Half-Life 2 RTX na nowym zwiastunie. Być może tak wyobrażałeś sobie Nova Prospekt, grając w oryginał
Nvidia opublikowała nowy zwiastun fanowskiego Half-Life 2 RTX. Zmiany w grafice już teraz imponują, a przecież projekt znajduje się na wczesnym etapie produkcji.

Fani Half-Life’a 2 chcą dać ulubionej grze drugie życie poprzez autorski projekt, który wykorzystuje możliwości ray tracingu. Na oficjalnym kanale YouTube firmy Nvidia opublikowano nowy zwiastun, przybliżający zmiany, jakie udało się wprowadzić do Half-Life 2 RTX – An RTX Remix Project. Zaznaczono, że prace są ciągle na wczesnym etapie, co tym bardziej imponuje.
Half-Life 2 powróci w oprawie z ray tracingiem
Krótkie nagranie na YouTube pokazuje potencjał nowoczesnych technologii. Wykorzystanie ray tracingu i DLSS 3.5 wpływa znacznie na poprawę warstwy wizualnej. Cienie wyglądają lepiej, co nie powinno dziwić, ponieważ oryginalny Half-Life 2 wkrótce skończy 20 lat. Zmianom na lepsze poddano także tekstury.
Klimat Nova Prospekt wciąż jednak został zachowany i twórcy nie wprowadzili żadnych drastycznych zmian, które mogłyby odmienić odbiór produkcji. Pozytywny skutek wykorzystania narzędzi Nvidii widać także przy wspomnianym DLSS. Tekstury są znacznie bardziej stabilne, co pokazano na przykładzie ogrodzenia z siatki. Oryginalnie obraz migocze, a po włączeniu ray tracingu wszelkie zakłócenia znikają.
Opublikowany zwiastun nie jest pierwszym pokazem Half-Life’a 2 RTX – An RTX Remix Project. Niemal równo rok temu pokazano oryginalną zapowiedź fanowskiego remastera. Wtedy skupiono się na możliwościach ray tracingu i poprawionych teksturach. Natomiast w styczniu pokazano zmiany w Ravenholm.
Za projektem stoi ekipa z Orbifold Studios, a w jego powstawanie zaangażowane są osoby, które wcześniej pracowały przy Half-Life 2: VR, Half-Life 2: Remade Assets, Project 17 oraz Raising the Bar: Redux. Na oficjalnej stronie deweloperzy informują, że wciąż prowadzą rekrutację i szukają chętnych do pomocy.
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Strażnik Pretorianin
Ta modyfikacja to wał Nvidii gdyż gdyby dodali same te świecidełka to gra wyglądałaby jak gówno i tak wygląda co widać na powyższym zwiastunie, zobaczcie jak po oczach biją wybuchy i efekty po wystrzale z broni albo 0:24 gdzie bez RTX to wygląda lepiej.
Natomiast główną robotę w tej modyfikacji robią podmienione tekstury i modele które wszystkie mają być podmienione i są robione przez ludzi z całego świata przypuszczam, że bez żadnej opłaty tylko jest to czysto fanowski projekt, a ci korporacji oszuści podpinają pod wszystko, że to niby zasługa RT.
h ttps://www.artstation.com/search?sort_by=date&query=half-life rtx
Jestem pewny, że gdyby podmienili same tekstury i wywali tego RT natomiast zastosować ReShade to wyszłoby to lepiej i nie kosztowało ani jednej klatki względem oryginału, a tutaj szykują DLSS więc wymagania wzrosną o kilka tysięcy % względem oryginału.
BK_83 Junior
Jednak samo oświetlenie wygląda wyraźnie lepiej w RT. Oczywiście bez ulepszonych tekstur takiego efektu by nie było, ale nie bądźmy aż tak krytyczni, przecież to w sumie nic dziwnego.