GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl

GRYOnline.pl wciąż niepodzielnie króluje wśród polskich serwisów poświęconych grom wideo pod względem liczby użytkowników i odsłon. Potwierdzają to badania Gemius/PBI, jak i statystyki Google Analytics za grudzień 2019 roku. Mamy też dla Was inne dane i ciekawostki, dotyczące np. TVGRYpl.

Krzysztof Mysiak

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #1

DEFINICJE:

Użytkownicy (real users) – liczba użytkowników Internetu w danej grupie celowej, którzy odwiedzili (wygenerowali co najmniej jedną odsłonę) wybrany węzeł (lub węzły) w zdefiniowanym okresie. Wskaźnik ten odnosi się do rzeczywistej liczby osób, a nie komputerów, plików cookie czy adresów IP.

Odsłony – liczba zdarzeń polegających na wyświetleniu przez użytkowników w zdefiniowanym okresie strony w przeglądarce internetowej lub nowych treści w aplikacji internetowej.

Rok temu o tej porze chwaliliśmy się, że GRYOnline.pl niezmiennie okupuje pozycję lidera między polskimi serwisami poświęconymi tematyce gier wideo. Postanowiliśmy podtrzymać tę nową świecką tradycję i przedstawić Wam zaktualizowane statystyki naszego portalu – ponownie w oparciu o badanie Gemius/PBI, realizowane przez Polskie Badania Internetu sp. z o.o. i Gemius Polska sp. z o.o. (napisały o nim również Wirtualnemedia.pl). Wyniki za grudzień 2019 roku pokazują, że – choć czasy dla branżowych mediów nie są łatwe – trzymamy się tak samo mocno jak rok temu. Wciąż odpowiadamy za 59% całego ruchu na polskich stronach o grach; 2 252 404 unikalnych użytkowników wygenerowało 29 663 251 odsłon (z tego 51,2% na komputerach stacjonarnych, a 48,8% na urządzeniach mobilnych). Średni czas wizyty w naszych skromnych progach wyniósł 9 minut i 9 sekund.

Raport Gemius/PBI jest również źródłem ciekawostek społeczno-demograficznych na temat naszych czytelników. Z grudniowych danych wynika, że 61,7% „GOL-owiczów” to mężczyźni, a 38,3% – kobiety. Co jednak znamienne, panie odpowiadają tylko za 22,7% wygenerowanych odsłon stron (z czego zdecydowana większość pochodzi z urządzeń mobilnych – odwrotnie niż w przypadku panów).

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #2
Źródło: Gemius/PBI

Pozostałe dwa miejsca podium wciąż należą do serwisów Eurogamer.pl i PPE.pl. Ten pierwszy odnotował wejścia 986 623 „realnych” internautów, którzy odpowiadają za 11% całego ruchu. Drugi zaś miał mniej użytkowników (738 965), ale wygenerował z ich udziałem większy ruch (16%).

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #3
Źródło: Gemius/PBI

Serwis Wirtualnemedia.pl do zestawienia dołożył również inne serwisy związane – w szerokim ujęciu – z grami wideo. Okazuje się, że GRYOnline.pl ma co najmniej dwukrotnie więcej polskich użytkowników nawet w porównaniu z Twitchem czy stroną społeczności Steama. Więcej ciekawostek czeka na Was w tabeli poniżej (gdybyście zastanawiali się, czym jest Roblox – odpowiedź kryje się w naszej encyklopedii).

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #4
Źródło: Wirtualnemedia.pl

Wgląd w statystyki z Google Analytics daje nam również pojęcie o kondycji anglojęzycznej wersji naszego portalu – Gamepressure.com. Serwis ten miał w grudniu 5 497 603 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 19 578 693 odsłony stron. Dla porównania – według tego samego źródła GRYOnline.pl w ubiegłym miesiącu mogło się pochwalić 3 747 274 użytkownikami i 30 247 523 odsłonami stron.

Ciekawostki na marginesie – nabywcy naszych poradników w 2019 roku pochodzili z 64 państw, a amatorzy na abonament Premium znaleźli się w 25 krajach. Wśród tych ostatnich występują mieszkańcy nawet tak egzotycznych zakątków globu jak Kolumbia, Singapur, Ghana czy Dżibuti.

Ponadto skorzystamy z okazji, by pochwalić się sukcesami na innym polu. W 2019 roku nasi użytkownicy ściągnęli 100 tysięcy poradników w postaci e-booków (zarówno na GRYOnline.pl, jak i Gamepressure.com). Aż za ok. 80% pobrań odpowiadają posiadacze abonamentów Premium, których jest prawie 8 tysięcy. Poza nielimitowanym dostępem do poradników (m.in. w formie PDF) i innych naszych materiałów subskrybenci cieszą się również takimi przywilejami jak opcja wyłączenia reklam czy szansa udziału w rozdawnictwach gier (dla abonentów z opcją VIP; np. zaledwie kilkanaście dni temu mieliśmy dla Was darmowe egzemplarze Rainbow Six: Siege). Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o usłudze Premium, zapraszamy pod ten adres.

GRYOnline.pl wciąż liderem. Spektakularny sukces TVGRYpl - ilustracja #5

Podsumujmy jeszcze miniony rok z TVGRYpl. Był to okres, który zapamiętamy na długo, bowiem to właśnie w nim (we wrześniu) liczba subskrypcji naszego wiodącego kanału w serwisie YouTube przekroczyła milion. W ciągu minionych dwunastu miesięcy odnotowaliśmy 184 miliony wyświetleń naszych filmów (to aż ok. 30% wszystkich odsłon wypracowanych od początku istnienia kanału), a łączny czas spędzony przy nich przez widzów wyniósł ok. 1,254 miliarda minut – to w przeliczeniu prawie 2387 lat. Na osobną wzmiankę zasługuje sekcja TvFilmy; w ciągu zaledwie roku działalności zgromadziła 85 tys. subskrybentów, a jej materiały wideo zostały obejrzane 7,5 miliona razy. Gdybyście chcieli dołączyć do filmowej ekipy, zajrzyjcie do naszych ofert pracy; mamy tam dla Was małe co nieco.

Na koniec pragniemy skorzystać z okazji, by raz jeszcze podziękować Wam serdecznie za to, że jesteście z nami. Nie osiągnęlibyśmy tego wszystkiego, gdyby nie Wasze wsparcie.

  1. Oficjalna strona internetowa badania Gemius/PBI
Podobało się?

126

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-02-01
20:08

Maniek9012 Generał

Maniek9012

Gram.pl hehe Sławek Serafin i forum które zostało tak "ulepszone" że ludzie nie mogli się odczytać z tej ściany bieli i bezduszności tak to wygląda gdy myślisz że ulepszasz jeden z fundamentów strony, a tak naprawdę podkopujesz go.

Z drugiej strony autor tekstów i "felietonów" w których non stop odnosił się do obecnie rządzącej partii i robił przymiarki by ulepszyć demokrację w naszym kraju za pomocą suwaczków z serii Europa Universalis by obecnie rządzący już nigdy nie doszli do władzy.

Jakby gram miał paść to zatrudnijcie Marię Wawrzyniak do działu wiadomości tylko ona jeszcze trzyma przy życiu tamtą stronę, ponadto jej wiadomości są wyważone, neutralne i bez dorabiania jakichś chorych poradników dla ludzi.

Komentarz: Maniek9012
2020-02-01
23:28

TheCerbis Senator

TheCerbis

Znam wszystkie wymienione portale, wchodzę jedynie na dwa - GOL oraz MG.

Gratuluję i życzę dalszego rozwoju. :)

Komentarz: TheCerbis
2020-02-02
01:15

Janczes Legend

Janczes

Rok temu o tej porze chwaliliśmy się, że GRYOnline.pl niezmiennie okupuje pozycję lidera między polskimi serwisami poświęconymi tematyce gier wideo.

przypominam ze sprzedaliscie sie francuzom i nie jestescie juz Polskim serwisem

Komentarz: Janczes
2020-02-02
21:42

Mirshann d' oloth Centurion

To ja dodam może, do tej beczki miodu, łyżkę dziegciu.

O ile w początkach lat 2000 stanowiliście wyznacznik, spośród polskich portali oceniających gry komputerowe. To obecnie wasz ranking niestety zalicza zwis totalny...

Powiedzmy że chcemy wygenerować top kilkuset gier z waszej encyklopedii:
Tak więc wchodzimy na encyklopedię -> klikamy ''po premierze,, -> i dalej ''według oceny,,

I na pierwszych dwóch miejscach miejscach w rankingu wszystkich gier wszechczasów mamy: wiedźmin 3 wraz z dodatkiem. I tu się nie ma co dziwić.
Ale 3 miejsce to ,,Duck game'' gra o której pierwszy raz słyszę, nie ma żadnego komentarza czytelników na żadnej z platform. Zaś do grania w nią przyznało się ledwo kilkanaście osób.
4 miejsce ,,Eliza'', również pierwszy raz o niej słyszę, 0 komentarzy pod opisem, a do grania w nią przyznaje się jedna osoba.
Przykro mi to pisać. Ale porównując ranking gier, z bodajże najbardziej miarodajnym w tym względzie, na terenie polski filmweb. To przypomina to porównanie bloga, do profesjonalnego portalu. Mimo że merytorycznie jeśli chodzi o recenzje nadal jeszcze jesteście przed nimi.

Komentarz: Mirshann d' oloth
2020-02-03
16:41

zanonimizowany983828 Senator

Ogólnie gratuluję, ale ostatecznie sukces nie przekłada się na jakość (i odwrotnie). Zacznę od encyklopedii - brak wielu gier, opisy zawierają błędy, które nie mają odzwierciedlenia w samej grze jak i w większości są to zdania pełne frazesów. Jednak jak GOL płaci 10-20 zł brutto za wpis do encyklopedii, to się nie dziwię, że wyglądają podobnie. Już dawno przestałem wyszukiwać u was gier wg gatunków, czy innych opcji, bo to zwyczajnie działało kiepsko i nieintuicyjnie. Na pewno nie jest też największa. Na polskim filmwebie jest ich więcej a podstawowe informacje o grze w zupełności wystarczą by dany tytuł ocenić. A jak chcę wyszukać nowe, to używam innych witryn. Nie oznacza to, ze jest zła. Dla niedzielnych graczy Wasza encyklopedia w zupełności wystarczy jak i duży plus, że przy jednej grze jest trochę tych materiałów dodatkowych.

Poradniki są lepsze i gorsze. W przygodówkach nie mają startu do tych z Przygodomanii. Do poradników zaglądam, gdy naprawdę się zatnę w grze lub powracam do niej po dłuższej przerwie i w kilku przypadkach wasze poradniki nie opisywały jak rozwiązać problem lub opisane to wszystko było zbyt ogólnie bez konkretnych wskazówek.

Newsy i artykuły – jak zauważyło wielu czytelników – liczą się kliknięcia. Tematy są coraz częściej prowokacyjne albo wałkowane są ciągle te same gry lub rzeczy w pewnych odstępach czasu. Niekiedy tematy podrzucają wam czytelnicy zamieszczając info o tym czy tamtym, choć powinno być odwrotnie. Zdarza się, że newsy były u was spóźnione kilka dni. Wisienką na torcie była wiadomość, pod którą w komentarzu red. naczelny tłumaczył, że informacje w niej zawarte nie do końca były prawdziwe.
Rankingom brak głębszej metodologii – byleby tylko jakiś był, przecież i tak pod nim będzie wojenka na kilkaset postów. Recenzje – tutaj tendencja zwyżkowa, choć w stosunku do wydawanych gier (nie mam na myśli ruskich crapów, ale solidne produkcje) jest ich mało.

TVgry – Kiedyś od biedy oglądałem Side Quest. Teraz nie oglądam. Próbowałem, ale nie jestem targetem, bo skończyłem już dawno 12 lat.

Forum – technicznie niedorobione, ale nie jest źle. Lubię poczytać trochę twórczości niektórych użytkowników. Wbrew pozorom można znaleźć ciekawe wypowiedzi i informacje.

Oby jednak w tym i kolejnych latach z sukcesami szła i jakość.

Komentarz: zanonimizowany983828

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl