Brytyjskie CMA wyraziło zgodę na przejęcie Activision Blizzard przez koncern Microsoft. Finalizacja umowy powinna nastąpić w najbliższych dniach.
Po dwóch latach walki z różnymi organizacjami rządowymi koncern Microsoft wreszcie jest o krok od sfinalizowania przejęcia firmy Activision Blizzard.
W ten sposób Microsoft pokonał wszystkie przeszkody. Wcześniej zgodę wyraziła Unia Europejska, a amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) przegrała w sądzie i nie będzie w stanie zablokować tej transakcji.
FTC nie złożyła co prawda broni i będzie się jeszcze odwoływała, ale nie udało jej się uzyskać od sądu decyzji o tymczasowym zablokowaniu fuzji na czas apelacji. W praktyce więc, po jej sfinalizowaniu, szanse FTC na odwrócenie przejęcia będą praktycznie zerowe.
Zgodę CMA skomentował prezes Activision Blizzard – Bobby Kotick. W liście do pracowników napisał:
Dzisiaj CMA, organ regulacyjny w Wielkiej Brytanii, zatwierdził naszą transakcję z Microsoftem.
Mamy teraz wszystkie zgody regulacyjne niezbędne do sfinalizowania umowy i nie możemy się doczekać, aby zapewnić radość jeszcze większej liczbie graczy na całym świecie.
Wraz z naszym przewodniczącym zarządu, Brianem Kelly, jesteśmy niesamowicie dumni z Waszych osiągnięć w ciągu ostatnich czterech dekad. Jesteśmy podekscytowani naszym kolejnym, wspólnym już rozdziałem z Microsoftem i nieskończonymi możliwościami, jakie stwarza to dla was i dla naszych graczy.
Z wdzięcznością,
Bobby
Kilka dni Activision potwierdziło, że nie mamy się co spodziewać Diablo IV oraz Call of Duty Modern Warfare III w Game Passie w tym roku. Tytuły wydawcy będą dodawane do oferty tej usługi stopniowo – wymienione pozycje trafią do niej najwcześniej w przyszłym roku.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
16

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.