EA anulowało kolejną grę Star Wars
Serwis Kotaku donosi, że wiosną 2019 roku EA skasowało spin-off Star Wars: Battlefront o kodowej nazwie Project Viking, który miał mieć premierę wraz z PlayStation 5 oraz Xboksem Series X. Tytuł rzekomo wykorzystywał elementy otwartego świata.
Konrad Serafiński

- EA skasowało w 2019 roku kolejną produkcję w uniwersum Gwiezdnych wojen.
- Tytuł nosił kodową nazwę Viking i miał być spin-offem Battlefronta z elementami otwartego świata.
- To kolejna produkcja marki Star Wars, która utknęła w zakamarkach Electronic Arts.
Jason Schreier, redaktor serwisu Kotaku, donosi, że wiosną ubiegłego roku Electronic Arts anulowało spin-off popularnego cyklu Star Wars: Battlefront. Produkcja miała być trzecim tytułem serii, która została wznowiona w 2015 roku. Skasowany projekt nosił kodową nazwę Viking i miał ujrzeć światło dzienne jesienią 2020 roku. Jak sami pewnie doskonale wiecie, zbiega się to z premierą nowej generacji konsol, co pozwala założyć, że miłośnicy Gwiezdnych wojen mieliby na starcie tytuł z akcją osadzoną w ich ukochanym uniwersum. Tak się jednak nie stanie, a powody takiej decyzji znajdziecie niżej. Warto zaznaczyć, że doniesienia Schreiera opierają się na rozmowach z sześcioma osobami dobrze zaznajomionymi z wewnętrznymi sprawami EA. Oczywiście żaden z przepytywanych nie zdecydował się na ujawnienie swoich danych.
Viking miał należeć do cyklu Star Wars: Battlefront i posiadać elementy otwartego świata. Początkowo tworzony był przez studio EA Vancouver, a później do projektu dołączył londyński Criterion, znany głównie z gier wyścigowych z serii Burnout czy Need for Speed. Niestety komitywa ta okazała się nieefektywna, zarówno poprzez problemy w komunikacji obu zespołów, jak i inne wizje projektu. Ostatecznie kierownictwo EA doszło do wniosku, że nie ma szans na sfinalizowanie gry na końcówkę 2020 roku i zrezygnowało z jej tworzenia. Tym samym Viking dołączył do dwóch wcześniej skasowanych projektów osadzonych w świecie Gwiezdnych wojen, znanych pod nazwami kodowymi Ragtag (rok 2017) i Orca (rok 2018).

W ramach podsumowania tematu przypomnę tylko słowa scenarzysty filmu Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie, Gary’ego Whitty, który wyraził swoją opinię na temat anulowania gry od EA Vancouver w sposób bezpośredni. Ale pasuje ona do większości działań EA związanych z marką:
Mieliście grę, która była liniową produkcją w stylu Uncharted, ale rozgrywała się w uniwersum Gwiezdnych wojen. Tytuł był opracowywany przez autorkę Uncharted, czyli prawdopodobnie najlepszą projektantkę w branży. Gra wyglądała fenomenalnie. Usunięto ją. Wszystkie gotowe fragmenty zmieniono w nową, większą i bardziej ambitną grę z otwartym światem, tworzoną przez EA Vancouver. To również anulowano. Dobrze, w takim razie co pozostało? Nic. To właśnie zrobiliście w ciągu pięciu lat.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Gwiezdne wojny / Star Wars
- EA / Electronic Arts
- zawieszone prace / skasowane gry
- Star Wars: Battlefront (seria)
- Project Viking
- PC
- PS4
- XONE
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
keeper_4chan Generał

Jak miał by wyjść krap pokroju Warcraft3Refund lub Fallout76.
To niech lepiej zakopią cały projekt.
zanonimizowany1307805 Legionista
Szczerze, dużego zaskoczenia nie mam że usunęli ZNOWU jakąś grę ... meh
zanonimizowany1299868 Senator
To smutne, ale spodziewałem się tego po EA...
darkpalladinPL Konsul

Od Force Unleashed II czyli od 10lat nie ma nic ciekawe ze świata Star Wars w grach! puki EA trzyma tą markę to nic się nie zmieni. Nie spominając już o Kotor 1 i 2 to 15lat bite!
Battlerfronty i Fallen order - wieje tam NUDĄ i pustką.
Ocelooooot! Legionista
Obecna generacja STAR WARS jest dla bobasów, ta nowa gra fallen order (przeszedłem) tez była turbo dziecinna - ja już podziękuję za star wars w jakiejkolwiek postaci, za stary jestem na takie bajki dla brzdąców :)