Ukazała się nowa wersja moda RTX Remix do kultowej gry wyścigowej Need for Speed: Underground. Projekt pełni rolę nieoficjalnego remastera, dodającego ray tracing oraz poprawiającego tekstury.
Jakiś czas temu firma Nvidia udostępniła narzędzia ułatwiające moderom tworzenie nieoficjalnych remasterów klasycznych gier. Jednym z pierwszych projektów, które zrobiły z tego użytek, jest Need for Speed: Underground RTX Remix. Modyfikacja niedawno otrzymała nową wersję, oznaczoną numerem 0.4.1.
Podstawową zaletą narzędzi Nvidii jest możliwość dodania do starych gier ray tracingu i dokładnie to robi ten mod z Need for Speed: Underground. Znaczna część oświetlenia w grze została w pełni odwzorowana za pomocą tej technologii, a na mapach dodano ponad 1000 dodatkowych świateł, aby zrobić z tego pełen użytek. Jednak zmiany nie ograniczają się tylko do tego.
Wersja 0.4.1 dodała wsparcie DLSS 4 oraz wolumetryczną mgłę i efekty cząsteczkowe. Poprawiono również wygląd budynków, tak aby sprawiały wrażenie bardziej „chropowatych” .
Modyfikacja robi duże wrażenie, zwłaszcza że tworzy ją jeden pasjonat (alessandro893). Nie wszystko w niej jest jeszcze odpowiednio dopracowane i wiele starych elementów wciąż czeka na podrasowanie, ale już teraz mod jest ciekawą propozycją dla fanów Need for Speed: Underground. Projektowi mocno pomaga fakt, że akcja gry toczy się w miastach nocą. Takie realia są wręcz idealne dla wykorzystania ray tracingu i mod robi z tego faktu bardzo dobry użytek.
Należy wspomnieć, że to nie jedyny fanowski projekt, który odświeża Need for Speed: Underground. Jeśli nie podoba Wam się wygląd gry z ray tracingiem lub też po prostu nie macie odpowiednio mocnego peceta, aby udźwignąć tę technologię, to warto zainteresować się starszym modem Definitive Edition, który zbiera w jedną paczkę mniejsze projekty, ulepszające praktycznie każdy element tej klasyki, w tym tekstury, modele i oświetlenie.
Więcej:Fallout: New Vegas dostanie remaster? Znany dziennikarz nonszalancko potwierdził plotki
GRYOnline
Gracze
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.