Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 kwietnia 2015, 10:16

autor: Góral

Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara

Firma Nvidia opublikowała artykuł, w którym omówiono i przetestowano poszczególne opcje graficzne PC-towej wersji Grand Theft Auto V, w tym technologie Percentage Closer Soft Shadows oraz TXAA Anti-Aliasing.

Nvidia sprawdziła atuty PC-towego GTA V. - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
Nvidia sprawdziła atuty PC-towego GTA V.

Od kilku dni przeżywamy napływ informacji związanych z PC-towym Grand Theft Auto V, które trafiło na rynek w zeszłym tygodniu. Dziś również mamy kolejną wiadomość dla fanów produkcji, tym razem pochodzącą z obozu firmy Nvidia, która postanowiła dokładnie omówić kwestie graficzne wielkiego hitu studia Rockstar. Szczegółowy opis wszystkich niuansów, wraz z interaktywnymi grafikami porównawczymi, prezentującymi wpływ poszczególnych efektów na wizualia gry, znajdziecie w opublikowanym artykule, a poniżej znajdziecie próbkę tego, za co zabrali się specjaliści „Zielonych”.

Nvidia Percentage Closer Soft Shadows

Jest to rozwiązanie firmy Nvidia, dzięki któremu cienie stają się „miększe” wraz z odległością w jakiej padają od obiektu, który je rzuca, zwiększając tym samym realizm produkcji.

GTA V bez Percentage Closer Soft Shadows. - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
GTA V bez Percentage Closer Soft Shadows.
GTA V z Percentage Closer Soft Shadows. - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
GTA V z Percentage Closer Soft Shadows.
Wpływ Percentage Closer Soft Shadows na wydajność GTA V. - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
Wpływ Percentage Closer Soft Shadows na wydajność GTA V.

Nvidia TXAA Anti-Aliasing

Technika antyaliasingu (wygładzanie krawędzi), która łączy MSAA ze specjalnymi filtrami, podobnymi do tych stosowanych w filmach. Rozwiązanie to redukuje też temporal aliasing, czyli swego rodzaju migotanie wygładzonych obiektów podczas poruszania kamerą. Według Nvidii TXAA 2x pozwala osiągać jakość obrazu z MSAA 8x, przy wydajności MSAA 2x.

GTA V z MSAA 8x. - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
GTA V z MSAA 8x.
GTA V z TXAA 2x. - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
GTA V z TXAA 2x.
Wpływ TXAA Anti-Aliasing na wydajność GTA V - Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara - wiadomość - 2015-04-23
Wpływ TXAA Anti-Aliasing na wydajność GTA V

Oprócz własnych rozwiązań, Nvidia wzięła pod uwagę także szereg innych technologii, w tym Ambient Occlusion, filtrowanie anizotropowe, jakość trawy i tekstur w Grand Theft Auto V, czy też wpływ poszczególnych wersji bibliotek DirectX na wydajność produkcji. Zainteresowanych szczegółami zachęcam do rzeczonego artykułu.

PC-towa wersja Grand Theft Auto V dostępna jest od 14 kwietnia. Od listopada 2014 roku produkcję można nabyć w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox 360, a od września 2013 roku na PlayStation 3 i Xboksie 360.