Gracze Clair Obscur: Expedition 33 mają jeszcze tylko jeden dzień, by nacieszyć się przesadzonym skillem. „Nadal chcemy, abyś mógł zepsuć grę” [Aktualizacja]
Przesadzona umiejętność w Clair Obscur: Expedition 33 została osłabiona. Twórcy nie mają nic przeciwko niszczeniu gry, ale Stendhal pozwalał na to zbyt łatwo.
![Gracze Clair Obscur: Expedition 33 mają jeszcze tylko jeden dzień, by nacieszyć się przesadzonym skillem. „Nadal chcemy, abyś mógł zepsuć grę” [Aktualizacja], źródło grafiki: Sandfall Interactive.](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/484398132.jpg)
Aktualizacja (9 maja, godz. 13:42)
Zapowiadany patch 1.2.3 do Clair Obscur: Expedition 33 trafił już do gry. Jak się okazuje, nie tylko redukuje on „damage” zdolności Stendhal (o 40%). Łatka ulepsza też obsługę myszki i klawiatury oraz wprowadza modyfikacje na mapie świata, tak aby trudniej było na niej utknąć.
Ponadto hotfix wdraża zmiany w broniach i balansie. Zarówno Lithelim, jak i Blizzon mają poprawione skalowanie atrybutów, a największe poprawki dotyczą miecza Medalum. Atut Medalum na maksymalnym poziomie, który podwajał obrażenia od podpalenia, najwyraźniej podwajał wszystkie obrażenia. Ten „błąd” został już usunięty.
Z pełną listą zmian zapoznacie się w komunikacie na Steamie.
Oryginalna wiadomość (8 maja, godz. 11:02)
Choć Clair Obscur: Expedition 33 nie jest przesadnie trudną grą, to wymaga od graczy wykazania się pewną dozą umiejętności i odpowiednim czasem reakcji. Zmienia się to jednak wraz z odblokowaniem jednej umiejętności, która już niedługo zostanie osłabiona.
Stendhal zostanie osłabiony
Mowa tu oczywiście o zdolności używanej przez Maelle o nazwie Stendhal. Wyróżnia się ona absurdalnie dużymi obrażeniami, które są w stanie zniszczyć jednym uderzeniem nawet najsilniejszych bossów w grze. Twórcy zaadresowali ten problem w najnowszym wpisie w serwisie X.
Przez większość czasu w trakcie produkcji Stendhal był raczej rozczarowujący, więc w naszej ostatniej przedpremierowej rundzie poprawek daliśmy mu spory wzrost obrażeń – i wyraźnie przesadziliśmy. Skończyło się na tym, że skill przyćmił większość opcji.
W związku z tym zdolność zostanie osłabiona wraz z następną łatką, która zadebiutuje już jutro – najpierw na Steamie, a później na konsolach. Macie więc ostatni dzień, by nacieszyć się jego aż nazbyt potężną formą, pozwalającą wykręcać obrażenia nawet na poziomie 2 miliardów.
Po zmianie nadal będzie to mocna umiejętność jednorazowego uderzenia z dużym potencjałem synergii… po prostu będzie bardziej zbalansowana w porównaniu z resztą.
Warto zaznaczyć, że twórcy nie chcą zabronić graczom tworzenia tzw. „broken” postaci, które są w stanie niszczyć grę. Stendhal pozwalał jednak na zrobienie tego zbyt łatwo.
Jeśli chodzi o opinie graczy, to są one mocno podzielone. Część zgadza się z komunikatem twórców, zwracając uwagę, że za pomocą zdolności bez problemu można pokonać nawet najpotężniejszego bossa w grze, co trywializuje zabawę i odbiera satysfakcję ze zwycięstwa. Inni natomiast nie widzą sensu wprowadzania osłabień do gry dla pojedynczego gracza, gdzie przecież z nikim nie rywalizujemy.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
TheFrediPL Generał
Nic ci to imię kompletnie nie da, jest to bardzo poboczny boss, żaden spoiler, bo nie kojarzę by gdzieś indziej był on wspomniany.
keneny Junior
Czy komuś jeszcze po tej aktualizacji przestały działać przyciski w padzie? Gałka działa, ale przeskakuje np. w menu co drugą pozycje.
Drackula Legend

Większość graczy nie spotka simona, a jak spotka to pominie. Jest to aktywność poboczna dla postaci 85+ lvl
fenfir Generał
Jestem na początku gry i wszedłem rzucić okiem o jaki skill chodzi i w pierwszym poście widzę wymienionego jakiegoś simona. Domyślam się, że to jakiś boss z końca gry. Niech mi ktoś napisze bez szczegółów czy nazwa tego przeciwnika coś zdradza fabularnie / to spojler? Czy nie ma to znaczenia w sumie i nie zepsułem sobie doświadczenia.
zanonimizowany1404488 Pretorianin
Jeśli wszystkie modyfikatory obrażeń są multiplikatywne i taki był zamiar, by były multiplikatywne, to jeśli designerzy naprawdę nie przewidzieli takiego scenariusza, to naprawdę źle to świadczy o zrozumieniu podstaw funkcjonowania erpegowych mechanik w grach komputerowych.