Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2023, 21:38

Mniej ograniczania kontroli gracza w Diablo 4 z łatką 1.1.3 - pełna lista zmian

Blizzard zapowiedział aktualizację 1.1.3 do Diablo 4. Choć będzie ona relatywnie mała, przyniesie wiele pożądanych przez graczy zmian. Oto ich pełna lista.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Do Diablo IV zmierza kolejna mała aktualizacja. Patch 1.1.3 m.in. zmniejszy efekty części umiejętności ograniczających kontrolę, które stosują wrogowie, a także wprowadzi drobne zmiany w afiksach przedmiotów.

Ponadto „łatka” przyniesie garść poprawek związanych z trwającym Sezonem Plugawców. Obejmą one zarówno gameplay, jak i interfejs użytkownika.

Patch 1.1.3 zostanie wypuszczony 29 sierpnia. Trafi na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Z pełną listą zmian, które wprowadzi, możecie zapoznać się poniżej.

Patch 1.1.3 do Diablo 4 – lista zmian

Zmiany rozgrywki

Potwory

Źródła ograniczenia kontroli

Dokonaliśmy różnych zmian umiejętności potworów oraz elitarnych afiksów nakładających efekty ograniczenia kontroli, w tym:

  1. elitarni wrogowie z Zaklętym Zimnem, którzy atakują w szybkim tempie (np. duchy łucznicy i wężowe monstra) nie będą już aktywować Zaklętego Zimna przy każdym trafieniu;
  2. Wyziębiający Wiatr będzie rzadziej generował zachodzące na siebie ściany;
  3. łatwiej będzie uniknąć umiejętności ogłuszenia kanibala zżeracza;
  4. czas odnowienia lodowych filarów kozłoludów zimna będzie teraz dłuższy;
  5. efekt wyziębienia nakładany przez atak pająka zimna będzie teraz słabszy;
  6. czas trwania ogłuszenia nakładanego przez oczy węża nangari skrócono z 1,5 do 1,25 sek.;
  7. wprowadziliśmy inne zmiany zmniejszające częstotliwość nakładania na gracza ograniczenia kontroli.

Komentarz twórców:

Opisane zmiany mają na celu skrócenie czasu trwania ograniczenia kontroli i wydłużenie czasu odporności na ograniczenie kontroli, w szczególności na wyższych rangach świata.

Ogólne

  1. Wybuch po śmierci potworów z Zaklętym Ogniem powoduje o jedną falę mniej i zadaje 20% mniej obrażeń.
  2. Szarża napuchniętego trupożera zadaje o 14% mniej obrażeń.

Różne

  1. Sortowanie afiksów przedmiotów będzie teraz konsekwentne.

Komentarz twórców:

Dopracowujemy sposób wyświetlania afiksów w opisach przedmiotów w Sezonie Krwi. Opisana zmiana to początek procesu, który ma ułatwić porównywanie losowych afiksów.

  1. Filtry sezonowe i klasy w menu Kodeksu Potęgi zapamiętują teraz ustawienia wybrane wcześniej przez gracza.
  2. Nawigowanie kontrolerem w menu ulepszania glifu będzie teraz płynniejsze.
  3. Osiągnięcia, trofea i wyzwania ze wspólnymi wymaganiami odblokowania na różnych platformach będą teraz dzielone dzięki międzyplatformowym postępom.

Poprawki błędów

Sezon Plugawców

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że Klon Cienia uwięzionego serca szachrajstwa wyświetlał niewłaściwy opis na Polach Nienawiści.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że efekty ograniczenia kontroli mogły być nakładane na Klon Cienia uwięzionego serca szachrajstwa, a następnie przechodzić na gracza.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że uwięzione serce rozmyślności nie aktywowało efektu ogłuszenia, jeśli rzucana umiejętność była nasycona.
  4. Naprawiono błąd powodujący, że potwory mogły otworzyć drzwi do komnaty, w której spotyka się Varshana w Wygłodniałej Jamie.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że nie dało się ukończyć zadania Echo Varshana po pokonaniu Varshana, jeśli gracz zginął wcześniej w walce z nim.
  6. Naprawiono błąd, który powodował, że ukończone cele postępów sezonowych wyświetlały się w sekcji „Niedawno ukończone” menu „Wyzwania”.
  7. Naprawiono błąd, który powodował, że nagrody za pokonanie Varshana po raz pierwszy nie trafiały do skrytki gracza, jeśli ich nie podniesiono.
  8. Naprawiono błąd, który powodował, że Echo Varshana nie gwarantowało legendarnego łupu powyżej 35. poziomu.
  9. Naprawiono błąd, który powodował, że Kormond nie pojawiał się po pokonaniu Varshana podczas zadania „Zimna Okrutna Prawda”, jeśli przywódca drużyny zginął podczas walki.

Rozgrywka

  1. Kiedy gracz nakładał następujące efekty na potwora, inni gracze otrzymywali z nich niezamierzone korzyści. Problem został rozwiązany.

– Umiejętności aktywne i pasywne: Zniedołężnienie, Skaza Cienia, Wirujące Ostrza, Roztrzaskanie.

– Węzły i glify mistrzostwa: Krwotok, Wykorzystanie Słabości, Mściwość, Dominacja, Kły i Pazury, Odrodzicielstwo, Wzmacnianie.

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że ekwipunek postaci klasy druida czasami wypełniał się darami duchów, co blokowało postępy w zadaniach z powiązanymi przedmiotami.

Komentarz twórców:

Ofiary dla duchów druidów można teraz upuścić z menu ekwipunku związanego z zadaniami. Umożliwi to podniesienie innych przedmiotów powiązanych z zadaniami.

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli stracić wynaturzone popioły po wejściu do piwnicy.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli być chwilowo unieruchomieni, gdy próbowali odskoczyć zaraz po rzuceniu zaklęcia podtrzymywanego (np. Spopielenia lub Burzy z Piorunami).
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że gobliny skarbnicy nie upuszczali legendarnego przedmiotu, gdy pokonano je na poziomach od 15 do 40.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że wielu bossów nie gwarantowało upuszczenia legendarnych przedmiotów na poziomie 35 i wyższym.

Interfejs użytkownika

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że okno rozwiązania klanu nakazywało graczowi wprowadzenie nazwy klanu zamiast otrzymanego kodu.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że znacznik zadania przeszukiwania Dokumentarium podczas zadania „Odpowiedzi w Popiołach” nie znikał po osiągnięciu celu.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że cel „Odejście Błogosławionej Matki” podawał niewłaściwą nazwę podziemia Echo Nienawiści.
  4. Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie się dwóch nakładających się ikon warsztatu Kormonda na Suchych Stepach.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że powiadomienia o postępie Szeptów, które gracz przestał śledzić, wyświetlały wielokrotnie tę samą wiadomość.

Różne

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że BNi na wierzchowcach wyglądali, jakby dosiadali niewidzialnych koni (KONI WIDMO?!).
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że klasy niemogące korzystać ze sztyletów, mogły wyposażyć Szkieletowy Klucz – sztylet otrzymywany w nagrodę za ukończenie zadania „Na Gorącym Uczynku”.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że postęp zadania „Klejnot Wschodu” w trybie współpracy mógł być zablokowany.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że postęp zadania klasowego druida „Duch Utraconego Gaju” mógł być zablokowany, jeśli gracz dołączył do drużyny po aktywowaniu ostatniego kamienia.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że postaci klasy łotr mogły wykorzystać umiejętność Maskowanie, aby ominąć fazę walki z Echem Lilit.
  6. Wprowadzono różne poprawki w zakresie wydajności i stabilności na wszystkich platformach.
  1. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  2. Diablo 4 – poradnik do gry

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej