Gracze Diablo 4 narzekają na nudę i chcieliby powrotu jednej z funkcji poprzedniej części. Czy jest na to szansa?
Opadły emocje związane z niefortunną dla graczy aktualizacją 1.1 do Diablo 4. Być może jest to związane z nadchodzącym patchem, który ma za zadanie wzmocnić klasę czarodzieja, a może zwyczajnie gracze przyzwyczaili się do obecnego stanu gry.
Część z nich w imię protestu przeciwko Blizzardowi najnowszy tytuł porzuciło, ale reszta gra dalej. Wśród tych fanów są jednak tacy, którzy choć z rozgrywki w Diablo 4 się cieszą, to z tęsknotą patrzą na rozwiązania poprzedniej części. Czy słusznie?
Ostatnio pisaliśmy, że nie tylko najnowsza odsłona serii mierzy się z krytyką ze strony fanów. Tak samo było w przypadku trzeciej części, czy nawet Diablo 2, które uznanie graczy zyskały dopiero po pewnym czasie. Teraz, prawie dwa miesiące po premierze Diablo 4, „trójka” coraz częściej pojawia się w dyskusjach fanów.
Jeden z nich zapoczątkował na Reddicie wątek, w którym zwraca uwagę na brak Głębokich Szczelin (ang. Greater Rifts), które dostępne były w Diablo 3 i były ciekawsze niż lochy w obecnej odsłonie - nawet te na koszmarnym poziomie trudności.
Nie mogę przeboleć, o ile fajniejsze były głębokie szczeliny. Bieganie po koszmarnych lochach sprawia wrażenie ciągłego wykonywania tych samych zadań. Bardzo szybko staje się to nudne.
– Rite_
Głebokie Szczeliny w Diablo 3 były dodatkowym trybem rozgrywki, który pozwalał sprawdzić swoje umiejętności i siłę bohatera na poziomie zupełnie innym niż najwyższa Udręka. Przez 15 minut gracz musiał zabić określoną liczbę potworów, a także czychającego na końcu strażnika. Wykonanie tego zadania w założonym czasie umożliwiało ulepszenie legendarnych klejnotów, co było niezwykle kluczowe do wzmocnienia bohatera po przejściu gry.
Post w kilkanaście godzin zyskał ponad pół tysiąca komentarzy (a tych wciąż przybywa), wśród których nie brakuje pochwał dla rozwiązań z Diablo 3 i krytyki związanej z brakiem oryginalności w najnowszej odsłonie.
Tak bardzo starali się, aby D4 nie było D3, że wyrzucili wiele świetnych funkcji z D3.
Rozumiem chęć wprowadzania innowacji, ale nie jestem pewien, czy to właśnie wyszło na dobre.
– redditing_1L
Prawdopodobnie ktoś już wspomniał, ale fakt, że szczeliny mają miejsce na wielkich polach, w piekle, w niebie, na bagnach, w zniszczonych miastach, a czasem w małych salach, czyni je świetnymi. Mam wrażenie, że D4 ma ze 3 układy lochów i wszystkie są wąskimi, zapętlonymi jaskiniami.
– nawalrage
Chociaż nie wszyscy zgadzają się z nudą panującą w lochach w Diablo 4, to po raz kolejny wraca temat małej różnorodności przeciwników i bossów w najnowszej odsłonie.
To po prostu nieprawda (brak różnych przestrzeni zamiast typowych lochów – przyp. red.), jest sporo różnorodności w zestawach kafelków i wielu lochach na świeżym powietrzu. Różnorodności brakuje natomiast w bossach i misjach, ale przynajmniej artyści wykonali dobrą robotę.
– SlapAndFinger
Nie wiadomo, czy Głębokie Szczeliny (lub jakiekolwiek inne) powrócą w Diablo 4. Być może deweloperzy planują je wprowadzić w jednym z przyszłych sezonów, bądź zamierzają całkowicie zrezygnować z elementów z Diablo 3. Czy zamiast nich wprowadzą zupełnie inne rozwiązanie, które zaskoczy graczy? Tego dowiemy się w nadchodzących miesiącach.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.