Epic Games płacił streamerom za agresywny marketing

Jak wynika z kolejnego dokumentu ujawnionego w toku rozprawy sądowej pomiędzy Apple a Epic Games, firma Tima Sweeneya miała płacić różnej maści influencerom, głównie po to, by uderzyć marketingowo w jej bezpośredniego konkurenta, czyli platformę Steam.

Adrian Piotrowski

Epic Games płacił streamerom za agresywny marketing.
Epic Games płacił streamerom za agresywny marketing.

Rozprawa sądowa pomiędzy Epic Games a firmą Apple nadal się toczy, a wraz z jej przebiegiem wszyscy zainteresowani dowiadują się o nowych rewelacjach. Wczoraj został ujawniony dokument (uprzednio zaprezentowany na sali sądowej), który potwierdza, że przedsiębiorstwo Tima Sweeneya płaciło różnym streamerom oraz influencerom w zamian za promocję jego sklepu. Jednak głównym celem tej akcji marketingowej miało być zakłócenie ruchu organicznego platformy Steam – bezpośredniego konkurenta Epica.

Ruch organiczny jest to określenie na wszystkich użytkowników Internetu, który trafili na daną stronę internetową poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania, czyli te nieoznaczone jako reklama. Jeżeli wpisze się nazwę dowolnej gry np. w wyszukiwarkę Google, to w praktycznie każdym przypadku odnośnik do Steama będzie wyżej niż link prowadzący do Epic Games Store. Zaangażowanie w to popularnych twórców miało wywindować EGS w wynikach wyszukiwania, a tym samym zrzucić konkurencję z piedestału. Szacowany budżet na ten plan oscylował w okolicach 10-15 milionów dolarów.

Epic Games płacił streamerom za agresywny marketing - ilustracja #1
Slajd z prezentacji Epic Games przedstawiający pokrótce plany na opłacanie influencerów.

Nie jest to pierwsza ciekawa informacja, która wypłynęła z dokumentów przedstawionych w sądowej batalii pomiędzy dwoma korporacyjnymi gigantami. Wcześniej dowiedzieliśmy się, że Epic Games zapłacił 115 milionów dolarów za czasową ekskluzywność Borderlands 3, oraz o transakcji z Sony, w wyniku której japońska firma miała otrzymać 200 milionów dolarów zaliczki za udostępnienie Epicowi kilku gier na wyłączność.

Podobało się?

24

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-05-16
00:25

vlaskk Pretorianin

vlaskk

Zupełnie normalna rzecz w biznesie, spotykana niemal w każdej branży. Ktoś kto uważa inaczej jest kompletnym ignorantem.

Komentarz: vlaskk
2021-05-16
09:27

Meno1986 Senator

Meno1986

Ojej. Bo to pierwsza firma przyłapana na tym procederze... Pokażcie mi, kto tego nie robi. :P

Komentarz: Meno1986
2021-05-16
09:57

GosuRALF Konsul

GosuRALF
😂

no to ładnie jechali po grubym z Volvo

Komentarz: GosuRALF
2021-05-16
10:10

zanonimizowany1342829 Generał

Niby egs taki super, a się okazuje że muszą płacić devom żeby porzucali złego steama, i muszą płacić strimerom żeby naganiali użytkowników ze złego steama na dobrego egsa. Może jakby zamiast marnować kasę na exy i reklamy władowali ją w sklep z funkcjami takimi jak steam, albo chociaż obniżyliby ceny tak żeby gry byłyby tam tańsze niż u valve, to może wtedy ludzie by tam kupowali. Ale nie, dzielnie walczą z rzekomym monopolem steama, samemu próbując tworzyć monopol.

Komentarz: zanonimizowany1342829
2021-05-16
12:57

eXiv Centurion

mój monopol jest lepszy niż twój

Komentarz: eXiv

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl