Deadpool i Wolverine idzie jak burza, bijąc kolejne rekordy w box office. Produkcja Marvela z Ryanem Reynoldsem i Hugh Jackmanem zarobiła na świecie już ponad miliard dolarów, a wkrótce może zagrozić Jokerowi jako najbardziej dochodowemu filmowi z kategorią R.
Przewidywania się sprawdziły – Deadpool i Wolverine to dla Marvela istne zbawienie. Widowisko, w którym bohaterowie Ryana Reynoldsa oraz Hugh Jackmana łączą siły, zachwyciło widzów, którzy tłumnie udali się do kin. Wskutek tego produkcja zebrała na świecie w box office ponad milard dolarów, stając się drugim – zaraz po W głowie się nie mieści 2 – najbardziej dochodowym filmem 2024 roku.
Deadpool i Wolverine zarobił w Ameryce Północnej 494,3 mln dolarów, a na rynkach zagranicznych – 535,1 mln, co daje łącznie 1,029 mld dolarów. W tym roku więcej ze sprzedaży biletów zgarnęła tylko wspomniana animacja Disneya – 1,558 mld dolarów. Widowisko Shawna Levy’ego znalazło się już na liście 50 najbardziej dochodowych filmów wszech czasów.
Co ciekawe, tytuł z Ryanem Reynoldsem i Hugh Jackmanem już wkrótce pobije Jokera z Joaquinem Phoenixem (widowisko Todda Phillipsa zarobiło 1,07 mld dolarów), a to będzie oznaczać, że dzieło Marvela stanie się najbardziej dochodowym filmem z kategorią R w historii. Wcześniej Deadpool 3 ustanowił rekord dla najlepszego otwarcia kinowej produkcji przeznaczonej dla widzów dorosłych.
Warto dodać, że Deadpool i Wolverine to 31. film Disneya i 11. należący do MCU, któremu udało się zarobić więcej niż miliard dolarów. Dzięki Deadpoolowi 3 Marvel stał się zaś pierwszą franczyzą filmową, która w światowym box office przekroczyła 30 mld dolarów.
Film:Deadpool & Wolverine
premiera: 2024akcjasci-fikomediaprzygodowy
Trzecia część serii przygód wygadanego i cynicznego najemnika o specyficznym poczuciu humoru, który znany jest z kart komiksów Marvela. Ponownie w rolę popularnego antybohatera wciela się Ryan Reynolds, a film jest pierwszym obrazem o Deadpoolu ze stajni Marvel Cinematic Universe.
1

Autor: Pamela Jakiel
Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.