Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD

AMD informuje o wprowadzeniu technologii FSR 2.0 na konsolach Xbox Series X/S. Trafi ona do developer-kitów i pojawi się w grach. Dla graczy oznacza to większą wydajność i wyższe rozdzielczości.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD.
Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD.
W SKRÓCIE:
  • FSR 2.0 na konsolach Xbox – nowe możliwości graficzne i wyższa wydajność gier;
  • posiadacze Xbox Series S być może będą mogli sobie pozwolić na wyższe rozdzielczości.

Xbox będzie wspierać technologię FidelityFX Super Resolution w wersji 2.0. AMD zapowiedziało podczas Game Developers Conference (GDC 2022) implementację upscallingu na konsolach Microsoftu. To może zapewnić graczom lepsze doznania wizualne i większą szybkość działania.

Konsole Xbox Series X i S będą wspierać FSR 2.0. Technologia ta zostanie włączona do zestawów deweloperskich, co umożliwi jej stosowanie w grach przygotowywanych na te konsole. Na razie nie wiadomo, kiedy na Xboxach pojawią się pierwsze tytuły wspierające FSR 2.0.

FSR 2.0 na konsolach Xbox

Niektóre gry na Xboxach zostały wyposażone w obsługę pierwotnej wersji FSR, np. remake Myst, którego można uruchomić w 4K z 60 klatkami na sekundę na Xbox Series X i w rozdzielczości 1440p na Xbox Series S (konsola ta została zaprojektowana do grania w 1080p).

Wraz z oficjalnym wsparciem FSR 2.0 zapewne więcej gier zyska nowe możliwości graficzne i wydajnościowe. Dobrym przykładem jest Xbox Series S, który dzięki temu może przestać być konsolą „1080p only”.

Gry na Xboksie będą działać lepiej dzięki technologii FSR 2.0 od AMD - ilustracja #1
Xbox Series S może wiele zyskać dzięki FSR 2.0

FidelityFX Super Resolution

Jest to odpowiedź firmy AMD na technologię DLSS Nvidii. Pozwala ona na skalowanie klatki obrazu renderowanej przez kartę graficzną w niższej rozdzielczości do wyższej. Dzięki zaawansowanym algorytmom (teoretycznie) strata jakości jest niewielka, a pozwala na przyspieszenie działania gry lub wyświetlenie rozdzielczości, na które nie pozwala moc obliczeniowa sprzętu. Jednak, w odróżnieniu od DLSS Nvidii, technologia AMD nie wykorzystuje uczenia maszynowego, więc jest nieco łatwiejsza w zastosowaniu przez deweloperów gier.

Sprawdź oferty Xbox Series X na Allegro

Sprawdź oferty Xbox Series S na Allegro

Podobało się?

52

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2022-03-25
14:06

Pitplayer Senator

Pitplayer

Patrząc na specyfikację XSX jest mocniejszy od Ps5 ale w praktyce czyli w grach różnice się niewielkie, zdarza się nawet tak że Ps5 wypada lepiej.
Xbox one X był, a w zasadzie jest wyraźnie wydajniejszy od Ps4 PRO. W przypadku obecnych konsol (XSX i Ps5) aż tak wyraźnej przewagi Xboxa nie ma i piszę to jako posiadacz XSX.

Komentarz: Pitplayer
2022-03-24
20:07

zanonimizowany1360748 Pretorianin

Jak to jest, bo ogólnie aż tego tak nie śledzę w przypadku konsol. Xbox Series X jest na ten moment mocniejszy od PS5, tak?

Komentarz: zanonimizowany1360748
2022-03-24
14:44

Rufjan Konsul

Akurat FSR jest dostępny na wszystkich konsolach (za wyjątkiem Switcha) a odpowiednie patche np do Unreala 4.26+ są dostepne na stronach amd. FSR 2 pewnie tez bedzie, bo to kwestia chipsetu AMD a nie akurat Xboxa.

Komentarz: Rufjan
2022-03-24
14:15

sticky_dude Generał

XoniC
Akurat Sony samo sobie dowala, a dla mnie takie wiadomości to tylko utwierdzenie w przekonaniu, że uniknąłem zrobienia z siebie frajera dekoderkiem do ich exów xD

Komentarz: sticky_dude
2022-03-24
14:04

XoniC Generał

XoniC

Jak zwykle nie zawodzisz. Dzień bez dowalenia Sony, to dzień stracony. FSR 2.0, to technologia AMD, a nie MS jakby co. XD

Komentarz: XoniC

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl