Z najnowszych przecieków wewnętrznych e-maili od Google wynika, że YouTube testuje nową funkcję „Playables", która pozwoli użytkownikom na zabawę w grach bezpośrednio na stronie.
YouTube, popularna platforma do udostępniania i oglądania wideo, robi krok w stronę integracji z branżą gier. Wprowadzenie nowej funkcji o nazwie „Playables" może pozwolić użytkownikom grać bezpośrednio w gry na stronie portalu.
Nowa funkcja jest obecnie testowana w ramach wewnętrznych badań Google. Informacje na ten temat ujawniono dzięki wiadomości e-mail skierowanej do pracowników firmy, którzy zostali zaproszeni do wypróbowania „Playables”.
Jedną z gier dostępnych do testowania jest klasyczna gra zręcznościowa o nazwie Stack Bounce. Podobne tytuły można będzie uruchamiać bezpośrednio na stronie YouTube, korzystając z przeglądarek internetowych lub dedykowanej aplikacji na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS.
YouTube od dawna jest związany z branżą gier, oferując możliwość streamowania rozgrywek na żywo oraz udostępniania wideo bezpośrednio z gier. Ich inicjatywa wydaje się być częścią strategii nowego prezesa YouTube, Neala Mohana, który szuka kolejnych obszarów do rozwoju platformy.
Warto również zauważyć, że w momencie deklaracji przez Google zakończenia wsparcia dla Stadii, firma dostrzegła potencjał technologii strumieniowa, który mogłaby wykorzystać na platformie YouTube. W związku z tym, możliwe, że „Playables” jest kontynuacją porzuconej usługi. Nie jest jednak pewne, czy nowa funkcja będzie działać w podobny sposób, co Google Stadia.
Chociaż przedstawiciele YouTube nie podali jeszcze szczegółowych informacji na temat „Playables”, potwierdzili, że firma ciągle eksperymentuje z nowymi funkcjami. Głównym celem platformy w miarę postępu testów jest poprawa doświadczeń użytkowników i potencjalne monetyzowanie gier sieciowych. Wszystko to wskazuje, że YouTube jest zdeterminowany, aby stać się jeszcze bardziej wszechstronną platformą dla użytkowników na całym świecie.
Więcej:ChatGPT z reklamami; nowe przecieki sugerują rychłe pojawienie się funkcji
4

Autor: Krystian Łukasik
Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.