięki współzałożycielowi i dyrektorowi artystycznemu firmy, otrzymaliśmy kolejną porcję ważnych informacji.
W rozmowie udzielonej portalowi WirtualneMedia.pl, Mateusz Błaszczyk zdradził, że produkcja gry jeszcze trochę potrwa i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – co w dzisiejszych czasach nie może być pewne – jej premiera nastąpi w 2026 roku.

Co ciekawe, na tę chwilę pewnym można być jedynie tego, że Ibru ukaże się w języku angielskim, choć – jak dodaje Błaszczyk – studiu zależy na tym, by na premierę nie zabrakło również polskiej lokalizacji.
Deweloper uchylił też rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o skład zespołu pracującego nad grą. Aktualnie nad projektem czuwa 10-osobowy skład, który w przyszłości ma zostać powiększony do około 20 devów.
Mamy na pokładzie naprawdę doświadczone i utalentowane osoby, które zdobywały doświadczenie w czołowych spółkach z branży gamedev, w spółkach Techland, CI Games, Flying Wild Hog, PolyAmorous i innych. Docelowo planujemy rozbudowę zespołu do około 20 osób. Prowadzimy teraz aktywne rekrutacje i poszukujemy kolejnych talentów – powiedział Błaszczyk.
Ibru znajduje się obecnie w „zaawansowanej fazie koncepcyjnej”, a prototyp gry powinien zostać zaprezentowany inwestorom jeszcze w tym roku.
Jak czytamy w raporcie, dzięki tegorocznej emisji akcji spółka zebrała prawie 1,5 mln zł, a według zeszłorocznych szacunków realizacja projektu ma pochłonąć nawet 10 mln zł.
Akcja Ibru toczyć się będzie w znanym z powieści Tokarczuk świecie łączącym stare mity z elementami cyberpunku. Historia rozpocznie się po śmierci Anny In, czyli wcielenia Inanny (sumeryjskiej bogini płodności i wojny). My z kolei wcielimy się w detektywa, który spróbuje ją odnaleźć w świecie umarłych. Osiągnięcie tego celu wymagać ma pomocy bóstw.
Więcej:Fallout: New Vegas dostanie remaster? Znany dziennikarz nonszalancko potwierdził plotki
23

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.