Diablo 4 poprawia reputację „trójki”. Gracze znowu tęsknią za rozwiązaniami z poprzedniczki

Gracze Diablo 4 narzekają na nudę i chcieliby powrotu jednej z funkcji poprzedniej części. Czy jest na to szansa?

cooldown.pl

Michał Serwicki

1
Diablo 4 poprawia reputację „trójki”. Gracze znowu tęsknią za rozwiązaniami z poprzedniczki, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Diablo 4 poprawia reputację „trójki”. Gracze znowu tęsknią za rozwiązaniami z poprzedniczki Źródło: Blizzard Entertainment.

Opadły emocje związane z niefortunną dla graczy aktualizacją 1.1 do Diablo 4. Być może jest to związane z nadchodzącym patchem, który ma za zadanie wzmocnić klasę czarodzieja, a może zwyczajnie gracze przyzwyczaili się do obecnego stanu gry.

Część z nich w imię protestu przeciwko Blizzardowi najnowszy tytuł porzuciło, ale reszta gra dalej. Wśród tych fanów są jednak tacy, którzy choć z rozgrywki w Diablo 4 się cieszą, to z tęsknotą patrzą na rozwiązania poprzedniej części. Czy słusznie?

Lochy w Diablo 4 są nudne dla graczy

Ostatnio pisaliśmy, że nie tylko najnowsza odsłona serii mierzy się z krytyką ze strony fanów. Tak samo było w przypadku trzeciej części, czy nawet Diablo 2, które uznanie graczy zyskały dopiero po pewnym czasie. Teraz, prawie dwa miesiące po premierze Diablo 4, „trójka” coraz częściej pojawia się w dyskusjach fanów.

Jeden z nich zapoczątkował na Reddicie wątek, w którym zwraca uwagę na brak Głębokich Szczelin (ang. Greater Rifts), które dostępne były w Diablo 3 i były ciekawsze niż lochy w obecnej odsłonie - nawet te na koszmarnym poziomie trudności.

Nie mogę przeboleć, o ile fajniejsze były głębokie szczeliny. Bieganie po koszmarnych lochach sprawia wrażenie ciągłego wykonywania tych samych zadań. Bardzo szybko staje się to nudne.

– Rite_

Głebokie Szczeliny w Diablo 3 były dodatkowym trybem rozgrywki, który pozwalał sprawdzić swoje umiejętności i siłę bohatera na poziomie zupełnie innym niż najwyższa Udręka. Przez 15 minut gracz musiał zabić określoną liczbę potworów, a także czychającego na końcu strażnika. Wykonanie tego zadania w założonym czasie umożliwiało ulepszenie legendarnych klejnotów, co było niezwykle kluczowe do wzmocnienia bohatera po przejściu gry.

Gracze tęsknią za Diablo 3?

Post w kilkanaście godzin zyskał ponad pół tysiąca komentarzy (a tych wciąż przybywa), wśród których nie brakuje pochwał dla rozwiązań z Diablo 3 i krytyki związanej z brakiem oryginalności w najnowszej odsłonie.

Tak bardzo starali się, aby D4 nie było D3, że wyrzucili wiele świetnych funkcji z D3.

Rozumiem chęć wprowadzania innowacji, ale nie jestem pewien, czy to właśnie wyszło na dobre.

– redditing_1L

Prawdopodobnie ktoś już wspomniał, ale fakt, że szczeliny mają miejsce na wielkich polach, w piekle, w niebie, na bagnach, w zniszczonych miastach, a czasem w małych salach, czyni je świetnymi. Mam wrażenie, że D4 ma ze 3 układy lochów i wszystkie są wąskimi, zapętlonymi jaskiniami.

– nawalrage

Chociaż nie wszyscy zgadzają się z nudą panującą w lochach w Diablo 4, to po raz kolejny wraca temat małej różnorodności przeciwników i bossów w najnowszej odsłonie.

To po prostu nieprawda (brak różnych przestrzeni zamiast typowych lochów – przyp. red.), jest sporo różnorodności w zestawach kafelków i wielu lochach na świeżym powietrzu. Różnorodności brakuje natomiast w bossach i misjach, ale przynajmniej artyści wykonali dobrą robotę.

– SlapAndFinger

Nie wiadomo, czy Głębokie Szczeliny (lub jakiekolwiek inne) powrócą w Diablo 4. Być może deweloperzy planują je wprowadzić w jednym z przyszłych sezonów, bądź zamierzają całkowicie zrezygnować z elementów z Diablo 3. Czy zamiast nich wprowadzą zupełnie inne rozwiązanie, które zaskoczy graczy? Tego dowiemy się w nadchodzących miesiącach.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 6 czerwca 2023
Diablo IV - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.4

Steam

8.8

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

2

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Ruszyła zamknięta beta Assassin's Creed Jade, więc wyciek gameplayu nie jest zaskoczeniem [Aktualizacja]

Następny
Ruszyła zamknięta beta Assassin's Creed Jade, więc wyciek gameplayu nie jest zaskoczeniem [Aktualizacja]

Istnieje sekretna wersja trzeciej najlepiej ocenianej gry na Steam, dotąd nie słyszał o niej nikt

Poprzedni
Istnieje sekretna wersja trzeciej najlepiej ocenianej gry na Steam, dotąd nie słyszał o niej nikt

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl