DayZ będzie sprzedawane podobnie jak Minecraft. Wersja alfa w czerwcu?
Dean Hall, główny twórca moda DayZ, wypowiedział się na temat modelu sprzedaży komercyjnej wersji tego tytułu. Będzie on działać podobnie jak w przypadku Minecrafta. Potwierdziły się też wcześniejsze doniesienia na temat możliwości udostępnienia wersji alfa w czerwcu, choć jest to bardzo optymistyczny scenariusz.
Marcin Skierski
Dean Hall ze studia Bohemia Interactive udzielił wywiadu serwisowi Gamasutra, w którym wypowiedział się na temat modelu sprzedaży gry DayZ. Zdradził także nieco na temat testów wersji alfa.
Twórcy zastosują podobny model sprzedaży podobny do minecraftowego. Oznacza to, że za wersję alfa gry DayZ zapłacimy najmniejszą kwotę (cena nie jest jeszcze znana), która wzrosłaby np. o 10 dolarów przy przejściu do bety. Po jakimś czasie nastąpiłaby premiera końcowego produktu, kosztującego kolejne 10 dolarów więcej. Należy dodać, że kwoty podane w wywiadzie są hipotetyczne, bo nie zostały jeszcze ustalone przez dewelopera.
Dean Hall potwierdził przy okazji, że obecnie trwają zamknięte beta testy samodzielnej wersji popularnego moda do strzelaniny ArmA II. Bierze w nich udział ok. 30-100 osób i są to głównie moderatorzy oficjalnego forum i Reddita, a także ludzie, którzy w jakiś sposób pomogli przy tworzeniu DayZ. W czerwcu gra zostanie wewnętrznie sprawdzona pod kątem przydatności do masowych testów. Jeśli wszystko będzie w porządku, ruszą one wkrótce potem. Potwierdzają się więc wcześniejsze doniesienia, że w najlepszym wypadku nastąpi to właśnie w przyszłym miesiącu.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi przede wszystkim o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.

Gracze
Steam
OpenCritic
- Bohemia Interactive Studio
- alfa-testy
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany807234 Generał
Nie ma co tu ludzi obrażać czy mówić że nie mają pojęcia. Ten kto grał w moda i na serio się wciągnął nadal czeka i będzie czekać na standalone. Osobiście spędziłem przy modzie setki godzin, Same początki jednak samemu co nie było dobrym pomysłem. Ale jak już się grało, spotkało znajomych, to tylko wbicie hackera na serwer psuło całą zabawę. Wysiłki ludzi co tworzą grę będą w 100% nagrodzone tysiącami graczy kupującymi ich produkt. A samo zainteresowanie wcale nie spada. Jako jeden z wielu czytam blog i wypatruje nowości na temat tej gry właśnie od zeszłego roku. Patrząc na to co do tej pory udało się deweloperowi stwierdzić mogę tylko, że ich gra będzie perełką jedynie wtedy gdy w 100 % pozbędą się Hackerów. Na to właśnie liczę
zanonimizowany827077 Generał
rocket2guns DayZ Client/Server Architecture is functionally complete! Large scale test occurring tomorrow for those in closed testing team
2 hours ago · reply · retweet · favorite
HOHOHOHO
zanonimizowany827077 Generał
Czyli prawdopodobnie po jutrzejszych testach dowiemy się kiedy planowana premiera.
zanonimizowany807234 Generał
Patrząc też na nową<--w nawiasie rzecz mówiąc grafikę. Chodzi tu o poprawę terenu i fakt że z daleka będą widoczne detale lasu itd i ciężej będzie wypatrzeć snipera. Ciężej będzie plądrować miasta. O tyle lepiej że będzie ich więcej i do większości chat będzie można wejść. Licząc też na to że na każdym z miejmy nadzieje wielu serwerów będzie po kilkadziesiąt osób doda grze pikanterii. Im więcej osób tym ciężej przetrwać. Bo taka to ludzka natura, że każdy nieznajomy strzela do 1 napotkanej osoby :P
zanonimizowany827077 Generał
Jest zdjęcie skaczącego zombiaka. Świetne! Mam nadzieję, że to nie koniec niusów na dziś.
https ://twitter.com/rocket2guns/status/339708447505399809/photo/1