Google przestanie targetować reklamy, korzystając z historii przeglądania sieci

Google wprowadza duże zmiany do swojego dotychczasowego modelu biznesowego. Spółka ogłosiła, że przestanie sprzedawać reklamy korzystające z historii wyszukiwania i przeglądania sieci przez użytkowników. Dotychczasowe rozwiązania będą zastąpione przez nowe techniki zbierania danych, które oparte są na anonimowych informacjach obejmujących duże grupy internautów.

futurebeat.pl

Michał Kułakowski

Google przestanie targetować reklamy, korzystając z historii przeglądania sieci.
Google przestanie targetować reklamy, korzystając z historii przeglądania sieci.

W ostatnich latach coraz częściej mówi się o prywatności w sieci oraz niebezpieczeństwach związanych z wyciekami wrażliwych danych jej użytkowników. Kwestią ochrony internautów na poważnie zaczęli zajmować się prawodawcy w wielu krajach świata. Proces ten przyśpieszył zwłaszcza po głośnych aferach wokół Facebooka. Wiele firm, takich jak Apple, zaczęło korzystać z okazji i budować pozytywny PR, oferując nowe opcje pozwalające zachować prywatność podczas korzystania z Internetu.

W coraz większym stopniu dołącza do nich również Google, wprowadzający zmiany mające ocieplić wizerunek przerażającego molocha, który wie wszystko o osobach korzystających z jego usług. Wyprzedzają one też ewentualne kosztowne regulacje, które mogłyby nałożyć na niego w najbliższym czasie UE i USA, coraz baczniej przyglądające się jego poczynaniom.

Dlatego też Google ogłosił dziś, że rezygnuje ze sprzedaży targetowanych reklam korzystających z historii przeglądania i wyszukiwania indywidualnych osób. Jest to kolejny krok, który według przedstawicieli firmy ma zapewnić internautom znacznie większy komfort i bezpieczeństwo korzystania z zasobów sieci. Dodajmy, że to nie jedyna inicjatywa tego typu wprowadzana przez firmę w ostatnim czasie. W styczniu gigant ogłosił także, że przeglądarka Chrome przestanie akceptować jakiekolwiek ciasteczka, których zadaniem jest śledzenie naszej aktywności w Internecie i przekazywanie tych informacji firmom marketingowym.

Dzisiejsze ogłoszenie odbije się szerokim echem w branży reklamowej, bowiem niezliczona liczba podmiotów z całego świata opiera swoje strategie marketingowe na dotychczasowej wersji programu AdSense, który przez wiele lat był jednym z podstawowych źródeł dochodu Google'a. Spółka zapowiada, że dotychczasowe rozwiązania oparte na kompilacji szczegółowych danych pojedynczych użytkowników zostaną zastąpione przez techniki grupujące anonimowo internautów pod względem podobnych zainteresowań, a nie zachowań. Oznacza to, że teoretycznie nie spotkamy się już z reklamami promującymi np. telewizory tuż po tym, jak odwiedziliśmy witrynę sklepu z produktami RTV, albo proszków do prania zaraz po wyszukaniu terminu „pralka” w Google.

  1. Oficjalny blog Google
Podobało się?

73

Resident Evil Village otrzyma ray tracing od AMD

Następny
Resident Evil Village otrzyma ray tracing od AMD

Funkcja Steam Remote Play Together dostępna dla każdego; dziel się grami multiplayer ze znajomymi za darmo

Poprzedni
Funkcja Steam Remote Play Together dostępna dla każdego; dziel się grami multiplayer ze znajomymi za darmo

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl