Google kasuje kolejną aplikację i sprawia, że YouTube Music jest coraz dziwniejszy
Zgodnie z obietnicą, Google uśmierciło aplikację do podcastów, przenosząc jej zawartość do YouTube Music. Google Podcasts na razie przestało działać w USA, ale wkrótce reszta świata również utraci do niej dostęp.

Google kontynuuje robienie porządków w swojej ofercie i właśnie odesłało na emeryturę aplikację Google Podcast, przenosząc dostępne w niej treści do YouTube Music. Jej użytkownicy mają czas do lipca, by przenieść swoje subskrypcje w nowe miejsce, jeśli nie chcą ich stracić. Na razie aplikacja została uśmiercona tylko w Stanach Zjednoczonych i w pozostałych krajach wciąż jest dostępna, ale to również ulegnie wkrótce zmianie.
To koniec Google Podcast
Google nadal reorganizuje własne usługi, choć sposób w jaki amerykański koncern działa, nie zawsze jest do końca zrozumiały przez użytkowników. Firma likwiduje bowiem popularne i lubiane aplikacje, przenosząc ich zawartość i funkcje w inne miejsce, co często wiąże się z poważnymi ograniczeniami. Tak też stało się z aplikacją Google Podcast, którą koncern z Mountain View przeniósł właśnie do cmentarzyska Google, co oznacza koniec możliwości korzystania z tego narzędzia.
Google Podcast pojawiło się w 2018 roku, jako alternatywa dla podobnej usługi Apple Podcasts, na której swego czasu należało 34% amerykańskiego podcastów. Nowa aplikacja kładła duży nacisk na integrację z Asystentem Google, wykorzystując informację zebrane na podstawie nawyków użytkownika, by z czasem oferować mu bardziej spersonalizowane rekomendację. Usługa rozwijała się bardzo szybko, a producent nieustannie ją ulepszał, co sprawiło, że szybko stała się jedną z najpopularniejszych aplikacji do podcastów, która w samym tylko Sklepie Google miała ponad 500 mln pobrań.
Po kilku latach obecności aplikacji na rynku, Google uznało jednak, że nadszedł czas, by się jej pozbyć i jesienią ubiegłego roku ogłosiło na własnym blogu zamiar jej uśmiercenia. Koncern poinformował wówczas, że aplikacja zostanie zastąpiona przez YouTube Music, a decyzja jest odpowiedzią na potrzeby rynku.
YouTube Music nowym domem dla podcastów
Powodem rezygnacji z aplikacji jest malejąca liczba użytkowników. Firma poparła tę tezę raportem przygotowanym przez Edison Research, z którego wynika, iż 23% Amerykanów za główną platformę podcastów uważa YouTube, natomiast Google Podcast ma jedynie 4% udziału w rynku. Można jednak domyślać się, że tak naprawdę chodzi o pieniądze. Google Podcasts nie ma bowiem reklam wideo, a tymczasem to właśnie one zapewniają YouTube duże pieniądze. Poza tym zmiana może zachęcić użytkowników do wykupienia kosztującej 25,99 zł miesięcznie subskrypcji YouTube Music Premium, która przyniesie koncernowi dodatkowe dochody.
Użytkownicy Google Podcasts muszą teraz przenieść swoje subskrypcje do YouTube Music, a koncern przygotował nawet specjalne narzędzie, by ułatwić im ten proces. Mają na to czas do lipca bieżącego roku.
Należy jednak zaznaczyć, że na ten moment Google Podcasts przestało działać tylko w Stanach Zjednoczonych, więc reszta świata wciąż ma do tej usługi dostęp. To jednak tylko tymczasowe, gdyż zmiana obejmie wszystkie rynki. Prędzej czy później, YouTube Music zastąpi wspomnianą aplikację w każdym z krajów, w których można było dotychczas z niej korzystać.