Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2013, 18:59

autor: Adrian Werner

DayZ - nowy filmik ukazuje fragmenty rozgrywki z wersji alfa

Zespół Bohemia Interactive wypuścił nowy materiał video poświęcony komercyjnemu DayZ. Zawiera on fragmenty rozgrywki z wersji alfa oraz wywiady z twórcami.

Studio Bohemia Interactive opublikowało nowy dziennik video dokumentujący postępy prac nad komercyjną wersją DayZ. Materiał trwa siedemnaście minut i składa się zarówno z fragmentów rozgrywki, jak i wywiadów z twórcami.

  1. DayZ – oficjalny blog twórców

W trakcie filmiku autorzy przyznają, że projekt wciąż znajduje się w fazie alfa i sporo mu jeszcze brakuje do stanu, który pozwalałby na udostępnienie go szerokiej społeczności. Do premiery pozostał zatem jeszcze szmat czasu, a Bohemia Interactive nie jest jeszcze w stanie podać nawet przybliżonego terminu debiutu rynkowego gry.

Przypomnijmy, że obecnie komercyjne DayZ powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Producenci konsol zabiegają jednak o konwersje i Bohemia Interactive ma w planach przeniesienie projektu również na inne platformy. Wpierw ukończona zostanie jednak wersja komputerowa.

DayZ rozpoczęło żywot w zeszłym roku jako darmowa modyfikacja do gry Arma II: Combined Operations. Projekt okazał się gigantycznym sukcesem i dzięki niemu taktyczna strzelanka studia Bohemia Interactive przez wiele miesięcy gościła w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów na serwisie Steam.

Autorem moda jest Dean Hall, czyli jeden z pracowników Bohemia Interactive. Sukces darmowego DayZ sprawił, że szybko podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad wersją komercyjną. Gra zaoferuje oczywiście liczne usprawnienia, zarówno pod względem graficznym, jak i mechanizmów rozgrywki. Fani jednak na razie koncentrują się na pierwowzorze, dzięki czemu regularnie ukazują się do niego nowe mody, w tym te przenoszące akcję na inne mapy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej