Komentarze do wiadomości: Hideo Kojima uważa, że sztuczna inteligencja i ChatGPT zmieniają gry tak, jak przejście z 2D na 3D

Forum Technologiczne
Dodaj komentarz
29.08.2025 09:34
1
7
odpowiedz
zanonimizowany1414712
2
Legionista

Bethesda będzie zaraz generowała całą questową otoczkę na planetach w Starfieldzie bo ręcznie zrobili tylko 10% a Ubisoft będzie fundował po kilka tysięcy znaczników na mapie :D

29.08.2025 10:21
GreedFire
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
GreedFire
41
Pretorianin

AI nie jest złe. Teraz w gamingu i tak tnie się koszty na potęgę to lepiej mieć jakąś grę z wykorzystaniem AI niż nie mieć wcale. Zastosowań widzę kilka:

1. Rozmowy z przypadkowymi NPCami na temat świata i tego co się dzieje w danej lokalizacji.
2. Pełna lokalizacja w każdym języku włącznie z wykorzystaniem oryginalnych głosów aktorów.
3. Optymalizacja
4. Generowanie części świata.
5. Znaczna poprawa AI przeciwników.
6. Asystenci AI - przy bieganiu w minecraft możesz dopytać jak zrobić dany przedmiot
7. Dużo późniejsze to już generowanie całych gier w czasie rzeczywistym ale tu pewnie potrzeba kolejnych 20-30 lat.

29.08.2025 10:28
Kwisatz_Haderach
😂
2.1
1
Kwisatz_Haderach
19
GIT GUD or die trying

Niezla odklejka lol. I pod wzgledem tego co "AI" potrafi i moze potrafic w przyszlosci, i pod chociazby takim, ze czym to bedziesz napedzal? 3kilowatowym GPU?

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-08-29 10:30:21
29.08.2025 10:31
2.2
tynwar
96
Senator

GreedFire
Przykro mi, AI, choć wydaje się być naprawdę solidna to jednak w pojedynkę może sobie nie poradzić z większością rzeczy, które wymieniłeś. Większość z listy jest po prostu zbyt ambitna, AI zwyczajnie sobie nie poradzi całkiem samemu, nie będzie tak szybko i efektywnie jak by się wydawało. Tu wciąż pracować musiałby cały zespół umiejący bardzo dobrze wykorzystać potencjał AI, a i tak bardzo to nie przyspieszy pracę, bo należy też pamiętać o tym, że większość tych rzeczy jest nowa rzeczą, czymś z czym deweloperzy jeszcze nie mieli do czynienia i w związku mają liczne wyzwania, a więc to bardzo spowolni.
Oczywiście niektóre są całkiem do zrobienia, np. rozmowy z przypadkowymi NPC, pełna lokalizacja, optymalizacja, generowanie części świata mogliby teraz jakoś ogarniać z użyciem AI, jednakże to mocno zależy jak bardzo akceptowalna ma być jakość owych gier. Bo wątpię, by pełna lokalizacja miała dobrą jakość, tak samo bardzo wątpię, by im tak dobrze się udała optymalizacja albo to czy rozmowy z przypadkowymi NPC nie będą zlepkiem bezsensownych wątków.

29.08.2025 10:37
GreedFire
2.3
GreedFire
41
Pretorianin

Oczywiście, że mówię o sytuacji kiedy powstaną odpowiednie narzędzia i zostaną zoptymalizowane. Nic nie jest zbyt ambitne. Po prostu przyjdzie ktoś w końcu kto udowodni, że to możliwe tak jak było zawsze. A to, żeście się przyzwyczaili do wyzysku od wielkich korpo to wasz problem.

29.08.2025 11:00
2.4
3
Procne
85
Generał

Skąd ten tekst o wyzysku wielkich korporacji?
Wydaje mi się, że to właśnie AI jest narzędziem wyzysku. Bo AI należy do wielkich korporacji, i prawie nie jest regulowane. Pomyślmy co się stanie kiedy większość dziedzin życia i pracy zostanie uzależnionych od AI.

29.08.2025 17:40
GreedFire
2.5
GreedFire
41
Pretorianin

Procne no pomyśl co się stało jak nagle wymyślono koło, a potem samochód. A co się stało z wojnami z technologią dronów. Nic się nie stanie. Najwyżej wyjedziesz pracować do Afryki jak nie bedziesz miał odpowiednich kompetencji.

30.08.2025 00:56
2.6
Procne
85
Generał

Zupełnie inne przypadki. żaden z tych wynalazków nie był zaporowo drogi w wykonaniu / użyciu (a przez to nieosiągalny dla zwykłego człowieka), żaden z nich nie był pod tak ścisłą kontrolą wielomilionowych korporacji i żaden z nich nie przenikał tak wielu obszarów życia.

01.09.2025 01:11
😂
2.7
trumpf
9
Generał

uuuu wlasnie zauwazylem te perelke

I pod wzgledem tego co "AI" potrafi i moze potrafic w przyszlosci, i pod chociazby takim, ze czym to bedziesz napedzal? 3kilowatowym GPU?

Jak to jest nie odrozniac energii zuzytej do trenowania modelu, ktora jest istotnie spora, do energii zuzytej do uzywania tego modelu, ktora nawet nie ma podejscia do energii ktorej potrzebuje GPU na generowanie grafiki do gry.

Do generowania textu, xml, json, markupa czy cholera wie jakiego assetu kreujacego swiat czy dialogi potrzebna energia bedzie niewielka, generowanie obiektow, a juz tym bardziej tekstur czy nie daj boze video nie wchodzi kompletnie w rachube, wiec nie ma nawet o czym mowic.

No ale na reddicie tego nie napisza.

post wyedytowany przez trumpf 2025-09-01 01:12:26
29.08.2025 11:42
Felipe
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Felipe
19
Marked of Kane

Jeśli tylko przez wykorzystanie AI gry mają być lepsze czy powstawać krócej to niech wykorzystują to w 100% i jak najwięcej.

29.08.2025 14:19
Kwiliniosz
😂
3.1
Kwiliniosz
76
Konsul

Dobrze, że nie napisałeś, że będą miały niższą cenę, bo na pewno nie będą.

29.08.2025 15:33
4
1
odpowiedz
Felipesku
75
Konsul

Cale to AI jest o kant dupy potłuc. Żadne przejście z 2D na 3D. To jak przejście z grafiki tworzonej ręcznie do tworzonej automatycznie nic ponadto. I do tego otrzymujemy znowu cos co nie jest idealne, za każdym razem cos jest nie tak.

29.08.2025 20:11
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
NightGeisha
4
Generał

A kiedy ta zmiana nastąpi?

30.08.2025 12:32
5.1
Benekchlebek
30
Senator

We wtorek

31.08.2025 11:30
5.2
NightGeisha
4
Generał

OK, mam nadzieję, że ją zauważę.

01.09.2025 00:22
6
odpowiedz
getsugat
13
Chorąży

Kojima jak zawsze trolluje

01.09.2025 07:00
Lateralus
7
odpowiedz
Lateralus
150
Last Of The Wilds

A niech sobie uważa, akurat jest to g warte. Kogo to obchodzi.

01.09.2025 11:35
Herr Pietrus
8
odpowiedz
Herr Pietrus
236
Jestę Grifterę

Może AI będzie w stanie wyjaśnić belkotliwe fabuły z gier Kojimby :) Chociaż tutaj potrzeba by chyba prawdziwej AGI uruchomionej na komputerze kwantowym :)

11.09.2025 22:12
9
odpowiedz
Raven242
5
Legionista

Kojima jak zawsze bredzi upojony swoją urojoną wielkością, podsycaną przez armię wiernych Pretorian. SI może obniżyć koszty produkcji i poprawić kilka innych parametrów. Ja zastosował bym inne porównanie, które wydaje mi się bardziej trafne. SI w grach jest jak przejście z ręcznego rysowania na rysowanie na ekranie iPada. Pewne czynności robi za nas procesor i skraca czas całej czynności.
Nie sądzę, aby gracze na tym skorzystali. Ale na pewno skorzystają twórcy.

post wyedytowany przez Raven242 2025-09-11 22:14:59
Forum Forum Technologiczne
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl