Finansowy sukces darmowego Team Fortress 2

Joe Ludwig, przedstawiciel firmy Valve, podczas Game Developers Conference powiedział, że gra Team Fortress 2 po przejściu na model free to play zaczęła generować dwunastokrotnie większy zysk od tego, który pochodził ze sprzedaży pełnej wersji tego tytułu.

Mateusz Kądziołka

Finansowy sukces darmowego Team Fortress 2 - ilustracja #1

Przestawienie się na model free to play nigdy nie jest łatwą decyzją dla wydawcy, zwłaszcza że jej konsekwencje mogą potencjalnie być opłakane. Jak dowiedzieliśmy się podczas Game Developers Conference, w przypadku gry Team Fortress 2 ten odważny krok okazał się być słuszny.

Joe Ludwig, przedstawiciel firmy Valve, podczas tegorocznego Game Developers Conference oznajmił, że po zmianie modelu finansowania dochód generowany przez Team Fortress 2 wzrósł dwunastokrotnie w porównaniu do czasów, gdy za pełną wersję trzeba było płacić. Samo wprowadzenie sklepu z wirtualnymi przedmiotami okazało się być czterokrotnie bardziej dochodowe niż sprzedaż płatnej edycji.

Wydawać by się mogło, że decyzja o zmianie modelu finansowania była słuszna. Firma Valve nie podejmowała jej jednak bez żadnych obaw. Joe Ludwig przyznał:

To dopiero początek zbierania doświadczeń, które uzyskaliśmy dzięki Team Fortress 2, oraz wprowadzania ich w życie na Steamie. To było ryzykowne posunięcie i mogło pójść bardzo źle. Niemniej jednak czuliśmy, że gra jest warta świeczki i trzeba zaryzykować z nowym modelem biznesowym.

Przedstawiciel Valve zwrócił też uwagę na kilka interesujących aspektów dotyczących rynku gier z segmentu AAA:

Problem polega na tym, że pudełkowa gra AAA może wygenerować zysk tylko dzięki osobom, które jeszcze jej nie kupiły. To z kolei sprawia, że deweloperzy tworzą dodatkową zawartość, by przyciągnąć nowych odbiorców. Jest więc pewne spięcie na linii „usatysfakcjonowanie starych klientów – przyciąganie nowych”.

Warto przypomnieć, że przejście na model free to play nie tylko zwiększyło zysk generowany przez Team Fortress 2, ale i spowodowało pięciokrotny wzrost liczby graczy. Odsetek osób decydujących się na skorzystanie z mikropłatności w przypadku produkcji Valve utrzymuje się na poziomie 20-30 procent, podczas gdy inne gry muszą się zadowolić wynikiem 2-3 procent.

Team Fortress 2

Team Fortress 2

PC
po premierze

Data wydania: 10 października 2007

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.3

Gracze

7.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl