Gra a la Palworld mogła powstać wiele lat temu, ale wydawcy pogardzili pomysłem legendarnego twórcy
Twórca serii Gears of War, Cliff „CliffyB” Bleszinski, ujawnił, że w przeszłości przedstawił „czołowym wydawcom” pomysł na grę podobną do Palworld, ale został on przez nich odrzucony.

Ogromny sukces Palworld skłonił twórcę serii Gears of War, Cliffa Bleszinskiego, do podzielenia się z fanami pewną sytuacją z przeszłości. W swoim niedawnym wpisie na X popularny „CliffyB” wyjawił, iż wiele lat temu w jego głowie narodził się pomysł na grę mobilną podobną do hitowej produkcji studia Pocketpair, tyle że ze smokami. Niestety nikt nie chciał dać szansy idei twórcy.
Sukces Palworld w pewnym sensie potwierdza słuszność mojej koncepcji, która została odrzucona przez Epic [Games – dop. red.] wiele lat temu – średniowieczne Pokemony tylko z małymi smokami – czytamy w poście.

Choć w powyższym wpisie Bleszinski wspomina o firmie Epic Games, w odpowiedzi na komentarz jednego z czytelników dał on do zrozumienia, że chodziło o wszystkich wielkich graczy na rynku wydawniczym, którym pomysł ten został przedstawiony.
Co ciekawe, Bleszinski wyjawił, że w tamtym czasie pracował z Epic Games nad grą z otwartym światem, której bohaterką była dziewczyna potrafiąca kontrolować materię na poziomie molekularnym. Korporacja postanowiła jednak anulować tę produkcję.
Mimo tych niepowodzeń „CliffyB” nie poddał się i w dalszym ciągu realizował kolejne mniej lub bardziej udane projekty.
Nowy projekt Cliffa Bleszinskiego
Skoro zaś mowa o sukcesach, to swój kolejny post deweloper poświęcił życiu po serii Gears of War. Bleszinski wyjawił w nim, że etap związany z ową marką ma już za sobą i prosi, aby ludzie również to zaakceptowali. W odcięciu się od popularnego cyklu zapewne „pomógł” mu sam Microsoft, który po przejęciu praw do cyklu ani razu nie poprosił dewelopera o pomoc przy tworzeniu nowych „Gearsów”.
Bleszinski nie mógł jednak narzekać na brak zajęć. „CliffyB” spełniał się jako restaurator, a nawet komik. W ostatnich miesiącach deweloper był zaś pochłonięty m.in. tworzeniem komiksu Scrapper, który – jak stwierdził – obdarzył taką samą miłością, jak niegdyś serię GoW.


Komentarze czytelników
RMK_99 Pretorianin

I w tym cały problem twórcy potrafią mieć świetne pomysły na gry ale wydawcy i marketingowcy potrafią wszystko zniszczyć.
asasin24 Pretorianin
Cliff odpowiada za najbardziej innowacyjną serię strzelanek w swoich czasach, czyli Unreal. Gearsy może były fajne, ale było po nich widać, że były kierowane do amerykańskiego odbiorcy. Law Breakers też było świetną grą, ale widocznie przerastała graczy. Była bardzo dynamiczna, miała mnóstwo możliwości. Niestety dzisiejsi gracze wola skakać z autobusu na ciągle taką samą mapę i walczyć z 99 innymi przegrywami, bo w grach wymagających refleksu, dostosowania się do aktualnych warunków i odrobiny taktyki, tylko gryźli piach.
zanonimizowany1390890 Pretorianin
Typowy Cliff. Zawsze jak coś znikąd odniesie sukces to potem facet się żali że on taki pomysł miał już dawno naszykowany, ale mu się nie chciało, albo żelazko zostawił włączone, to jest jego typowa śpiewka.
Tak jak opuścił Epic/Xbox/MS tak nic dobrego nie stworzył, Unreal i Gears to pewnie rezultat też innych pracowników, nie tylko jego.
Z Law Breakers się spóźnił, do tego gra okazała się flopem a porażkę gry zwalał na PUBG i sytuację polityczną.
Kolejny projekt, Radical Heights, kolejne BattleRoyale, wydany jako pre-alpha też szybko umarł i do tego zaorał jego studio.
userwojciech Junior
A ja chciałbym PALMWORLD na google VR jeszcze lepsze .
Dadas Junior
Grę że smokami to może sobie robić będzie on grał pewnie z rodziną. Nikogo nie obchodzą smoki. Chodzi o wkręt poksow z craftingiem i survivalem więc gowno by mu wyszło