Demo Sebastien Loeb Rally Evo na PC oraz wymagania sprzętowe gry
Fani gier wyścigowych, a w szczególności tych skupionych wokół rajdów samochodowych mają powód do radości – na Steamie pojawiło się właśnie demo Sebastien Loeb Rally Evo. Wersja próbna oferuje jedną trasę, trzy samochody oraz trzy tryby rozgrywki.
Mikołaj Łodo

Sebastian Loeb Rally Evo to nowa gra o rajdach samochodowych produkcji studia Milestone, odpowiedzialnego m.in. za niedawny powrót serii WRC, jak również cykle MotoGP czy SBK. Dziś deweloper udostępnił wersję demonstracyjną – możecie ją pobrać za pośrednictwem platformy Steam. Nie da się ukryć, że włoski producent koncentruje się na realistycznym podejściu do wyścigów zarówno samochodowych, jak i motocyklowych. Ze szczególnym przywiązaniem do detalu Milestone stara się odwzorować zarówno trasy, jak i model jazdy nawiązujący do symulacji.
W wersji demo gry znajdziemy następujące trasy, samochody oraz tryby rozgrywki:
Trasa:
- Monte Carlo – Sisteron
Samochody:
- Mini Cooper S (70s)
- Peugeot R5
- Polo Rally Car
Tryby rozgrywki:
- Pojedynczy rajd (1 dostępny odcinek specjalny)
- Playground Time Attack oraz Challenge Time Attack – specjalna, zamknięta lokacja, gdzie gracz może przetestować różne typy samochodów oraz nawierzchni.
Aby przetestować wersję demonstracyjną, trzeba dysponować sprzętem o następującej konfiguracji:
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System Operacyjny: Windows 7 Ultimate 64 bit / Windows 8 / Windows 8.1 / Windows 10
- Procesor: Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz / AMD A6-3670K 2,7 GHz
- Pamięć: 4 GB RAM
- Karta grafiki: Gigabyte GF GTX 660Ti / Radeon R9 270X
- DirectX 10
- Miejsce na dysku: 30 GB
- Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
Zalecane wymagania sprzętowe:
- System Operacyjny: Windows 7 / Windows 8 / Windows Pro 8.1 / Windows 10
- Procesor: Intel Core i5-4690K 3.5GHz / AMD FX-6300 Six-Core
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 960 / Radeon R9 290
- DirectX 11
Pełna wersja gry pojawi się na rynku 29 stycznia i wtedy będziemy mieli możliwość zobaczyć wszystko to, co ma do zaoferowania nowa marka studia Milestone. Do tego czasu spragnionym rajdowych emocji pozostaje demo. Sebastian Loeb Rally Evo może zadowolić graczy oczekujących większej ilości symulacji i bardziej dokładnego odwzorowania tras (w pełnej grze ma być ponad 300 km dróg przeniesionych z prawdziwych odcinków specjalnych). Cieszy, że tak niszowy typ wyścigów, jakim są gry traktujące o tematyce rajdowej nadal żyje i nic nie zapowiada jego śmierci. Po niedawnej premierze DIRT Rally i całkiem niezłej serii WRC wygląda na to, że trafi się jeszcze niejedna okazja, aby wziąć udział w rajdach w domowym zaciszu.

Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany778005 Pretorianin
Nawet jednego rajdu nie ukończyłem, bo zablokowałem się na barierkach z reklamami.
Na początku trzeba zmienić ustawienia sterowania, bo normalnie jest to tak ustawione jakby ktoś wylosował w lotto literki i przypisał do funkcji.
Graficznie nie dość, że jest średnio, to jeszcze optymalizacja leży i kwiczy. Powinno to śmigać w stałych 60 klatkach, a skacze pomiędzy 30 a 60.
Sam system jazdy prezentuje się jak kupa innych rajdówek sprzed wielu lat.
Więcej czasu mi zajęła zabawa z ustawieniami graficznymi oraz sterowania niż samo granie.
Usunąłem po około 15 minutach.
Dobrze, że twórcy wypuścili demo, bo wyrzuciłbym pieniądze w błoto.
Gra mogłaby wyjść równie dobrze w 2006 roku, bo do 2016 spooooro jej brakuje.
pioras55 Generał

Nie chce nikogo bronić, ale pamiętajmy że to demo. Po wyjściu kilku patchy do pełnej wersji może to będzie zupełnie inna gra.
Herr Pietrus Legend

Och, ach, tylko Rsyeik i DiRT Rally! Och, ach, wszystko co nie ma przesadzonego wręcz poziomu trudności to kupa! Och, ach, jestem mistrzem kierownicy któremu Hołek może czyścić buty! Och, ach, każde WRC od Milestone było złe, każde MotoGP było złe, a każda gra od Codies jest cudowna, graficznie wyprzedza epokę, ma wspaniały model jazdy (zwłaszcza DiRT 2 i 3) i jest dopracowana )zwłaszcza F1 2015) ...
Technicznie mogłoby być lepiej. Wymagania wydają się za wysokie - a raczej gra średnio zoptymalizowana. Niemniej narzekania na grafikę to kpina. Świetne, realistyczne otoczenie, kapitalny HDR, nie widzicie tego?
Trasy są dwa razy węższe niz dotychczas w grach Milestone. Chciałbym zobaczyć kozaka, który to Monte Carlo rozpracuje od pierwszego przejazdu. Tzn nie wątpię, są i tacy, co wygrają na pro z palcem w nosie, bo to wciąż nie Rysiek - tylko że takich jest garstka.
Ja Loeba zdecydowanie nie skreślam. Zapowiada się nad wyraz smakowicie.
Tylko obecny PC nie pozwala mi ocenić dema.
Herr Pietrus Legend

Owszem, jeśli zdarzy im się wpadka, niespecjalnie można liczyć na poprawki.
A ich gry są nierówne, co doskonale pokazuje seria SBK, więc kupuje się je po premierze i po przeczytaniu recenzji...
Cieszę się, że nie tylko ja jestem tu zakochany w MotoGP 13 (MotoGP 15 kupię, gdy wygram mistrzostwo na Ducati, na razie dopiero przeszedłem do królewskiej kategorii) i doceniam WRC. Nie musisz w takim razie brać mojego komentarza tak mocno do siebie. Uwierz mi, nie jestem ślepy na wpadki Milestone, takie np. Ride to katastrofa. Ale jeżeli już chłopaki zdołają ustrzec się wpadek, to dostajemy od nich grę kapitalną. Grę, która zostawia w tyle zasmarkane DiRT-y z tym pierwszym, wciąż zjadliwym włącznie, grę, która może się równać z legendarnym CMR 04.
Kocham samochodówki (choć raczej nie symulatory, bardziej coś pośredniego pomiędzy symulacją i dobrą zabawą) i po prostu szlag mnie trafia, gdy czytam komentarze na temat Milestone takie jak te powyżej.
Weźmy ich pierwsze WRC - grafikę można było olać po pierwszym przejechanym OS-ie, taka z tej gry płynęła frajda. A co na jej temat przeczytasz w sieci? Komentarze sfrustrowanych fanów Ryśka, do których nie jest adresowana plus komentarze gówniarzy udających fanów Ryśka, a w rzeczywistości niezdolnych pewnie do przejechania w nim czysto prostego odcinka - wszystkie bez mała mieszające grę z błotem.
Z Moto jest tak samo. 13, jedne z lepszych wyścigów w ogóle, jest gnojona tak samo jak najgorsze odsłony SBK czy Ride.
Loeb? Nie wiem jak z nim będzie. Tnie się u mnie tak, że nie ocenię modelu jazdy (aczkolwiek o ile w Moto 14 i Ride narzekałem na optymalizację, to teraz jestem gotów odpuścić, dopóki nie zagram na współczesnym PC).
Możliwe, że ów model wyszedł im gorzej niz WRC. No ale poza tym? Sterowanie? Mam pada i faktycznie przy pierwszym włączeniu było pomieszane, teraz działa bezbłędnie. Grafika z minionej epoki? Lepsze reflektory w nocy miał tylko Shift 2 czy ma teraz CARS. Kapitalny HDR. Jak zawsze u Milestone świetna paleta barw, śliczne otoczenie. Nawet jeśli faktycznie Rally akurat sie Codies udało (tylko ta porażająca liczba OS-ów) - nie wiem, czy Loeb to aż taki niewypał.
Czy gry Slightly Mad Studios są idealne? A gry Codies? Wbrew pozorom, o ideał bardzo trudno w tym gatunku.
Herr Pietrus Legend

W nocy.
Teraz łapiesz? :)
Same lampki w chyba nigdzie poza Shiftem/CARS nie są czymś więcej niz białą plamą, ale za to efekt rzucanego światła... o tym pisałem