Czyżby Super Ziemia nie wywiązywała się ze obietnic złożonych swoim obligatariuszom? Zawartość nowych warbondów zdaje się pogarszać.
Sporo aspektów rozgrywki w Helldivers 2 doczekało się ostatnio poprawek, ale spośród nich jeden wydaje się ciągle „zostawać w tyle”. Chodzi o Przepustki bojowe (ang. Warbonds), których zawartość z czasem zaczyna się coraz bardziej pogarszać.
Na Reddicie rozgorzała dyskusja o współczesnym stanie i zawartości tych pakietów, i dla wszystkich stało się jasne – ta sfera gry wymaga rewizji. Oto, jak prezentuje się porównanie zawartości zestawów warbondowych w miarę upływu czasu.
Na początek kilka słów wyjaśnienia dla kontekstu. Warbonds, czyli Przepustki bojowe, pozwalają graczom na zdobywanie dodatkowych elementów uzbrojenia, opancerzenia, nowych stratagemów i elementów kosmetycznych. Odblokowuje się je za pomocą Super Kredytów (zakupionych lub zebranych), a następnie „rozwija” daną ścieżkę wyposażenia poprzez wykorzystanie specjalnych medali.
Przepustki te zostały zaprojektowane z myślą o tym, by dawać graczom różne doświadczenia z rozgrywki i tym samym ją urozmaicać. Niektóre z elementów wyposażenia będących ich częścią zapewniały efekty pasywne, a uzbrojenie uzyskane przez progresję przepustek dawało graczom sporo frajdy, a także przewagę w intensywnych starciach.
Wiele z nich wciąż jest ulubieńcami graczy, nie wszystkie z nich były jednak tak samo atrakcyjne. Choć niektóre ciągle trzymają poziom, to wygląda na to, że z czasem ich zawartość uległa zmianie – niestety nie na lepsze, a nowych, ciekawych udogodnień w ich progresji brakuje.
Borderline Justice, choć bardzo fajne, przejęło tytuł najuboższego w zawartość warbondu od Servants of Freedom, pozostając przy tym przy pełnej cenie. Wygląda to tak, jakby Arrowhead zaczęło przerzucać 1/3 zawartości warbondu do super sklepu, jednocześnie utrzymując tę samą cenę.
- Jagick
Poza liczbą elementów kosmetycznych trudno [te zestawy – przyp. red] porównywać, ale faktycznie wydaje się, że jest tej zawartości mniej. DE Sickle vs Deadeye, Ultimatum vs Talon, Portable Hellbomb vs Hover Pack, Seeker vs Dynamit. Wszystkie cztery to świetne, unikalne przedmioty o dużym wpływie na rozgrywkę. Można by się spierać o Hover Pack, ale dwie bronie i dynamit to raczej reskiny lub drobne modyfikacje już istniejących przedmiotów.
- 2blazen
Trudno się z graczami nie zgodzić, w szczególności teraz, gdy na froncie walk o przyszłość Demokracji pojawiło się tak wiele nowych zagrożeń. Wydaje się, że Super Ziemia powinna przyłożyć się do rozwoju swej techniki wojennej i zapewnić swoim żołnierzom odpowiednie wsparcie w nadchodzących bataliach – w szczególności swoim wiernym obligatariuszom.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.