Ukazał się ostatni rozdział modyfikacji Sim Settlements 2 do gry Fallout 4. Projekt nie tylko mocno ulepsza mechanizmy budowy bazy, ale oferuje również bogatą kampanię fabularną.
Pomimo prawie ośmiu lat na karku, Fallout 4 wciąż cieszy się dużą popularnością wśród moderów. Najnowszym tego przykładem jest wydanie trzeciego i ostatniego rozdziału modyfikacji Sim Settlements 2.
Mod ma dwa główne cele – po pierwsze bardzo mocno rozwija mechanizmy związane z budową osad, upodobniając ten aspekt rozgrywki do strategii typu city-builder. Po drugie Sim Settlements 2 oferuje bogatą fabularnie kampanię dla pojedynczego gracza, dlatego najlepiej rozegrać całą serię w kolejności, rozpoczynając od pierwszego rozdziału.
Nie musicie za to zaczynać od pierwszego Sim Settlements, gdyż był to mod wyłącznie modyfikujący rozgrywkę, więc jego znajomość nie jest potrzeba do zabawy w sequelu.
U fundamentów Sim Settlements 2 leży ciekawy pomysł na mechanikę budowy bazy.
W trzecim rozdziale Sim Settlements 2 pokonana wcześniej frakcja Gunners powraca ze znacznie wzmocnioną armią i gracz musi obronić swoje terytorium przed inwazją. W tym celu tworzy własną armię, dba o jej zaopatrzenie, a następnie prowadzi ją do zwycięstwa.
Mod jest bardzo rozbudowany fabularnie. W trakcie przygód napotykamy wiele postaci o ciekawych osobowościach, a losy ich, jak i całej osady, kształtowane są przez nasze decyzje, ostatecznie doprowadzające do jednego z kilku alternatywnych zakończeń.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
25

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.