Gracze Clair Obscur: Expedition 33 mają jeszcze tylko jeden dzień, by nacieszyć się przesadzonym skillem. „Nadal chcemy, abyś mógł zepsuć grę” [Aktualizacja]

Przesadzona umiejętność w Clair Obscur: Expedition 33 została osłabiona. Twórcy nie mają nic przeciwko niszczeniu gry, ale Stendhal pozwalał na to zbyt łatwo.

Marcin Bukowski

Gracze Clair Obscur: Expedition 33 mają jeszcze tylko jeden dzień, by nacieszyć się przesadzonym skillem. „Nadal chcemy, abyś mógł zepsuć grę” [Aktualizacja], źródło grafiki: Sandfall Interactive.
Gracze Clair Obscur: Expedition 33 mają jeszcze tylko jeden dzień, by nacieszyć się przesadzonym skillem. „Nadal chcemy, abyś mógł zepsuć grę” [Aktualizacja] Źródło: Sandfall Interactive.

Aktualizacja (9 maja, godz. 13:42)

Zapowiadany patch 1.2.3 do Clair Obscur: Expedition 33 trafił już do gry. Jak się okazuje, nie tylko redukuje on „damage” zdolności Stendhal (o 40%). Łatka ulepsza też obsługę myszki i klawiatury oraz wprowadza modyfikacje na mapie świata, tak aby trudniej było na niej utknąć.

Ponadto hotfix wdraża zmiany w broniach i balansie. Zarówno Lithelim, jak i Blizzon mają poprawione skalowanie atrybutów, a największe poprawki dotyczą miecza Medalum. Atut Medalum na maksymalnym poziomie, który podwajał obrażenia od podpalenia, najwyraźniej podwajał wszystkie obrażenia. Ten „błąd” został już usunięty.

Z pełną listą zmian zapoznacie się w komunikacie na Steamie.

Oryginalna wiadomość (8 maja, godz. 11:02)

Choć Clair Obscur: Expedition 33 nie jest przesadnie trudną grą, to wymaga od graczy wykazania się pewną dozą umiejętności i odpowiednim czasem reakcji. Zmienia się to jednak wraz z odblokowaniem jednej umiejętności, która już niedługo zostanie osłabiona.

Stendhal zostanie osłabiony

Mowa tu oczywiście o zdolności używanej przez Maelle o nazwie Stendhal. Wyróżnia się ona absurdalnie dużymi obrażeniami, które są w stanie zniszczyć jednym uderzeniem nawet najsilniejszych bossów w grze. Twórcy zaadresowali ten problem w najnowszym wpisie w serwisie X.

Przez większość czasu w trakcie produkcji Stendhal był raczej rozczarowujący, więc w naszej ostatniej przedpremierowej rundzie poprawek daliśmy mu spory wzrost obrażeń – i wyraźnie przesadziliśmy. Skończyło się na tym, że skill przyćmił większość opcji.

W związku z tym zdolność zostanie osłabiona wraz z następną łatką, która zadebiutuje już jutro – najpierw na Steamie, a później na konsolach. Macie więc ostatni dzień, by nacieszyć się jego aż nazbyt potężną formą, pozwalającą wykręcać obrażenia nawet na poziomie 2 miliardów.

Po zmianie nadal będzie to mocna umiejętność jednorazowego uderzenia z dużym potencjałem synergii… po prostu będzie bardziej zbalansowana w porównaniu z resztą.

Warto zaznaczyć, że twórcy nie chcą zabronić graczom tworzenia tzw. „broken” postaci, które są w stanie niszczyć grę. Stendhal pozwalał jednak na zrobienie tego zbyt łatwo.

Jeśli chodzi o opinie graczy, to są one mocno podzielone. Część zgadza się z komunikatem twórców, zwracając uwagę, że za pomocą zdolności bez problemu można pokonać nawet najpotężniejszego bossa w grze, co trywializuje zabawę i odbiera satysfakcję ze zwycięstwa. Inni natomiast nie widzą sensu wprowadzania osłabień do gry dla pojedynczego gracza, gdzie przecież z nikim nie rywalizujemy.

Clair Obscur: Expedition 33

Clair Obscur: Expedition 33

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 kwietnia 2025

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.9

Gracze

9.6

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-05-09
19:08

TheFrediPL Generał

Nic ci to imię kompletnie nie da, jest to bardzo poboczny boss, żaden spoiler, bo nie kojarzę by gdzieś indziej był on wspomniany.

Komentarz: TheFrediPL
2025-05-09
15:26

keneny Junior

Czy komuś jeszcze po tej aktualizacji przestały działać przyciski w padzie? Gałka działa, ale przeskakuje np. w menu co drugą pozycje.

Komentarz: keneny
2025-05-09
11:31

Drackula Legend

Drackula

Większość graczy nie spotka simona, a jak spotka to pominie. Jest to aktywność poboczna dla postaci 85+ lvl

Komentarz: Drackula
2025-05-09
11:20

fenfir Generał

Jestem na początku gry i wszedłem rzucić okiem o jaki skill chodzi i w pierwszym poście widzę wymienionego jakiegoś simona. Domyślam się, że to jakiś boss z końca gry. Niech mi ktoś napisze bez szczegółów czy nazwa tego przeciwnika coś zdradza fabularnie / to spojler? Czy nie ma to znaczenia w sumie i nie zepsułem sobie doświadczenia.

Komentarz: fenfir
2025-05-09
08:44

zanonimizowany1404488 Pretorianin

Jeśli wszystkie modyfikatory obrażeń są multiplikatywne i taki był zamiar, by były multiplikatywne, to jeśli designerzy naprawdę nie przewidzieli takiego scenariusza, to naprawdę źle to świadczy o zrozumieniu podstaw funkcjonowania erpegowych mechanik w grach komputerowych.

Komentarz: zanonimizowany1404488

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl