Strzelanka Doom Eternal otrzymała wsparcie dla nowego systemu antycheaterskiego Denuvo Anti-Cheat. Tytuł studia id Software jest pierwszą produkcją korzystającą z nowego rozwiązania firmy Irdeto.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
Firma Irdeto – odpowiedzialna za znane zabezpieczenie antypirackie Denuvo – poinformowała, że dziś w nocy w pecetowej wersji strzelanki Doom Eternal zadebiutował jej kolejny produkt. Mowa o systemie służącym do walki z cheatearami Denuvo Anti-Cheat. Twórcy programu przedstawili też ogólne zasady jego działania.
Denuvo Anti-Cheat instaluje sterownik na poziomie jądra systemu operacyjnego (co budzi obawy niektórych użytkowników). Pozostaje on na komputerze do momentu odinstalowania powiązanej z nim gry (w przypadku kopii zakupionych za pośrednictwem platformy Bethesda.net konieczne będzie ręczne odinstalowanie aplikacji w ustawieniach Windowsa). Deweloperzy programu zapewniają, że jest on uruchamiany – a także, co ważne, zamykany – wraz z produkcją, z którą współpracuje (w przeciwieństwie do systemu znanego ze strzelanki Valorant).
Warto też odnotować, że faktyczny monitoring jest prowadzony wyłącznie w trakcie korzystania z trybu multiplayer. Twórcy zabezpieczenia poinformowali też, że nie zbiera ono żadnych dodatkowych informacji o użytkownikach (rozwiązanie jest w pełni zgodne z zasadami RODO), nie skanuje plików systemowych, nie robi screenshotów i nie streamuje kodu z Internetu. Aplikacja zbiera za to informacje na temat interakcji pomiędzy systemem operacyjnym i grą, które następnie są wysyłane na serwery obsługiwane przez firmę Amazon.
Patch, który wprowadził do Doom Eternal omawiane zabezpieczenie, obejmuje także szereg innych poprawek – chodzi m.in. o niewielkie zmiany balansu rozgrywki (np. zmniejszenie obrażeń otrzymywanych przy pływaniu), usprawnienia gameplayu (dodano możliwość wykonywania tzw. pionowego Dasha w wodzie). Wyeliminowano również sporo problematycznych bugów i poprawiono ogólną optymalizację gry. Z pełną listą zmian możecie się zapoznać pod tym adresem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
16