Zasiał niepokój wśród fanów PlayStation. „Odchodzimy od biznesu opartego na sprzęcie”, twierdzi dyrektor Sony
Microsoft przestal oferowac exclusivy wiec ich konsola stala sie zbedna, tylko Sony jeszcze mialo jakies znaczenie z ich wlasna. Potem Scalperzy zachwiali rynkiem bo bylo mniej uzytkownikow dla ktorych mozna bylo te gry robic, wiekszosc i tak siedziala na past genach, Microsoft wykorzystal ten moment i zniosl bariere konsolowa wiec dla nich przestala sie liczyc. Sony bez uzytkownikow i jako takich exclusivow zaczelo upadac wiec musieli predzej czy pozniej zmienic stratege bo nie bylo ludzi ktorzy by kupowali gry na Playstation bo i tak wychodzily na kompa, a jeszcze sobie dosrali PS5 Pro ktore absolutnie nic nie zmienilo.
Pełne pytanie i odpowiedź jakby kogoś to interesowało
Q: And then also your investment in Bandai Holdings. So you have been aggressively investing in IP content creation. So how are you evaluating the result of the investment so far? And is there any specific investment that caused you to upward revise your forecast?
Sadahiko Hayakawa: [Interpreted] Thank you very much for the question. So the investment in Bandai, and of course, we have been shifting to creation. So for example, the entertainment 3 businesses basically account for 60% of our consolidated revenue. So basically, our business portfolio is shifting more to the creation.
And then as for the Electronics business and TV, compared to output devices, we are now shifting to creation devices that include digital camera. So as a result, we are seeing more stability in profitability and in revenue, and also the productivity of our performance is increasing. And against such backdrop, and for example, in the Music business, Music Streaming and EMI Music Publishing has been acquired, and then we increased the music catalog.
And as I mentioned in the speech, in gaming business and moving away from a hardware-centric business to more to the community- based engagement business, and then that has been increasing. So now as we make more transition to entertainment creation, the stability and the productivity, our performance is increasing. So this upward revision might not have been a direct result of these. However, the Music Publishing and also acquisition of a music catalog and also the acquisition of Crunchyroll, these are the areas where we are seeing growth. And as a portfolio, we have been expanding our businesses and also improving our profitability.
Jeśli przemysł gier rozwija się w kierunku rosnących wymagań sprzętowych, to nie rozwija się w kierunku polepszającej się jakości gier, a nawet wręcz przeciwnie. Chyba każdy zna koncept trójkąta: cena - szybkość - jakość.
Każda z jego cech ma jakąś wartość, ale windowanie jednej sztucznie zbyt wysoko względem pozostałych w pewnym momencie pogrąży całość.
Jak rozpoznać kiedy któraś jest już zbyt wysoko? Kiedy przypadkowa osoba określa cokolwiek innego niż NIESKOŃCZONY WZROST któregoś z parametrów szaleństwem, jest jednym z markerów takiej sytuacji...
już to widzę, przygotowanie gruntu pod NIE produkcję konsol z napędami, ps5 to pierwszy krok, później będzie już tylko gorzej bo licencje będą wydawane na grę CZASOWO.