Całkiem niedawno otrzymaliśmy pecetową wersję Final Fantasy VII Remake. Niestety gra okazała się sporym niewypałem. Gracze skarżą się na zły stan techniczny.
Miriam Moszczyńska
Final Fantasy VII Remake wzbudził wiele kontrowersji jeszcze przed oficjalną premierą na PC. Niestety po debiucie jest ich jeszcze więcej. Według dziennikarzy Digital Foundry gra ma spore problemy z optymalizacją i płynnością. Jednak na tym się nie kończy
Póki co RTSS wydaje się nie wychwytywać problemów z liczbą klatek na sekundę w FFVIIR. Pokazuje ci, że gra działa w 60 fps, kiedy na pewno tak nie jest. PresentMon nie odzwierciedla tego, co jest na ekranie.
– napisał Alexander Battaglia na Twitterze
RTSS – Riva Tuner Statistics Server to narzędzie do monitorowania pracy karty graficznej, procesora oraz pamięci systemowej podczas grania.
PresentMon – oprogramowanie pozwalające zmierzyć płynność wyświetlanej na ekranie animacji.
Problemy z płynnością nie są jedyną bolączką FFVIIR. Jak możemy przeczytać na portalu Ars Technica, w grze brakuje kilku kluczowych ustawień graficznych. Przykładowo: nie jesteśmy w stanie dostosować antyaliasingu, czy zablokować V-synca. Mimo wszystko jest to zaledwie czubek góry lodowej.
Jak odkrył jeden z redditowiczów, Final Fantasy VII Remake trafiło do Epic Games Store w wersji deweloperskiej/debugowanej, a nie w takiej, która „nadaje się” do powszechnego użytku. Nietrudno się zatem domyślić, że może to być jedną z przyczyn wspomnianych wyżej problemów technicznych.
Może cię zainteresować:
Patrząc na wszystkie wymienione wyżej „przewinienia” remake’u, cena 339 złotych, jaką należy za niego zapłacić, wydaje się jeszcze bardziej oderwana od rzeczywistości. Idealnym podsumowaniem stanu Final Fantasy VII Remake są zatem słowa wspomnianego już wcześniej Alexa Battaglii:
To jest dosłownie najgorsza gra AAA, jaką od dawna widziałem na PC.
– komentarz znajduje się w dyskusji na forum Resetera.
Więcej:Square Enix chce, żeby za 70% testów gier odpowiadało AI; równocześnie ogłoszono zwolnienia grupowe
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
70