Otwarta beta Diablo 4 przyniosła pierwsze owoce. Blizzard opublikował obszerną listę zmian zaproponowanych przez społeczność, które trafią do gry na premierę.
Blizzard obiecał wyciągnąć wnioski po otwartych beta-testach Diablo IV. Wygląda na to, że „Zamieć” zamierza dotrzymać danego słowa. W opublikowanym dziś artykule zamieszczono obszerną listę zmian zaproponowanych przez społeczność na forach gry, a także na Reddicie i Discordzie, które zostaną zaimplementowane przed premierą produkcji, zaplanowaną na 6 czerwca.
Dotyczą one rozmaitych elementów Diablo IV – podziemi, wydarzeń, klas postaci, interfejsu, rozgrywki etc. Część z nich zostanie zaprezentowana podczas streamu zaplanowanego na 20 kwietnia na godzinę 20:00 czasu polskiego. Obejrzycie go na kanałach Blizzarda w serwisach YouTube i Twitch. Z pełną listą zmian możecie natomiast zapoznać się poniżej.
Jedna z najczęstszych uwag krytycznych przewijających się w waszych komentarzach dotyczyła konieczności cofania się w niektórych podziemiach. Zoptymalizowaliśmy liczne podziemia we wszystkich strefach, aby zminimalizować ten problem. Oto lista podziemi w Strzaskanych Szczytach, w których zmodyfikowano układ:
Komentarz twórców: Zmiana układów podziemi ma na celu przede wszystkim zapobiec konieczności cofania się, które negatywnie wpływa na doświadczenie graczy. Przykładowo: gracze musieli dotąd wchodzić do bocznych pomieszczeń, aby wejść w interakcję z budowlami, przez co zmuszeni byli wrócić tą samą ścieżką. Teraz wiele takich budowli zostało postawionych bliżej głównej ścieżki podziemi, aby graczom łatwiej było do nich dotrzeć. Po uporaniu się z budowlą nic nie stoi na przeszkodzie, by zwiedzić resztę podziemi.
Zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia wydarzenia w podziemiach z 10% do 60%.
Komentarz twórców: W podziemiach czekają rozmaite cele do wykonania. Z waszych komentarzy wynika, że czynności związane z ich realizacją bywają uciążliwe. Mamy nadzieję, że przyznawane premie, takie jak zwiększenie mobilności podczas przenoszenia niektórych przedmiotów, usprawnią i urozmaicą doświadczenie związane z wykonywaniem celów. Zmiana ta to zaledwie początek. W przyszłej aktualizacji zamierzamy zastosować tę filozofię także w przypadku kluczy.
Komentarz twórców: Za każdym razem, gdy wprowadzamy zmiany w klasach postaci, chcemy, by wpływ bohaterów i ich umiejętności na rozgrywkę i moc były odczuwalne. Wasze komentarze pomagają nam zbliżyć się do tego celu. Biegli gracze dostrzegli, że niektóre umiejętności były zbyt silne. Zależy nam na tym, by umiejętności były ciekawe w użytkowaniu i sprawiały wrażenie interaktywnych w kontekście używanych przedmiotów i wrażeń z walki. Wprowadziliśmy zmiany, które mają na celu wzmocnić te aspekty. Wyjątkiem są sługi nekromanty, które odtąd będą jeszcze bardziej narażone na obrażenia w walce. Dzięki temu częste wskrzeszanie zmarłych stanie się jeszcze ważniejszym aspektem rozgrywki nekromanty. Premiera gry będzie zaledwie pierwszym krokiem na drodze balansowania klas. Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji, które będą modyfikować ten fundament Diablo IV.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.