Twórca modyfikacji Crysisa dostał czerwone światło od studia Crytek. Powstawała fanowska, alternatywna wersja Crysis Remastered, ale nie spodobało się to twórcom oryginału.
Oficjalna reedycja pierwszego Crysisa, z dopiskiem Remastered, zbiera niestety niezbyt dobre opinie. Choć po paru łatkach tytuł odbierany jest zdecydowanie lepiej, to zaraz po premierze nie zachwycił. Równolegle powstawała alternatywna wersja tworzona przez fana, jednak wydaje się, że efekt jego pracy nie ujrzy światła dziennego. Projekt został porzucony w wyniku decyzji Cryteka.
Nieoficjalny remaster gry miał korzystać z CryEngine w wersji 5.6.6. Dzięki temu w oprawie graficznej mogły zostać zastosowane nowoczesne technologie, takie jak ray tracing, dynamiczna wolumetryczna mgła, a także tzw. SVOGI, czyli globalne oświetlenie bazujące na voxelach. Dziś jednak przywitała nas smutna wiadomość o zamknięciu tego projektu. Wygląda na to, że sam Crytek zdecydował o nieudzieleniu prawa do publikacji modyfikacji. Tym samym jej twórca porzucił swoje dzieło, jak można przeczytać na poniższym zrzucie ekranu:
Crytek posiada pełne prawa do marki Crysis, więc jak najbardziej mógł tak zrobić. Tym bardziej, że autor remasteru wykorzystywał oryginalne materiały z pierwszej odsłony gry. Amatorska modyfikacja mogła być też zbyt podobna do Crysis Remastered. Niektórzy gracze zarzucają twórcom w komentarzach, że obawiali się lepszej jakości fanowskiej produkcji. Cóż, nad tym można by polemizować, ale stanu faktycznego prawdopodobnie już nie poznamy.
Pojawiły się też pogłoski, że podobny los spotkał modyfikację oprawy graficznej Crysisa – Enhanced Edition. Niektórzy nabrali takich podejrzeń, ponieważ pliki tego ulepszenia zniknęły z repozytorium ModDB. Jednak twórcy, Remaster Studio (powołując się na informacje z wiadomości na DSOGaming), przygotowują nową wersję moda i niedługo mają ją opublikować. Tym niemniej usunięcie plików starszej wersji jest troszkę dziwne.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
9

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.