Alan Wake 2 wykorzysta zarówno ray tracing, jak i technologię DLSS 3.5. Firma Nvidia opublikowała gameplay, na którym prezentuje ich dobrodziejstwa.
Na dwa dni przed premierą Alan Wake 2 firma Nvidia opublikowała obszerny materiał wideo, w którym omówione zostały dobrodziejstwa, jakie do gry wniosą wykorzystane przez zespół Remedy Entertainment technologie ray tracingu oraz DLSS 3.5 z rekonstrukcją promieni (ang. Ray Reconstruction).
Ray tracing zapewni nie tylko realistyczne oświetlenie i cienie, lecz również odbicia – między innymi w kałużach czy na szklanych powierzchniach. Technologia DLSS 3.5 z rekonstrukcją promieni poprawi wygląd gry, a także znacznie zwiększy wyświetlaną liczbę klatek na sekundę. Nvidia przekonuje, że dzięki DLSS 3.5 wartość ostatniego z wymienionych wskaźników może wzrosnąć nawet o blisko... 500%. Zapewne będzie to miało istotne znaczenie w kontekście niepokojąco wysokich wymagań sprzętowych gry.
O tym, jak wyżej omówione funkcje sprawdzą się w praktyce, przekonamy się niebawem. Alan Wake 2 zadebiutuje bowiem 27 października na komputerach osobistych, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S. W Polsce omawiany tytuł doczeka się kinowej lokalizacji (napisy). Pierwsze recenzje gry przeczytamy już jutro o godzinie 15:00.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
4

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.