Disney Plus straciło 700 tys. użytkowników w trzy miesiące, na tym odpływ subskrybentów może się nie skończyć
W ostatnim kwartale 2024 roku Disney+ straciło 700 tys. użytkowników. Przyczyn odpływu subskrybentów upatruje się m.in. we wzroście cen abonamentu.

Platformy streamingowe wciąż podnoszą ceny, wprowadzają ograniczenia we współdzieleniu kont, a oferty niektórych serwisów przestają być atrakcyjne. Wygląda na to, że subskrybenci zaczynają mieć tego dość – a przynajmniej część abonentów Disney+. Serwis stracił bowiem 700 tys. użytkowników w trzy miesiące.
Jak donosi IndieWire, w ostatnim kwartale 2024 roku, od października do grudnia, Disney+ odnotowało spadek liczby subskrybentów. Po utracie 700 tys. platforma ma obecnie 124,6 mln użytkowników. Jako przyczynę odejścia abonentów od serwisu branżowy portal wskazuje wzrost cen oraz wygaśnięcie niektórych promocji.
Co ciekawe, Disney przewidywał utratę użytkowników we wspomnianym okresie i spodziewa się, że liczba abonentów w 2025 roku również nieznacznie spadnie. Firma najpewniej nie przejmuje się jednak odpływem niewielkiego procenta osób korzystających z serwisu, ponieważ od czerwca do września platforma zyskała aż 4,4 mln subskrybentów.
Warto dodać, że w ubiegłym roku Disney świetnie poradził sobie jednak w kinach, a sam film Moana 2 zarobił ponad miliard dolarów. W swoim oświadczeniu Bob Iger wyjawił, że firma jest zadowolona z wyników i nadal będzie realizować swą biznesową strategię.
Nasze wyniki w tym kwartale świadczą o kreatywnej i finansowej sile, ponieważ rozwijamy nasze strategiczne inicjatywy, które wdrażamy od dwóch lat.
Przypomnijmy, że szef Disneya już w sierpniu przy okazji rozpoczęcia walki z udostępnianiem haseł i zapowiedzi podwyżek cen wyjawił, że nie boi się odpływu użytkowników.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Komentarze czytelników
Wronski Senator

Inwestorzy to by mieli problem jakby kazdego miesiaca tyle uzytkownikow ubywalo a nie co jakis kwartal, to groszowa sprawa.
Bukary Legend

Sam zrezygnowałem w styczniu. Powody:
- idiotyczna podwyżka;
- słaba oferta, gdy idzie o nowości.
Prędko raczej nie wrócę.
Kriszo Generał
Bez klientów? Przeczytaj resztę artykułu, a nie sam tytuł. Nawet po tym "exodusie" wciąż maja 124 mln klientów. Więcej zarobią na podwyżce, niż stracą na tym niewielkim odsetku ludzi, którzy opuścili platformę.
Herr Pietrus Legend

Głównie nowe wypusty SW, masę filmów spod znaku obcisłych trykotów i trochę jakościowych animacji dla dzieci. Swego czasu znalazłem dla siebie bodaj z 10-15 filmów, obejrzałem, gdy była promocja "trzy miesiące po 9,99" i powiedziałem do widzenia.
Na seriale zwykle nie mam czasu ani ochoty ale zdaje się, że pod tym względem jest taka sama bieda, bo tutaj prym zawsze wiedli HBO i Netflix, a od pewnego czasu rozpychał się Amazon.
Aczkolwiek ta potężna utrata abonentów to jakiś żart :)