Dymiący Xbox Series X i inne problemy; Microsoft bada awarie [Aktualizacja #4]

Wraz z premierą Xboksa Series X pojawiły się pierwsze informacje o awaryjności sprzętu. Najgłośniejsza jest sprawa dymiącej konsoli. Microsoft bada temat, a my sprawdziliśmy, z jakimi jeszcze problemami borykają się użytkownicy.

futurebeat.pl

Paweł Musiolik

Dymiący Xbox Series X i inne problemy; Microsoft bada awarie [Aktualizacja #4].
Dymiący Xbox Series X i inne problemy; Microsoft bada awarie [Aktualizacja #4].

Aktualizacja #4

Dwa dni temu Arek pochwalił się za pośrednictwem Twittera, że sprawa została pomyślnie rozwiązana. Otrzymał on nową konsolę od polskiego oddziału Microsoftu, a uszkodzony egzemplarz został zabrany do ekspertyzy.

Dymiący Xbox Series X i inne problemy; Microsoft bada awarie [Aktualizacja #3] - ilustracja #1

Miejmy więc nadzieję, że z tej sytuacji zostaną wyciągnięte odpowiednie wnioski (przede wszystkim w temacie komunikacji z klientami), a po sprawdzeniu uszkodzonego Xboksa Series X, Microsoft zidentyfikuje źródło problemu i kolejne rewizje sprzętu będą pozbawione większości wad fabrycznych.

Aktualizacja #3

Kilka godzin po opublikowaniu materiału Kuby Klawitera polski oddział Xboksa odezwał się do Arka i poinformował go, że w poniedziałek zostanie wysłana do niego nowa konsola, a kurier odbierze uszkodzony sprzęt, by firma Microsoft mogła poddać go ekspertyzie.

Dymiący Xbox Series X i inne problemy; Microsoft bada awarie [Aktualizacja #3] - ilustracja #2

W ten oto sposób kończy się historia z dymiącym Xboksem Series X. Być może dowiemy się za jakiś czas, co było powodem takiej awarii.

Aktualizacja #2

Pojawił się kilkunastominutowy materiał przygotowany przez youtubera Kubę Klawitera, który skontaktował się z Arkiem i postanowił umożliwić mu przedstawienie całej sytuacji z dymiącym Xboksem Series X z jego perspektywy. Z nagrania dowiadujemy się, że autor oryginalnego tweeta nie pali (nawet e-papierosów), więc zarzuty, z jakimi mierzył się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu godzin, były w jego odczuciu niesłuszne.

Na podstawie tego, co pojawia się w materiale, można wyciągnąć wnioski, że po początkowej aktywności polski oddział Xboksa nie zrobił nic, poza wrzuceniem polskiej wersji tweeta z apelem o niewdmuchiwanie dymu z e-papierosów do konsol Xbox Series X (znajdziecie go w poprzedniej aktualizacji).

Sprawa jest rozwojowa, więc prawdopodobnie w najbliższych dniach czeka nas ciąg dalszy.

Aktualizacja #1

Microsoft nie udostępnił jeszcze oficjalnego stanowiska w sprawie dymiących konsol, ale opublikował na Twitterze wpis, w którym prosi użytkowników, by nie wpuszczali do konsoli dymu z e-papierosów.

Może to sugerować, że opisywany przez nas głośny przypadek z Polski jest niczym innym jak „fejkiem” stworzonym, by zdobyć rozgłos. Choć z ostateczną oceną warto jeszcze poczekać.

Oryginalna wiadomość

W SKRÓCIE:
  1. Po premierze Xboksa Series X pojawiły się pierwsze informacje o awariach konsoli.
  2. Najgłośniejszy był przypadek dymiącego sprzętu, który podbił media społecznościowe.
  3. Jest on rozwojowy i wyjaśniany przez polski oddział Microsoftu.
  4. Oprócz tego pojawiają się kolejne doniesienia o problemach nękających Xboksa Series X.

Pojawiają się pierwsze doniesienia o awariach Xboksa Series X. Najgłośniejszy przypadek dotyczy dymiącej konsoli, która zepsuła się (rzekomo) naszemu rodakowi. Użytkownik Twittera Arek Adamowicz udostępnił kilka godzin temu nagranie, w którym prezentuje Xboksa Series X i dym wydobywający się z konsoli.

Szybko pojawiły się głosy, że to zaaranżowana ustawka. Polski oddział Microsoftu podszedł do sprawy z najwyższym profesjonalizmem, skontaktował się z autorem i podjął działania w celu ustalenia i rozwiązania problemu.

Uzyskaliśmy też oficjalny komentarz biura prasowego firmy Microsoft:

Traktujemy poważnie wszystkie zgłoszenia dotyczące bezpieczeństwa produktów Microsoft. Każdy z nich spełnia lub przewyższa standardy branżowe. Aktualnie jesteśmy w trakcie analizy zaistniałej sytuacji.

Przeczesując media społecznościowe, można natrafić na podobne problemy, choć w nieco mniejszym wydaniu.

Nie możemy jednak podchodzić bezkrytycznie do każdego wpisu na Twitterze. Oczywiście premiera nowego sprzętu zawsze narażona jest na jednostki z problemami (o czym niżej). Równie łatwo rzekome problemy spreparować, co przedstawił użytkownik Xbox Studio na Twitterze.

Według niego wystarczy wziąć e-papierosa, zebrać dym i wdmuchnąć go pod konsolę, po czym włączyć sprzęt, by ten zaciągnął powietrze i przepuścił je przez system chłodzenia.

Awaryjność Xboksa Series X jest faktem

Powyższe wątpliwości nie negują jednak tego, że niektórzy użytkownicy mają problem ze swoim Xboksem Series X. Na Reddicie zebrano wszystkie potwierdzone przypadki awarii sprzętu. Z czym borykają się ludzie?

Konsola nie chce wciągać płyt (podobny przypadek tutaj):

Problemy z głośnością wiatraka w Xboksie Series X:

Do tego dochodzi niedziałająca w wielu tytułach opcja Quick Resume, problemy z uruchomieniem wielu produkcji, artefakty obrazu w trakcie gry, przegrzewanie się konsoli oraz losowe wieszanie się tytułów, w tym przypadku Assassin’s Creed: Valhalla. Moglibyśmy długo tak wymieniać, ale wystarczy, że zerkniecie do podlinkowanego wyżej wątku na Reddicie. Być może znajdziecie tam rozwiązanie, jeśli macie pecha i Wasza konsola również napotyka jakieś problemy. Powstała także kompilacja wszystkich dotychczasowych problemów w przystępnej formie wideo.

Przypominamy jednocześnie, że jutro m.in. w USA i Japonii debiutuje PS5, więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że pojawią się informacje o ewentualnych usterkach najnowszej konsoli Sony. Przedsmak mieliśmy już kilka dni temu.

  1. Xbox – oficjalna strona
  2. Centrum Xbox Series X
Podobało się?

131

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2020-12-16
12:59

leonekwolfik Konsul

Próbowałem drugi raz zgłosić konsole do reklamacji ale opcja ta jest zablokowana.

Komentarz: leonekwolfik
2020-12-16
12:56

leonekwolfik Konsul

Mój Xbox Series X wyłącza się przy uruchamianiu gier: https://youtu.be/Rd3ANn2yOXw

Odesłałem konsolę do serwisu Microsoftu ale oni tylko przywrócili ustawienia fabryczne.
Konsola nadal nie działa, dodali tylko taką kartkę:

Komentarz: leonekwolfik
2020-12-10
20:47

leonekwolfik Konsul

nicolas_77 htmzor snopek9 Olekrek DM 6

Zdecydowałem się na wysłanie konsoli do serwisu Microsoftu, jednak to był błąd.

Problem dalej występuje, konsola się wyłącza przy uruchamianiu gier.

Okazało się że tylko przywrócili konsole do ustawień fabrycznych (tak napisali na załączonym dokumencie) co już sam wcześniej próbowałem zrobić i o czym im pisałem przed wysyłką.

Pójdę z reklamacją do sklepu gdzie ją kupiłem.

Komentarz: leonekwolfik
2020-11-23
16:05

leonekwolfik Konsul

DM 6 DM6 Dzięki, już dobrze rozpoznaje.
Wiecie może kiedy będzie jakaś nowa aktualizacja systemu Xboxa?

Komentarz: leonekwolfik
2020-11-20
15:27

SULIK Senator

SULIK

DM6 - jak najbardziej znam zasady rękojmi :) w kwestii że sklep oferuje 12 miesiecy oczywiście było to uproszczenie, bo tak na stronach sklepów piszą: gwarancja producenta 12 mc. Ja natomiast ciągle żyłem w przekonaniu o standardowych 24 miesiącach od każdego producenta i w pierwszym momencie nawet nie zwróciłem uwagi na to, że coraz więcej producentów elektroniki oferuje tylko 12 miesięcy gwarancji - właściwie żyłem w przekonaniu, że tylko Apple daje swojej gwarancji tylko 12 mc, a cała reszta leci w 24 mc.

Zostałem za to zbity trochę z tropu jak jeszcze przed realizacją prorderu miałem telefon z mediamarkt nt. dostawy jak i informacją, ze jak chcę to mogę wydłużyć gwarancję sklepową do 36 miechów bo producent daje tylko 12. Wtedy przeszukałem strony dystrybutorów i rzeczywiście każdy pisze o 12 mc, więc moje zdziwienie było jeszcze większe jak po rejestracji sprzętu na stronie producenta okazuje się nagle że gwarancja jest na ponad 2 lata.

Jak kupowałem jakieś pierdółki jak np. odkurzacz to dostawałem info o wydłużenie gwarancji producenta z pomocą rejestracji produktu na ich stronie i widać to samo robi MS, ale nie informuje o tym.
W przypadku Xboxa One który też miałem od premiery miałem równo 2 lata od rejestracji, a rejestrację robiłem w ten sam dzień w którym kupiłem.

Komentarz: SULIK

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl