Dune: Spice Wars - wszystkie frakcje i ich bonusy

Dune: Spice Wars pozwala na wybór jednej z czterech frakcji. Sprawdź, czym się charakteryzują i jakie są korzyści z ich wyboru.

Adam Adamczyk

Dune: Spice Wars - wszystkie frakcje i ich bonusy.
Dune: Spice Wars - wszystkie frakcje i ich bonusy.

źródło: Steam | Dune: Spice Wars

Dune: Spice Wars znajduje się we wczesnym dostępie i w coraz szybszym tempie zdobywa popularność wśród graczy. Rozbudowane mechaniki pozwalają na prowadzenie podbojów na wiele sposobów, w zależności od tego, jaką frakcję wybraliśmy. Warto wiedzieć, czym charakteryzuje się każda z nich i jakie bonusy są do nich przypisane.

Ród Atrydów

Ród Atrydów to standardowa frakcja, oferująca przyzwoite opcje wsparcia militarnego, a także bardziej pokojowy styl gry, jeśli cenimy grę poprzez dyplomację i ekonomię. Pokojowa aneksja pozwala graczowi zbudować silne i imperia o dużej powierzchni, otrzymując przy tym wiele wczesnych wzmocnień dzięki Landsraadowi. Alternatywnie można zbudować rozległe imperium i wykorzystać wioski do stworzenia siły roboczej i funkcji wojskowych, albo postawić na styl ekonomiczny i manipulować handlem na swoją korzyść. Jest to frakcja bardziej przyjazna początkującym graczom, która oferuje szeroki wachlarz elastycznych stylów gry.

Bonusy:

  1. pokojowa aneksja pozwala na niemilitarne przejęcie neutralnych wiosek;
  2. wyższa ranga Landsraadu, a co za tym idzie, większa liczba głosów ułatwiająca głosowanie nad rezolucjami;
  3. nie można plądrować neutralnych wiosek;
  4. na poziomie 5000 punktów hegemonii gracz zyskuje 10% Solari, kiedy ma pozytywną decyzję Landsraadu, lub 105 siły militarnej, gdy posiada negatywną decyzję.

Ród Harkonnenów

Styl gry rodu Harkonnenów w dużej mierze opiera się na podboju militarnym. Idealna rozgrywka to zdobycie ziemi i zarządzanie zasobami wodnymi. W ten sposób można budować potęgę militarną i uciskać wioski, gdy wyruszamy na bitwę z innymi frakcjami w środkowej i dalszej fazie gry. Warto wykorzystywać tę mechanikę na swoją korzyść za każdym razem, gdy bronimy lub atakujemy wrogą frakcję. W ten sposób zyskamy korzyści związane z potęgą militarną, z którą niewiele frakcji może konkurować, poza pewnymi sytuacjami lub buforami wojskowymi Landsraadu.

Bonusy:

  1. można użyć umiejętności „ucisk" na wioskach Harkonnenów;
  2. +5% produkcji zasobów wioski na każdą aktywną milicję;
  3. -10% produkcji zasobów wioski;
  4. przy 5 punktów hegemonii, kiedy jedna z wiosek w dolinie jest uciskana, zyskuje 10% mocy jednostek i +100% szybkości rekrutacji agentów;
  5. przy 10000 punktów hegemonii można przydzielić agenta do misji, aby zmniejszyć jej koszt i czas przygotowania. Agent zostaje wówczas poświęcony.

Przemytnicy

Przemytnicy to frakcja, która w dużej mierze opiera się na manipulowaniu gospodarką. Dwa główne style gry polegają na znajdowaniu regionów, w których można produkować dużo wody, a także generować Solari. Następnie warto wykorzystać te zasoby do budowania siedzib i pobierania nauki od przeciwników. Można również tworzyć budynki, które będą wysysać zasoby, zbierając je aż do udanego ataku na wioskę. Na początku gry warto zdobyć jak najwięcej wiosek, a następnie w połowie rozgrywki przeniknąć do osad przeciwnika, budując wcześniej silną gospodarkę.

Bonusy:

  1. można tworzyć siedziby podziemi w wioskach przeciwnika;
  2. możliwość umieszczenia nagrody za uchwały Landsraadu;
  3. ulepszone interakcje i opcje są dostępne na Czarnym Rynku Arrakis;
  4. ograniczony dostęp do Landsraadu;
  5. przy 5000 punktów hegemonii można odblokować oferty kontrabandy i zdobyć 50 głosów oraz Landsraad;
  6. przy 10000 punktów hegemonii można szkolić najemników, którzy otrzymują 20% mocy, są kupowani za złoto i szkolą się niezwykle szybko.

Fremeni

Fremeni są bardziej elastyczną frakcją. W ich przypadku można wygrać dzięki wojsku lub używając czerwii piaskowych do przechytrzenia przeciwnika. Najlepiej jest dokonywać podbojów dopiero w późnej fazie gry, aby uzyskać dodatkową siłę militarną, gdy posiadamy już dużo większą hegemonię. Pomoże to zniszczyć imperium przeciwnika, a tym samym jego gospodarkę. Można także rozegrać sprawę dyplomatycznie i spróbować pokonać wroga, zaprzyjaźniając się z nim na jego granicach.

Bonusy:

  1. jednostki wojskowe mają -30% dziennego zużycia zaopatrzenia;
  2. ograniczony dostęp do Landsraas;
  3. przy 5000 punktów hegemonii dudniki są generowane pasywnie i przyciągają większe czerwie, które podróżują dalej;
  4. przy 10 punktów hegemonii jednostki wojskowe zyskują moc zależną od twojej hegemonii (do 2-% przy 25000 punktów).
Dune: Spice Wars

Dune: Spice Wars

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 14 września 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.7

Gracze

7.9

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Adam Adamczyk

Autor: Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl