Coś Blizzard nie ma szczęścia do tworzenia nowych marek. Jedną ze skasowanych gier studia był projekt, który poznaliśmy jako Odyssey. Niedawno wyciekły screeny, które mogą pochodzić z anulowanej produkcji.
Dotąd Odyssey znaliśmy tylko ze wstępnych zapowiedzi producenta i jednego concept artu udostępnionego przez Carmen Lights. Miał to być survival Blizzarda, który poszedł pod nóż w wyniku zwolnień zarządzonych przez Microsoft oraz problemów z silnikiem graficznym. Jak jednak pisaliśmy w styczniu – zespół był bardzo zżyty z produkcją i bardzo pozytywnie do niej nastawiony.
Produkcja najprawdopodobniej celowała w rywalizację z takimi tytułami jak Valheim, choć wskazywano też na inspiracje Minecraftem i Rust. Użytkownik rosyjskiego społecznościowego portalu VK udostępnił pakiet dziewięciu screenów rzekomo pochodzących z gry.
Zdjęcia pokazują, jak mogła wyglądać postać gracza, kilka krajobrazów, ekran zasobów oraz śmierci i charakterystyczne dla gatunku okrągłe menu. Widoczna na jednym zdjęciu nazwa questa „Fallen Star” (ang. „Upadła Gwiazda”) sugeruje, że dzieło tworzone przez dywizję zwaną Team Survival mogło kłaść spory – jak na ten gatunek – nacisk na elementy fabularne. Poniżej prezentujemy najciekawsze screeny, wszystkie pochodzą z wpisu wspomnianego użytkownika.
Jak widzicie – oraz jak wskazywał concept art – gra miała promieniować baśniowym klimatem. Jak zauważa portal Games Radar, w materiałach można dostrzec nawiązania do brytyjskiego folkloru i legend czy Kota z Cheshire.
Jak podawaliśmy w styczniu, według raportu agencji Bloomberg gra poszła do kosza ze względu na przedłużający się proces produkcji oraz kłopoty z silnikiem graficznym. Początkowo Team Survival pracowało na Unreal Engine, ale zwierzchnicy naciskali na korzystanie z Blizzardowego silnika Synapse (bo takie wmuszanie technologii zawsze dobrze się kończy…). Cóż, szkoda. To kolejny ciekawy tytuł, który ląduje na cmentarzysku giganta obok takich projektów jak Warcraft Adventures.

Autor: Hubert Sosnowski
Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.