Dead Space Remake skrywa sekret? Gra ma otrzymać alternatywne zakończenie

Remake Dead Space prawdopodobnie doczeka się pewnych zmian fabularnych. Mają one pozwolić dotrzeć do alternatywnego zakończenia gry, którego nie było w oryginale.

Hubert Śledziewski

Komentarze

Dead Space Remake skrywa sekret? Gra ma otrzymać alternatywne zakończenie, źródło grafiki: Electronic Arts..
Dead Space Remake skrywa sekret? Gra ma otrzymać alternatywne zakończenie Źródło: Electronic Arts..

Do premiery remake’a Dead Space pozostały już tylko cztery dni. Motive Studio odświeżyło produkcję z 2008 roku nie tylko wizualnie – jak zauważył Darek „DM” Matusiak w naszej zapowiedzi, deweloper wprowadził wiele drobnych zmian, m.in. przerobił cutscenki oraz poprawił sterowanie i pracę kamery. Okazuje się, że to nie wszystko. Zmodyfikowano bowiem również fabułę gry.

Dowiedzieliśmy się o tym dzięki liście osiągnięć, która pojawiła się w bazie PlayStation. Możecie zapoznać się z nią tutaj. Wprawdzie liczy ona tyle samo trofeów, co ta z oryginału (48), ale porównując je, można zauważyć istotne zmiany.

Najważniejszą wydaje się dodanie srebrnego osiągnięcia o nazwie Reunion, którego opis brzmi: „Zobacz alternatywne zakończenie na dowolnym poziomie trudności”. Jeśli graliście w oryginał, z pewnością pamiętacie, że był w nim tylko jeden finał. Oznacza to, że Motive Studio wprowadziło do fabuły remake’a Dead Space zmiany, pozwalające graczom zdecydować o zakończeniu pierwszej przygody Isaaca Clarke’a.

Rdzeń fabuły wydaje się jednak taki sam, jak w pierwowzorze, a kampania w dalszym ciągu składa się z dwunastu rozdziałów. Jeśli więc nabraliście co do niej obaw, to (chyba) niepotrzebnie.

Łowcy trofeów z pewnością ucieszą się z faktu, że w remake’u Dead Space nie będą musieli męczyć się z osiągnięciem o nazwie „Don't get cocky, kid”, będącej nawiązaniem do słów Hana Solo z Gwiezdnych wojen: Nowej nadziei, wypowiedzianych do Luke’a Skywalkera, gdy ten zestrzelił myśliwiec („Yeah, great kid, don't get cocky!). Polegało ono na tym, by w rozdziale czwartym zniszczyć wszystkie nadlatujące asteroidy za pomocą działka ADS, nie dopuszczając do spadku spójności kadłuba statku poniżej 50%. Wiele osób miało z tym problem, przez co samo trofeum było jednym z najrzadziej zdobywanych.

A co do zmian stricte gameplayowych, które powinny wyjść remake’owi na plus, tutaj możecie rzucić okiem na odświeżoną mapę. Trzeba przyznać, że jest ona znacznie bardziej czytelna niż ta z oryginału (patrz grafika poniżej).

Dead Space Remake skrywa sekret? Gra ma otrzymać alternatywne zakończenie - ilustracja #1

Źródło: Dead Space (2008) / Electronic Arts

Dla przypomnienia dodam, że remake Dead Space zadebiutuje 27 stycznia na PC, PS5 i XSX/S. Embargo na recenzje schodzi 26 stycznia, więc o jakości i stanie technicznym tytułu będziemy mogli dowiedzieć się nieco wcześniej. Już teraz wiadomo, iż na konsolach pojawi się opcja grania w 60 klatkach na sekundę. Tutaj możecie sprawdzić wymagania sprzętowe gry na PC, natomiast tutaj znajdziecie porównanie graficzne z oryginałem.

9.0

GRYOnline

8.4

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny

11

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

James Gunn zdradza, kto jest protagonistą Strażników Galaktyki; to nie Star-Lord

Następny
James Gunn zdradza, kto jest protagonistą Strażników Galaktyki; to nie Star-Lord

„Przez pierwsze 20 000 godzin było OK”; gracz spędził w jednej grze na Steamie więcej czasu niż inni przez całe życie w wielu

Poprzedni
„Przez pierwsze 20 000 godzin było OK”; gracz spędził w jednej grze na Steamie więcej czasu niż inni przez całe życie w wielu

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl