Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5

Alan Wake 2 wykorzysta zarówno ray tracing, jak i technologię DLSS 3.5. Firma Nvidia opublikowała gameplay, na którym prezentuje ich dobrodziejstwa.

Krystian Pieniążek

Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5, źródło grafiki: Remedy Entertainment.
Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5 Źródło: Remedy Entertainment.

Na dwa dni przed premierą Alan Wake 2 firma Nvidia opublikowała obszerny materiał wideo, w którym omówione zostały dobrodziejstwa, jakie do gry wniosą wykorzystane przez zespół Remedy Entertainment technologie ray tracingu oraz DLSS 3.5 z rekonstrukcją promieni (ang. Ray Reconstruction).

Ray tracing zapewni nie tylko realistyczne oświetlenie i cienie, lecz również odbicia – między innymi w kałużach czy na szklanych powierzchniach. Technologia DLSS 3.5 z rekonstrukcją promieni poprawi wygląd gry, a także znacznie zwiększy wyświetlaną liczbę klatek na sekundę. Nvidia przekonuje, że dzięki DLSS 3.5 wartość ostatniego z wymienionych wskaźników może wzrosnąć nawet o blisko... 500%. Zapewne będzie to miało istotne znaczenie w kontekście niepokojąco wysokich wymagań sprzętowych gry.

O tym, jak wyżej omówione funkcje sprawdzą się w praktyce, przekonamy się niebawem. Alan Wake 2 zadebiutuje bowiem 27 października na komputerach osobistych, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S. W Polsce omawiany tytuł doczeka się kinowej lokalizacji (napisy). Pierwsze recenzje gry przeczytamy już jutro o godzinie 15:00.

  1. Oficjalna strona gry
Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5 - ilustracja #1

Alan Wake 2Źródło: Remedy Entertainment

  1. Alan Wake 2 to druga główna odsłona zapoczątkowanego w 2010 roku cyklu survival horrorów.
  2. Produkcja zabierze nas do miasteczka Bright Falls, którym wstrząsnęła fala rytualnych zbrodni. W trakcie zabawy wcielimy się w dwie postacie – tytułowego Alana Wake’a, który od trzynastu lat jest uwięziony w Leżu Mroku i walczy o zachowanie zdrowych zmysłów, a także w profilerkę FBI imieniem Saga Anderson.
  3. W trakcie rozgrywki odwiedzimy nie tylko Bright Falls, lecz również miejscowość Watery oraz okolice jeziora Cauldron. Ponadto przygoda zawiedzie nas do Leża Mroku.
  4. Przemierzając te lokacje, będziemy realizować powierzone nam zadania, rozwiązywać zagadki oraz stawiać czoła przeciwnikom. Na polu walki zrobimy użytek z osłabiających wrogów latarek, flar i granatów błyskowych, a także z konwencjonalnej broni.
  5. Alan Wake 2 będzie mógł pochwalić się oprawą graficzną najwyższej jakości. Produkcji robi użytek z silnika Northlight, czyli autorskiej technologii Remedy Entertainment.
Alan Wake 2

Alan Wake 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 27 października 2023

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

7.6

Gracze

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-10-25
13:32

\/ Generał

\/

Dziwne jest to, że w 4k AW2 lepiej sobie radzi na 4090 od CP2077. 16fps vs 33fps native 4k max path tracing.
Za to w 1080p o wiele gorzej bo potrzebuje 3070 do medium i to z dlss performance, gdzie w takim CP2077 odpalasz ultra, bez rt ofc.

Komentarz: \/
2023-10-25
14:27

mario7777 Generał

mario7777

Pamiętam jak Quantum Break na premierę wymagał chyba direct 12 oraz win 10 i był tylko oferowany w sklepie MS. Gra nie działała idealnie i nie wyglądała jakoś mocno obłędnie. Jakieś dużej sprzedaży im to nie przyniosło. Dopiero jak gra pojawiła się na STEAM po jakimś czasie oraz brak wymogów do direct 12 zmieniła ta sytuacje, a cena gry ładnie spadła :) Ciekawe czy tu będzie podobnie?

Komentarz: mario7777
2023-10-25
15:39

marcing805 Legend

marcing805

Wszystkie gry Remedy na premierę miały ogromne wymagania co do najwyższych ustawień. Nie inaczej będzie i tym razem. Za dwa lata się może poprawi i w grę zagra większa ilość osób na PC. Chyba, ze ktoś gra na konsoli i się tym nie przejmuje, choć taki Control na PS4/Xone działał raczej słabo i często miał spadki do 15-20 klatek.

Komentarz: marcing805
2023-10-25
15:45

forzaroma Pretorianin

Mocno ciekawi mnie ta gra, ale szczerze mówiąc te wymagania mnie nie za bardzo obchodzą bo i tak będę ogrywał to na konsoli. To nie jest FPS, żeby granie na padzie w czymś przeszkadzało, może nawet wręcz przeciwnie.

Komentarz: forzaroma
2023-10-25
20:28

\/ Generał

\/
😁

nie tu, do usunięcia

Komentarz: \/

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl