Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 30 sierpnia 2022, 14:12

autor: Adrian Werner

Fanowski remake kultowego TIE Fighter z nową wersją

Ukazała się nowa wersja TIE Fighter: Total Conversion, czyli imponującego fanowskiego remake'u klasycznego kosmicznego symulatora.

Projekt TIE Fighter: Total Conversion, czyli jeden z najbardziej imponujących modów zeszłego roku, doczekał się nowej wersji. Modyfikacja wykorzystuje silnik Star Wars: X-Wing Alliance do odtworzenia klasycznego TIE Fightera z 1994 roku.

  1. TIE Fighter: Total Conversion – pobierz mod z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanei mirrora)

Co to jest TIE Fighter: Total Conversion i dlaczego jest takie fajne

Projekt można uznać za nieoficjalny remake. Modyfikacja odtwarza wszystkie kampanie z podstawowej wersji TIE Fightera oraz dodatków Defender of the Empire i Enemies of the Empire. W sumie to 76 misji, do których dorzucono dodatkowych kilkadziesiąt zadań autorstwa moderów. Ponadto część z misji z pierwowzorów dostępnych jest opcjonalnie w alternatywnej, ulepszonej wersji (tzw. Reimagined) – z większą skalą potyczek i dodatkowymi celami.

Twórcy zremasterowali także scenki przerywnikowe i oprawę audio oraz wprowadzili opcję kolekcjonowania emblematów, pełniącą rolę analogiczną do Osiągnięć.

Projekt zbudowano na fundamentach wielkiej modyfikacji XWU, które gruntownie odświeża X-Wing Alliance i unowocześnia jego silnik, więc TIE Fighter: Total Conversion prezentuje znacznie wyższy poziom wykonania niż XWA.

Całość jest niesamowicie imponująca. To mój ulubiony mod 2021 roku i ogólnie jedna z najlepszych rzeczy, w jakie miałem okazję zagrać w tamtym czasie.

Co nowego w wersji 1.3

Aktualizacja 1.3 przynosi duże zmiany.

  1. Mocno ulepszono optymalizację. Mod został przerobiony tak, aby więcej renderowania przydzielano karcie graficznej (wcześniej robił to głównie procesor), co poskutkowało dużymi wzrostami wydajności.
  2. Dodano trzy nowe misje w wersji Reimagined i ulepszono kilka dostępnych już wcześniej.
  3. Zmieniono aktora grającego Admirała Thrawna.
  4. Wprowadzono opcję 4-krotnego przyśpieszania czasu.
  5. Poprawiono balans rozgrywki i efekty graficzne.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej