Dodanie Guardians of the Galaxy do Game Passa mogło kosztować Microsoft 10 mln dolarów
Branżowy analityk zdradził, ile Microsoft prawdopodobnie zapłacił za to, by gra Marvel's Guardians of the Galaxy pojawiła się w usługach PC i Xbox Game Pass. Mogło to być nawet 10 milionów dolarów.

Usługa PC/Xbox Game Pass spodobała się graczom na tyle, że oferujący ją Microsoft może się wkrótce doczekać konkurencji ze strony firmy Sony. Przeciętni „zjadacze kodu” się cieszą, gdyż mogą sprawdzić nowe tytuły za stosunkowo niewielkie pieniądze, a gigantowi z Redmond taka forma dystrybuowania gier najwyraźniej się opłaca, mimo że od czasu uruchomienia owej subskrypcji wydał on ponoć „setki milionów dolarów” na opłaty licencyjne.
Abonament Xbox Game Pass Ultimate kupisz tutaj
Szczegóły poszczególnych umów zwykle są tajne, jednak niewykluczone, iż dzięki Davidowi Gibsonowi – branżowemu analitykowi, który od 15 lat bada firmę Square Enix – zyskaliśmy możliwość zajrzenia za kulisy. Na podstawie dyskusji z pracownikami SE i innych firm oszacował on bowiem, że Microsoft zapłacił od 5 do 10 milionów dolarów za to, by w jego usłudze znalazła się gra Marvel's Guardians of the Galaxy.
Kwota robi spore wrażenie, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że przedmiotem rzekomo opiewającej na nią transakcji była nowa gra, która zebrała bardzo dobre recenzje. Strażnicy Galaktyki zadebiutowali 26 października 2021 roku, do usług PC i Xbox Game Pass gra trafiła zaś niespełna pięć miesięcy później, a konkretnie 10 marca 2022 r.
Naszą recenzję – autorstwa Krzysztofa „Drauga” Mysiaka – znajdziecie poniżej:
Niewykluczone, że miało to związek z niezadowalającą – przynajmniej dla Square Enix – sprzedażą gry na premierę. A choć nieraz przekonaliśmy się, iż ta firma ma wyjątkowo wygórowane oczekiwania, to wydaje się, że akurat w tej historii może tkwić ziarno prawdy. Prezes SE, Yosuke Matsuda, wspominał w końcu o tym, iż:
[…] inicjatywy sprzedażowe, które rozpoczęliśmy [Square Enix – dop. red.] w listopadzie 2021 roku i kontynuowaliśmy w kolejnych miesiącach, zaowocowały wzrostem popytu na grę, więc zamierzamy poczynić kolejne kroki, by nadrobić jej słaby start.
Takim krokiem mogło być właśnie udostępnienie Marvel's Guardians of the Galaxy w usłudze Microsoftu. Jej abonenci mają w końcu grać w o 40% więcej tytułów niż pozostali fani elektronicznej rozrywki. Jest to o tyle istotne, że ta grupa jest też o 50% bardziej skłonna do wydawania pieniędzy na produkcje niedostępne w ramach subskrypcji czy mikrotransakcje. Celem SE mogło więc być nie tylko znalezienie nowych odbiorców dla Strażników Galaktyki, ale także pozostałych gier z portfolio firmy.
- Marvel's Guardians of the Galaxy – poradnik do gry
- Oficjalna strona internetowa gry Marvel's Guardians of the Galaxy
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.
Więcej:Square Enix ogłosiło powrót uwielbianej serii spin-offów Final Fantasy. Zobaczcie pierwszy zwiastun

Marvel's Guardians of the Galaxy
Data wydania: 26 października 2021
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1124218 Generał
Ja właśnie zaliczyłem Valhallę, mając okruch nadziei że może zostanę nagrodzony fajnym zakończeniem za tyle godzin grindu a tu niespodzianka: Ubisoft nie dał nawet napisów dla podstawki i dwóch DLC a samo zakończenie mówiło mi jedynie: - Hej zapraszamy niedługo po kolejną część serii.
Je@#!ć Ubikację.
zanonimizowany1366638 Konsul
Ostanio mowiono o 25 milionach kont, nawet obcinajac 15 milionow (triale i po taniosci) to mamy 10 milionow "pelnych" przy sredniej cenie swiatowej ~10$ na miesiac. To daje STO milionow dolarow przychodu miesiecznie, i to przy dosc negatywnych zalozeniach ze triali jest tak duzo. Dziekuje, dobranoc.
Administracje przepraszam za ciag postow. ;)
zanonimizowany1366638 Konsul
Przyjmujac cene 14,99$, za miesiac to zakup takiej gierki (przyjmujac cene ok 8 milionow powiedzmy) to ekwiwalent ~500k subskrypcji , czyli mniej wiecej miesiecznego wzrostu. Nawet biorac pod uwage triale to dalej to nie sa jakies wielkie pieniadze w stosunku do przychodow z uslugi.
Jesli GP nie przynosci zyskow to tylko dlatego ze wszystko jest reinwestowane a Spencer ma na to pozwolenie od tych, ktorzy sa jeszcze wyzej.
zanonimizowany1366638 Konsul
Przeciez to sa zadne pieniadze, zwlaszcza ze tu chodzi o gre AAA. Do tego jeszcze mamy "pomiedzy 5 a 10 milionow". 10 baniek to jest przychod z 200 000 kopii liczac po cenie sprzedazy 50$. Jestem pewny ze za niektore gry MS placil kilka razy wiecej.
W Square nie zgadzaja sie slupki i dali po taniosci.
barnej7 Senator
Gram sobie i niezbyt ciekawy gameplay, strzela się średnio, gra jest prosta zarówno pod względem poziomu trudności jak i mechanik. zagadki banalne raczej by trochę urozmaicić grę a nie zmusić gracza do ruszenia głową, lokacje strasznie korytarzowa na plus ale z drugiej strony dialogi, bohaterowie i humor na duży plus, fabuła również jest okej oprócz tego klimatyczne lokacje no i muzyka, jak dla mnie 7/10