HBO Max szybciej połączy się z Discovery+ i będzie droższe
Nowy serwis, który powstanie z połączenia HBO Max i Discovery+, zadebiutuje wcześniej niż początkowo planowano. Niestety, ceny usługi będą wyższe od dotychczasowych.

Być może pamiętacie nasze sierpniowe doniesienia mówiące o tym, że nowy serwis utworzony z połączenia HBO Max i Discovery+ wystartuje w Stanach Zjednoczonych latem przyszłego roku. Okazuje się, że te plany są już nieaktualne, a informacje w tej sprawie przekazał dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav.
Szybszy start
Jak donosi portal Deadline, CEO korporacji ujawnił, że nowa usługa zostanie uruchomiona w USA wiosną 2023 roku. Taka decyzja jest najprawdopodobniej podyktowana wynikami finansowymi firmy. Według najnowszego raportu, w trzecim kwartale obecnego roku liczba klientów korzystających z obu usług wzrosła o 2,8 mln użytkowników w skali globalnej (z czego 500 tys. obejmuje rynek USA i Kanady), osiągając tym samym poziom 94,9 mln subskrybentów. Co ciekawe, w tym samym czasie Netflix zwiększył liczbę użytkowników o 2,41 mln osób na świecie (wzrost o 100 tys. na amerykańskim rynku).
Oczekujemy istotnych przemian wraz z uruchomieniem naszej połączonej usługi i poszerzeniem globalnego zasięgu. W związku z tym z radością ogłaszamy, że przesunęliśmy premierę w USA z lata na wiosnę 2023 roku. Pracowaliśmy na to naprawdę ciężko. Możemy udostępnić tę usługę konsumentom na całym świecie i jednocześnie sprawić, by działała ona na pełnych obrotach – ogłosił Zaslav.
Będzie drożej
Warto również dodać, że to nie jedyne zmiany, jakie czekają obecnych i przyszłych abonentów nowej platformy. Jean-Briac Perrette, odpowiedzialny za kwestie streamingowe w Warner Bros., przyznał w rozmowie z inwestorami, że wprowadzenie nowej platformy streamingowej będzie wiązało się z podniesieniem miesięcznego abonamentu względem aktualnej ceny HBO Max, która wynosi 14,99 dolarów (w wersji bez reklam) lub 9,99 dolarów (z reklamami).
Więcej reklam
Użytkownikom z pewnością nie spodoba się również fakt, iż firma nie wyklucza, że w nowym serwisie w wersji z reklamami ich liczba zdecydowanie wzrośnie. Obecnie Warner Bros. umieszcza dwie-trzy minuty pasma reklamowego w HBO Max, a na Discovery+ jest to prawie dwa razy więcej. Perrette jasno stwierdził, że po połączeniu serwisów nowej platformie będzie zdecydowanie bliżej do poziomu oferowanego obecnie na Discovery+.
Według wstępnych planów nowy serwis zadebiutuje w Europie na początku 2024 roku.
Komentarze czytelników
berial6 Legend

To oby dostali niezłym pozwem zbiorowym za "false advertising"
Maniek9012 Generał

Biznesy amerykańskie są pod specjalnym parasolem w kraju nad Wisłą, więc wątpię aby cokolwiek z tego wyszło.
Herr Pietrus Legend

Przecież zniżkę mogą zostawić, tylko to będzie, już np. 33% z 40 zł.
Mutant z Krainy OZ Legend

O co chodzi z reklamami w hbo max?