Pomyśleliście kiedyś, że jakaś gra wydaje się zbyt krótka? Być może popełniliście ten sam błąd i pominęliście przypadkiem część zawartości.
UWAGA: PONIŻSZY TEKST ZAWIERA SPOILERY Z GRY BALDUR’S GATE 3
Deweloperzy przewidują scenariusze, których nie biorą pod uwagę nawet sami gracze. Tym sposobem możemy ukończyć gry pokroju Far Cry 4 czy ostatnio wydane Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, nie robiąc absolutnie nic. Bywa też tak, że cierpliwość nagradza, podczas gdy zbytni pośpiech kończy się karą dla gracza.
Ofiarą drugiej z wyżej wymienionych możliwości stał się gracz o pseudonimie megaderp675, który podzielił się na redditowym forum swoją krótką acz przykrą opowieścią. Jego przygoda z Baldur’s Gate 3 zakończyła się bowiem tuż przed trzecim aktem.
Nie wiem czy ktokolwiek przeszedł przez coś podobnego, ale dotarło do mnie właśnie, że nie widziałem trzeciego aktu. Niby przeszedłem grę, ale nigdy nawet nie dotarłem do miasta. Zamiast tego zmusiłem Gale’a do samobójczego wybuchu i zobaczyłem napisy końcowe.
- megaderp675
Autor wpisu odnosi się tutaj do wątku Gale’a, wraz z którym mag przeistacza się w chodzącą magiczną bombę, możliwą do odbezpieczenia w dowolnym momencie. Jedna z pozornie idealnych okazji ma miejsce właśnie pod koniec drugiego aktu i wówczas gra dobiega przedwczesnego końca.
Megaderp675 dopiero niedawno zdał sobie sprawę z faktu, że tym sposobem pominął znaczną część zawartości oferowanej przez BG3. I jeżeli wierzyć komentarzom, nie jest odosobnionym przypadkiem.
Wśród społeczności fanów BG3 na Reddicie znalazło się kilka osób, które w podobny sposób zakończyły swoją pierwszą rozgrywkę. Niektórzy zrobili to z przypadku (uznając magiczny wybuch za nowe zaklęcie), inni zaś świadomie – ot, żeby zobaczyć, co ciekawego może się stać. Cytując słowa użytkownika PStriker32, to po prostu nie do końca dobry wariant zakończenia.
Lmao, nie dotarłeś nawet do tytułowego miasta Wrota Baldura.
- Catlikejam
Z drugiej strony, dla niektórych takie rozwiązanie fabularne miałoby sens. Nie licząc Karlach i jej nagłego przebicia czwartej ściany, towarzysze protagonisty nie wiedzą, co wydarzy się dalej. Wydarzenia z zakończenia drugiego aktu mogą zatem wydawać się bardziej kluczowe niż w rzeczywistości.
BG3 nie jest pierwszą grą, która pozwala na przedwczesne przerwanie głównego wątku fabularnego. Historia komandora Sheparda z trylogii Mass Effect może dobiec końca wraz z drugą częścią pod warunkiem, że żaden towarzysz nie przeżyje misji samobójczej – wówczas gracze muszą rozpocząć swoją przygodę od nowa lub stworzyć „nowego” Sheparda na potrzeby trójki.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
27

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.