Najnowszy hotfix do Cities: Skylines 2 nieco poprawił działanie gry, ale też mógł potwierdzić zabawną teorię graczy co do przyczyn problemów z wydajnością.
Pośród wielu zarzutów wobec kontynuacji Cities: Skylines fatalna optymalizacja zajmuje mało zaszczytne pierwsze miejsce. Co zabawne, według części graczy przyczyna problemów z wydajnością w Cities: Skylines 2 może być wyjątkowo kuriozalna i mieć związek z zębami (sic!) mieszkańców wirtualnych metropolii.
Jak zwrócił uwagę użytkownik Reddita u/Hexcoder0, CS 2 stale renderuje m.in. zęby modeli postaci.
Deweloper początkowo nie odniósł się do tej kwestii, lecz za sprawdzanie tej teorii wzięli się fani poprzez wyłączenie „wszystkich opcji” graficznych związanych z „simami” (via Twitter). Część graczy odnotowała poprawę wydajności, ale nie u wszystkich była ona na tyle znacząca i uniwersalna, by uznać ich przypadki za dowód na prawdziwość tezy.
Kilku internautów (w tym rzekomy twórca gier oraz modów do pierwszego CS-a) wyrazili wątpliwości co do tej teorii. Dodał, że zęby jednak znikają po oddaleniu kamery na odpowiedni dystans, aczkolwiek nie zamieścił żadnych materiałów na potwierdzenie.
Co więcej, dzień po pojawieniu się tych spekulacji ukazała mała aktualizacja do Cities: Skylines 2. Jedną z pozycji na liście zmian było „zmiana poziomu detali, by był uniezależniony od rozdzielczości renderowania w celu zwiększenia wydajności przy graniu w wysokich rozdzielczościach” (via Steam). Komentarze graczy wskazują, że po instalacji hotfixa gra działa zauważalnie lepiej (aczkolwiek nadal gorzej niż powinna w ich odczuciu).
Oczywiście twórcy nie wspomnieli nic na temat zębów lub bielizny. Niemniej wspomniana wyżej poprawka może sugerować, że teoria graczy nie była tak absurdalna, jak mogłoby się wydawać. Tak czy inaczej, miejmy nadzieję, że deweloper nie spocznie na laurach i nie każe nam długo czekać na kolejne poprawki optymalizacji.
Więcej:Po 5 latach Samsung żegna się ze swoim znaczącym smartfonem; to koniec pewnej ery
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).