Half-Life 2 RTX na nowym zwiastunie. Być może tak wyobrażałeś sobie Nova Prospekt, grając w oryginał

Nvidia opublikowała nowy zwiastun fanowskiego Half-Life 2 RTX. Zmiany w grafice już teraz imponują, a przecież projekt znajduje się na wczesnym etapie produkcji.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Half-Life 2 RTX na nowym zwiastunie. Być może tak wyobrażałeś sobie Nova Prospekt, grając w oryginał, źródło grafiki: Half-Life 2 RTX – An RTX Remix Project; Orbifold Studios.
Half-Life 2 RTX na nowym zwiastunie. Być może tak wyobrażałeś sobie Nova Prospekt, grając w oryginał Źródło: Half-Life 2 RTX – An RTX Remix Project; Orbifold Studios.

Fani Half-Life’a 2 chcą dać ulubionej grze drugie życie poprzez autorski projekt, który wykorzystuje możliwości ray tracingu. Na oficjalnym kanale YouTube firmy Nvidia opublikowano nowy zwiastun, przybliżający zmiany, jakie udało się wprowadzić do Half-Life 2 RTX – An RTX Remix Project. Zaznaczono, że prace są ciągle na wczesnym etapie, co tym bardziej imponuje.

Half-Life 2 powróci w oprawie z ray tracingiem

Krótkie nagranie na YouTube pokazuje potencjał nowoczesnych technologii. Wykorzystanie ray tracingu i DLSS 3.5 wpływa znacznie na poprawę warstwy wizualnej. Cienie wyglądają lepiej, co nie powinno dziwić, ponieważ oryginalny Half-Life 2 wkrótce skończy 20 lat. Zmianom na lepsze poddano także tekstury.

Klimat Nova Prospekt wciąż jednak został zachowany i twórcy nie wprowadzili żadnych drastycznych zmian, które mogłyby odmienić odbiór produkcji. Pozytywny skutek wykorzystania narzędzi Nvidii widać także przy wspomnianym DLSS. Tekstury są znacznie bardziej stabilne, co pokazano na przykładzie ogrodzenia z siatki. Oryginalnie obraz migocze, a po włączeniu ray tracingu wszelkie zakłócenia znikają.

Opublikowany zwiastun nie jest pierwszym pokazem Half-Life’a 2 RTX – An RTX Remix Project. Niemal równo rok temu pokazano oryginalną zapowiedź fanowskiego remastera. Wtedy skupiono się na możliwościach ray tracingu i poprawionych teksturach. Natomiast w styczniu pokazano zmiany w Ravenholm.

Za projektem stoi ekipa z Orbifold Studios, a w jego powstawanie zaangażowane są osoby, które wcześniej pracowały przy Half-Life 2: VR, Half-Life 2: Remade Assets, Project 17 oraz Raising the Bar: Redux. Na oficjalnej stronie deweloperzy informują, że wciąż prowadzą rekrutację i szukają chętnych do pomocy.

Half-Life 2

Half-Life 2

PC Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 16 listopada 2004

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.9

Gracze

9.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-08-21
12:12

Strażnik Pretorianin

Ta modyfikacja to wał Nvidii gdyż gdyby dodali same te świecidełka to gra wyglądałaby jak gówno i tak wygląda co widać na powyższym zwiastunie, zobaczcie jak po oczach biją wybuchy i efekty po wystrzale z broni albo 0:24 gdzie bez RTX to wygląda lepiej.
Natomiast główną robotę w tej modyfikacji robią podmienione tekstury i modele które wszystkie mają być podmienione i są robione przez ludzi z całego świata przypuszczam, że bez żadnej opłaty tylko jest to czysto fanowski projekt, a ci korporacji oszuści podpinają pod wszystko, że to niby zasługa RT.

h ttps://www.artstation.com/search?sort_by=date&query=half-life rtx

Jestem pewny, że gdyby podmienili same tekstury i wywali tego RT natomiast zastosować ReShade to wyszłoby to lepiej i nie kosztowało ani jednej klatki względem oryginału, a tutaj szykują DLSS więc wymagania wzrosną o kilka tysięcy % względem oryginału.

Komentarz: Strażnik
2024-08-22
11:47

BK_83 Junior

Jednak samo oświetlenie wygląda wyraźnie lepiej w RT. Oczywiście bez ulepszonych tekstur takiego efektu by nie było, ale nie bądźmy aż tak krytyczni, przecież to w sumie nic dziwnego.

Komentarz: BK_83

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl