Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2022, 13:47

Xbox Game Pass nie spełnia oczekiwań Microsoftu

Microsoft nie ma obecnie lekko. Oprócz problemów związanych z przejęciem Activision Blizzard oraz konieczności wprowadzenia ogólnych podwyżek cen, ekipa z Redmond bardzo mocno przeszacowała przypływ nowych użytkowników usługi Game Pass.

Źródło fot. Źródło fot. Oficjalna strona Game Pass
i

Game Pass po raz drugi z rzędu nie spełnił oczekiwań szefostwa giganta z Redmond. Microsoft przewidywał, że ich usługa do końca czerwca (czyli do końca roku rozliczeniowego) przyciągnie około 73% nowych osób. Ostatecznie wzrost wyniósł 28%. Nie jest to jednak odosobniony przypadek. Rok temu usługa również poradziła sobie poniżej oczekiwań kierownictwa firmy.

Game Pass i jego skomplikowana sytuacja

Dodatkowym świadectwem tego, że tegoroczne wyniki nie są tak zadowalające, jak powinny, jest fakt, że nie ujawniono liczby subskrybentów tej usługi. Co ciekawe, o ile Game Pass na konsoli przędzie nie tak dobrze, jak życzyłoby sobie kierownictwo, o tyle na PC w tym roku bije rekordy popularności, osiągając przyrost użytkowników aż o 159%.

Czy gra jest warta świeczki?

Czy jednak Game Pass i przeszacowanie jego popularności jest problemem dla firmy z Redmond? Szef działu gier Microsoft, Phil Spencer, powiedział niedawno podczas konferencji Wall Street Journal, że przychód generowany przez usługę stanowi od 10% do 15% całej sumy uzyskanej przez dział gamingowy. To całkiem sporo, jak na jedną gałąź tak dużego rynkowego potentata.

Co poszło nie tak?

Szefostwo Microsoftu upatruje przyczyn mniejszego wzrostu zainteresowania w braku nowych, ekskluzywnych gier dostępnych za pośrednictwem usługi. Obserwując wydarzenia związane z Call of Duty, można stwierdzić, że ten problem może się pogłębiać.

Dziwny czas dla giganta z Redmond

Przypomnijmy, że wszystko dzieje się w burzliwych czasach dla Microsoftu. Niezadowalające wyniki Game Passa, a także ogólne podwyżki cen występują w tym samym czasie (firma jeszcze ich nie podnosi, ale to kwestia czasu), co komplikująca się sprawa przejęcia Activision Blizzard.

Wiktor Szczęsny

Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

więcej