Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2016, 19:45

autor: Yossarian

EVE Online przechodzi na model free-to-play

Kilka godzin temu na blogu EVE Online deweloperzy ze studia CCP Games opublikowali wpis, w którym ogłaszają rewolucyjną zmianę w swojej grze. Jeszcze w tym roku w EVE Online będzie mógł zagrać każdy. Za darmo.

Islandzkie studio CCP, twórcy EVE Online, ogłosili dzisiaj na swoim blogu przejście znanego MMO na model free-to-play. Oznacza to, że do gry będzie się mógł przyłączyć każdy, bez żadnych opłat. Aby jednak móc korzystać z wysztkich możliwości EVE, nadal trzeba będzie opłacać abonament.

W celu zapewnienia grze odpowiedniej równowagi, pozostania fair wobec obecnych abonentów oraz sprowadzenia świeżej krwi do świata EVE, gracze zostaną podzieleni na dwie grupy: Alfa State, czyli osób grających za darmo, i Omega State, czyli abonentów.

Eve Online przechodzi na free-to-play - ilustracja #1

Gracze o statusie Alfa będą dysponować ograniczonymi możliwościami rozwoju. Liczba umiejętności ich postaci będzie mniejsza i będą one zdobywane nieco wolniej. Osoby grające za darmo będą też mogły korzystać tylko z podstawowych statków. Dostęp do pozostałych elementów EVE Online oraz udział w życiu społeczności będzie nieograniczony. Aby odblokować wszystkie możliwości gry, trzeba będzie wykupić abonament, tym samym dołączając do Omega State.

Omega State będzie swego rodzaju kontem premium. Postaci o tym statusie będzie można rozwijać bez żadnych limitów, na takich samych zasadach jak w obecnej wersji EVE Online. Gracze, którzy w dniu aktualizacji gry do modelu free-to-play będą posiadać aktywny abonament, otrzymają status Omega automatycznie. W razie wygaśnięcia abonamentu, postacie ze statusu Omega przejdą z powrotem do Alfa State, a umiejętności niedostępne dla tego statusu zostaną „zamrożone” do czasu ponownej aktywacji abonamentu.

Cechą wyróżniającą islandzkie MMO, która pozwoliła grze przetrwać 13 lat, jest fakt, że nie ma w nim podziału na serwery. Wszyscy gracze biorą udział w EVE wewnątrz tej samej infrastruktury sieciowej. Wg. CCP, rekord frekwencji padł w 2013 roku, kiedy jednocześnie grało ponad 63 tys osób. Trzy lata temu, EVE Online posiadało ponad pół miliona subskrybentów.

Oprócz tego, twórcy zamierzają też nieco przemodelować sam system rozwoju umiejętności. Zmiany mają zostać wprowadzone w życie w okolicach listopada bieżącego roku. Jak czytamy we wspomnianym wpisie, decyzja jest spowodowana chęcią udostępnienia świata EVE Online szerszemu kręgowi graczy.

Deweloperzy zapraszają obecnych graczy do aktywnego udziału w tworzeniu nowych zasad za pośrednictwem forum EVE Online oraz Reddita, na którym w najbliższych tygodniach odbędzie się sesja Ask Me Anything (AMA). Na wrzesień zaplanowane jest również pierwsze w historii spotkanie Council of Stellar Management w Rejkyaviku. CSM to wybrani przez graczy reprezentanci społeczności.