Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2022, 09:32

autor: Adrian Werner

Dwarf Fortress otrzymało wyczekiwany tryb „bez grafiki”, czyli tzw. klasyczny

Dwarf Fortress otrzymało aktualizację wprowadzającą klasyczny tryb graficzny. Ponadto twórcy gry zatrudnili dwie nowe osoby do pomocy.

Źródło fot. Bay 12 Games
i

Komercyjna wersja Dwarf Fortress, czyli odświeżone wydanie kultowej gry niezależnej studia Bay 12 Games, otrzymała nową aktualizację.

  1. Patch przynosi tylko jedną, ale istotną zmianę – autorzy dodali tryb klasyczny, w którym dwuwymiarowa grafika zostaje zastąpiona znakami ASCII. Dzięki temu gra wygląda tak samo jak darmowy pierwowzór.
  2. Ponadto twórcy gry, czyli bracia Tarn Adams oraz Zach Adams, zdecydowali się zatrudnić dwie dodatkowe osoby do pomocy. Puntam pomoże w programowaniu, a SalfordSal zajmie się oficjalnym Discordem oraz transmisjami na kanale Twitch studia. Obie osoby pochodzą ze społeczności fanowskiej Dwarf Fortress, więc powinny doskonale sprawdzić się w nowych rolach.
Dwarf Fortress otrzymało wyczekiwany tryb „bez grafiki”, czyli tzw. klasyczny - ilustracja #1
Po lewej tryb ASCII, po prawej standardowy tryb wersji komercyjnej gry. Źródło fot. Bay 12 Game.

Przypomnijmy, że komercyjna wersja Dwarf Fortress zadebiutowała 6 grudnia tego roku. Gra dostępna jest tylko na PC i można ją kupić w serwisie Steam.

Gra okazała się wielkim sukcesem kasowym. W pierwszy tydzień sprzedaż przekroczyła 300 tys. egzemplarzy, znacznie przebijając prognozy autorów.

Odbiór gry również jest bardzo ciepły. Na Steamie 96% recenzji użytkowników chwali ten tytuł, co serwis kategoryzuje jako „przytłaczająco pozytywne” przyjecie produkcji. Projekt osiąga również dobre wyniki aktywności. Obecnym rekordem jest 28 340 osób bawiących się równocześnie.

  1. Dwarf Fortress na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej