„Gdybyśmy współpracowali z Bethesdą, Skywind wyszedłby szybciej. Ale byłaby to dużo gorsza gra”. Twórcy wielkiego moda do Skyrima trzymają się z dala od korporacji

Twórcy ogromnego moda do Skyrima nie chcieliby współpracować z Bethesdą. Uważają, że dzięki temu Skywind będzie lepszą grą.

Zuzanna Domeradzka

„Gdybyśmy współpracowali z Bethesdą, Skywind wyszedłby szybciej. Ale byłaby to dużo gorsza gra”. Twórcy wielkiego moda do Skyrima trzymają się z dala od korporacji, źródło grafiki: tesrskywind.com.
„Gdybyśmy współpracowali z Bethesdą, Skywind wyszedłby szybciej. Ale byłaby to dużo gorsza gra”. Twórcy wielkiego moda do Skyrima trzymają się z dala od korporacji Źródło: tesrskywind.com.

The Elder Scrolls: Skywind jest ogromną modyfikacją do Skyrima, która nie tylko przeniesie zawartość Morrowinda na silnik najnowszej części tej serii RPG, ale też usprawni niektóre mechaniki, wprowadzi pełny dubbing czy poprawi lokacje, tak aby oferowały więcej atrakcji względem „trójki”. Projekt już od ponad dekady rozwija grupa fanów, którzy nie współpracują z Bethsedą. W związku z tym może nasuwać się pytanie, czy nie lepiej byłoby po prostu podjąć kolaborację z firmą, aby usprawnić cały proces?

Moderzy „dopieszczający” Skywinda twierdzą, że gdyby współpracowali nad projektem z Bethesdę, odbiłoby się to negatywnie na jakości ich dzieła. W najnowszym materiale (poniżej), w którym omówili nowinki zaimplementowane do projektu w ciągu ostatniego roku, zgodnie stwierdzili, iż kooperacja z dużą firmą w przypadku Skywinda po prostu nie miałaby sensu, mimo że przyspieszyłaby proces twórczy.

Gdybyśmy współpracowali z Bethesdą [...], to tak, Skywind wyszedłby szybciej. Ale myślę, że byłaby to dużo gorsza gra. Sądzę, iż fakt, że nie jesteśmy korporacją, tylko grupą pasjonatów, sprawia, iż [projekt – dop. red.] będzie lepszy.

Według twórców Skywinda siłą całego zespołu jest duża swoboda chociażby w projektowaniu poziomów, co prowadzi do różnorodności. Mogliby co prawda wydać mod szybciej, lecz kosztem jego jakości.

Inna sprawa, że moderzy poświęcają czas na dokończenie tak dużego projektu z własnej woli – nie dostają przecież za to żadnego wynagrodzenia. Przez to dopracowują Skywinda nie w ramach pełnego etatu, ale w przerwach od codziennych zajęć, co dodatkowo wydłuża cały proces:

Nie do końca przypomina to [tworzenie Skywinda – dop. red.] produkcję gier AAA, ponieważ gdyby był to oficjalny projekt studia deweloperskiego, wszystkie pracujące nad nim osoby otrzymywałyby wynagrodzenie. Poświęcałyby na to cały swój czas.

Mimo poczynionych postępów wciąż nie wiadomo, kiedy prace nad projektem Skywind zostaną ukończone.

The Elder Scrolls: Skywind

The Elder Scrolls: Skywind

PC
TBA

Data wydania: Nieznana

Informacje o Grze
Przed premierą
Czekasz?
Podobało się?

1

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-01-18
01:17

Felipesku Konsul

Jest! Mogę w google zaznaczyć że Bethesda mnie nie interesuje i więcej żadnego drewna nie będę musiał oglądać! Dziękuję!

Komentarz: Felipesku
2025-01-17
11:35

dbq Centurion

Wyjdzie tes vi bo to napiszą że nie ma sensu na starym silniku wypuszczać. Dawno przestałem się interesować tym projektem.Mom zdaniem się wypalili i tak ktoś tam sobie dłubie .Może za 5 lat będzie jakaś prealpha. Dodatkowo wygłaszanie takich rzeczy może zabetonować projekt Becia stwierdzi że nie ma korzystania z fejmu i zamknie to w pierony

Komentarz: dbq
2025-01-17
09:57

Va5syl Centurion

Va5syl

Wątpię żeby jakość odbiła się negatywnie na produkcie bo ten produkt musialby najpierw istnieć.
Implementacja jednego modelu do gry (podmiana stworzonego modelu bez zmian szkieletowych) zajęła im 3 lata. W kółko chwalą się concept artami (Coś kompletnie pomijalnego w takim projekcie) i lokacjami których zrobienie przeciętnemu moderowany zajmie 30-40 minut, z gotowych prefabrykatów. I tak w kółko od 10 lat.
Dodatkowo Skyrim: Special Edition kończy w tym roku 9 lat... tyle samo ile miał Morrowind podczas premiery oryginalnego Skyrima. Ten projekt nie ma zbyt wiele sensu poza napychaniem portfolio concept artysty.

Komentarz: Va5syl
2025-01-17
09:18

guinness82 Chorąży

😉

Brawo! Artykuł składający się z 5 powtórzeń. Ale ilość znaków się zgadza...

Komentarz: guinness82
2025-01-16
22:09

vanBolko Konsul

vanBolko
👍

Brawo! Wielki plus dla GOLa za dodanie Skywind do swojej encyklopedii. Do tego zbioru/kategorii "mody" obowiązkowo trzeba dorzucić jeszcze dwa klejnoty - Nehrim i Enderal.

Komentarz: vanBolko

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl