Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2023, 14:07

autor: Adrian Werner

Fallout 4 prawie jak Cities Skylines - projekt Sim Settlements 2 zachwyca

Ukazał się ostatni rozdział modyfikacji Sim Settlements 2 do gry Fallout 4. Projekt nie tylko mocno ulepsza mechanizmy budowy bazy, ale oferuje również bogatą kampanię fabularną.

Źródło fot. Microsoft
i

Pomimo prawie ośmiu lat na karku, Fallout 4 wciąż cieszy się dużą popularnością wśród moderów. Najnowszym tego przykładem jest wydanie trzeciego i ostatniego rozdziału modyfikacji Sim Settlements 2.

Mod ma dwa główne cele – po pierwsze bardzo mocno rozwija mechanizmy związane z budową osad, upodobniając ten aspekt rozgrywki do strategii typu city-builder. Po drugie Sim Settlements 2 oferuje bogatą fabularnie kampanię dla pojedynczego gracza, dlatego najlepiej rozegrać całą serię w kolejności, rozpoczynając od pierwszego rozdziału.

  1. Sim Settlements 2 – Chapter 1 serwisie Nexus
  2. Sim Settlements 2 – Chapter 2 serwisie Nexus
  3. Sim Settlements 2 – Chapter 3 w serwisie Nexus

Nie musicie za to zaczynać od pierwszego Sim Settlements, gdyż był to mod wyłącznie modyfikujący rozgrywkę, więc jego znajomość nie jest potrzeba do zabawy w sequelu.

Masa ciekawych pomysłów na rozgrywkę

U fundamentów Sim Settlements 2 leży ciekawy pomysł na mechanikę budowy bazy.

  1. Zamiast konstruować wszystko samodzielnie, gracz wydziela strefy, ustanawia cele i plany zabudowy, a następnie patrzy, jak to wszystko jest realizowane przez osadników.
  2. Samodzielnie stawiają oni budynki, otwierają sklepy i centra usług oraz dbają o zapewnienie odpowiedniej infrastruktur.
  3. Mod dodaje także wiele nowych typów budynków, broni i przedmiotów.
  4. Gracz może również ustanawiać własne prawa i zasady kulturalne dla osady.

W trzecim rozdziale Sim Settlements 2 pokonana wcześniej frakcja Gunners powraca ze znacznie wzmocnioną armią i gracz musi obronić swoje terytorium przed inwazją. W tym celu tworzy własną armię, dba o jej zaopatrzenie, a następnie prowadzi ją do zwycięstwa.

Mod jest bardzo rozbudowany fabularnie. W trakcie przygód napotykamy wiele postaci o ciekawych osobowościach, a losy ich, jak i całej osady, kształtowane są przez nasze decyzje, ostatecznie doprowadzające do jednego z kilku alternatywnych zakończeń.

  1. Recenzja gry Fallout 4 – Czas apokalipsy
  2. Fallout 4 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej