Dragon Age: The Veilguard zaoferuje ray tracing nawet na konsolach
Na targach gamescom 2024 na stanowisku Nvidii można zobaczyć 10-minutowy gameplay z Dragon Age: The Veilguard. W trakcie rozmowy z mediami twórcy tego tytułu zdradzili m.in., że będzie on oferował technologię ray tracingu nawet na konsolach.

Dragon Age: The Veilguard (w Polsce funkcjonujące również pod nazwą Dragon Age: Straż Zasłony) jest jednym z najbardziej wyczekiwanych tytułów RPG tego roku. Jednym z jego mocnych stron ma być oprawa graficzna. To właśnie nią chwalili się przedstawiciele studia BioWare podczas tegorocznych targów gamescom (via Wccftech).
Technologie w Dragon Age: The Veilguard na PC
W Kolonii Dragon Age: The Veilguard można zobaczyć na stoisku firmy Nvidia. Niestety, gra nie została udostępniona w wersji grywalnej, a jedynie w formie 10-minutowego gameplayu. Jest ono uruchomiane na laptopie wyposażonym w kartę GeForce RTX 4090 (który jest mniej więcej odpowiednikiem procesora graficznego RTX 4080 na komputerze stacjonarnym) i działa na nim całkiem płynnie, nawet z włączonymi wszystkimi „wodotryskami”.
Jak chwalą się przedstawiciele BioWare, „pecetowa” wersja tej produkcji będzie obsługiwała m.in. DLSS 3. AMD FSR 2.2, Intel XeSS i monitory ultrawide. Poza tym możemy spodziewać się braku ogranicznika liczby klatek na sekundę oraz specjalnej opcji, dzięki której dostosujemy pole widzenia bohaterów.
W końcu, pojawi się też ray tracing. Po jego uruchomieniu będziemy mogli cieszyć się pięknymi odbiciami oraz okluzją otoczenia. Ponadto twórcy przygotowali opcję Ultra RT, która dodatkowo podbije jakość tych efektów.
Ray tracing również na konsolach
Co jednak najciekawsze, jak dowiedział się dziennikarz serwisu Wccftech, z ray tracingu w Dragon Age: The Veilguard będą mogli cieszyć się również osoby grające na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Niestety, przedstawiciele BioWare nie chcieli podać więcej szczegółów na ten temat. Jednak możemy spodziewać się, że technologia ta będzie musiała być w pewnym stopniu ograniczona, żeby była w stanie działać na wymienionych urządzeniach w zadowalający sposób. Na przykład wycięta zostanie okluzja otoczenia na rzecz samych odbić.
Lecz o tym, jak będzie w istocie, przekonamy się 31 października. Wówczas to Dragon Age: The Veilguard zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xboksie Series X/S.
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- Nvidia
- gaming
- ray tracing